Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 26.4.
Oto
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Zdánlivá sebevražda slunce z kolekce Vyhráváte soutěž o nejdrsnějšího operátora
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 13.1.2005 (16:36:35)
další ve sbírce>

- Zapijeme slunce, řekl,

  možná je tma beznohá,

  tvé stopy budou jen zdrhovadlem

  v moři klidu velikosti 36 –

  nenajdou nás

 

- Jenže každý západ, řekla,

  je jen zdánlivá sebevražda

  a každé zatmění sklenic

  otiskne kroužky na ubruse –

  kopyta vycházejících kentaurů –

 

  má znamení co krotím,

  jsem jenom půl Střelce,

  terče mě míjejí v nadhlavníku…

  Já mířím o láhev výš

  ke slunci bez nouzového východu



Poznámky k tomuto příspěvku
tichotam (Občasný) - 14.1.2005 > krásná zákeřná asonance "beznohá-nenajdou nás" :o) Na první čtení prd, jen sklad, ale kdo se přiměje logiku hledati, vidí spojitost jasnou a čistou, až se bílé hory zelenají. Pěkný sluncopivní motiv. Co se týče útoků na Holana ve spojitosti s touto básní... Nemyslím si že by holanovi šlo vytýkat to, co této básni a naopak... Nadbytek metafor je usvědčitelný pouze jejich nefunkčností. Na funkčnost má vliv i vzácnost metafor, jejich nemasovost. Já bych ovšem neřekl že to je tento případ: tady je použito pár metafor ke kterým se dostanu spíš vtipem než transcendencí(to byla poznámka mimo), které jsou ovšem v opdstatě jen součástí metafory jedné, které básní prostupuje. Představa slunce-sklenice na které je nakreslen kentaur. V jednotlivostech se dá chodit dál ale tahle spojitost vše drží na zemi. Pokud manýrismus dělal to, že i obyčejné věci opisoval aby byly ozvláštněny, tak tady to říci nelze(rád takhle spisovně mluvím:o). Obyčejný děj, který je popisován je metaforami ozvláštněn ke konkrétnímu smyslu, nikoli jen pro ozvláštnění, opsání jinak.
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.1.2005 > tichotam> jojo, kde je beznoho, tam neznají stopy ;o)
a kentaur sice tančí celou noc po stole, ale ráno se musí podívat slunci do gezichtu a říct "nene, já vím, chlastem to nevyřeším" :o)
díky za náhled!
<reagovat 
gejša (Občasný) - 13.1.2005 >
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.1.2005 > gejša> danke blonďáku, slůvko neutrousíš? :o)
<reagovat 
 gejša (Občasný) - 14.1.2005 > Kelly> just four
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.1.2005 > gejša> máš to u mě ;o)
<reagovat 
znělec (Občasný) - 14.1.2005 > no... neni špatná, ale nějak mě ani moc nebere... 73%
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.1.2005 > znělec> to jseš zase ty? tohle je taky choroba, poslyžž ;o))
<reagovat 
 znělec (Občasný) - 15.1.2005 > Kelly> znám i horší choroby... fakt.
<reagovat 
maniásek (Občasný) - 15.1.2005 > nádhera mír krása
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 15.1.2005 >

mám z toho pocit topornosti

obsah dobrý, poskládané je to dobře, jen tomu chybí lehkost (a to mě vadí moc) 

3-4


Body: 4
<reagovat 
Lei (Občasný) - 15.1.2005 > se nebudu vykecávat, udělali to jiní:-)
Body: 5
<reagovat 
Lyryk (Občasný) - 16.1.2005 > a čemu říkáš lehkost?? a co je to topornost?? marně jsem tyto literárnevědné pojmy hledal, tak tě prosím o jejich vysvětlení
Doporučil 
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 13.1.2005 > Víš ty, co bych s tím Martino udělal...první a poslední sloku dal pryč...ta prostřední má v sobě nádherné nápady a stačí:-)
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.1.2005 > Martin> Martine to si děláš srandu??? :o)))
myslíš, že někdo napíše tři strofy proto, že dvě z toho považuje za zbytečné? nojo, já vím, je to tvůj názor - ale promiň, pobavil mě velmi :-D
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 14.1.2005 > Martin> 

A víš, co bych Martine udělal já na tvém místě? Zřídil bych si bezplatnou linku 800... a tam bych nabízel praktické rady začínajícím i pokročilým autorů, takový zatím neosvícený básník by nadiktoval svůj text, ze sluchátka by s ozvalo: "Ale prosím, bez všeho.", pak by následovala chvíle pro mantry (pro zaryté ateisty by James Parker Jr. zazpíval znělku Ghost Busters) a poté by již zpět vyšel zpracovaný text, tak jak to autor vlastně myslel, než sám sebe při psaní zmátl. Myslím, že to by široká literární obec nepochybně přivítala.


<reagovat 
 Martin (Stálý,Redaktor) - 14.1.2005 > Kelly> To ne Martino, ale ta první a poslední mi nesdělovala tolik moc, co ta uprostřed...pak by si to chtělo s těma dvěma myslím ještě pohrát...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.1.2005 > miroslawek> míro :o)))) a special body za Ghost Busters!
<reagovat 
 Martin (Stálý,Redaktor) - 14.1.2005 > miroslawek> 

Takové číslo jsem Míro přeci už dávno zřídil! Pokud chceš s něčím poradit, brnkni si 736 606 095 :-))


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.1.2005 > Martin> rozebírat ti to nebudu, ale sdělení nese samozřejmě každá - to bych musela přepsat sakumprásk celý a kvůlivá tomu jsem to nepsala :o) ale ok, chápu, že to tak můžeš vidět - nicméně se mnou to nehne ;o) dík
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 14.1.2005 > Martin> Bohužel to není bezplatná linka
<reagovat 
 Martin (Stálý,Redaktor) - 14.1.2005 > Kelly> Ještě to, nechci s Tebou hejbat, to by byla přeci škoda:-)
<reagovat 
 Martin (Stálý,Redaktor) - 16.1.2005 > miroslawek> To sice nezplatná linka není, ale dostaneš tam radu nad zlato a za tak málo, neber to!
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 16.1.2005 > Martin> No, řekl bych, že některé rady jsou tak nedocenitelné, až jsou zadarmo drahé...
<reagovat 
 Martin (Stálý,Redaktor) - 16.1.2005 > miroslawek> No právě, souhlas a proto ta básnická linka, kterou nabízím, není zadarmo.
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 16.1.2005 > Martin> Aha... takže kolik dáš?
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 17.1.2005 > Mně se výsledek líbí..

Nejvíc bych se ztotožnil s tichotamem - dobře prokresleno, vtip.. etc.

Drží pohromadě.. Jednoduchý příběh, a tolik prostoru. To mám rád.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 15.1.2005 >

Holka, mně se líbí. (I když přiznávám, že ta 36 mi nedošla).

Stačí to jako přiznání?


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 17.1.2005 > Naty> stopy velikosti 36 ;o)
<reagovat 
 Naty (Občasný,Redaktor) - 17.1.2005 > Kelly> Ach so, útlá nožko. Sem to už pochopila, když Adina napověděla.
<reagovat 
veršoun (Stálý) - 17.1.2005 >

Slušná básenka, které chybí v konečném důsledku naléhavost. Každodennost je těžká k zachycení a vytěžit z ní chce taky trochu štěstí na záblesk výjimečného obrazu, který tady nenastal.


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 18.1.2005 > hanýsek> :o))) doufám že každý den takhle končit nebudu - i kdyžžžž... dík za povídání :o)
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 19.1.2005 > zdrhovadla bez jezdců
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.1.2005 > miroslawek> bosej astronaut bežící kráterem
<reagovat 
stefan (Občasný) - 27.1.2005 > Souhlas s Martinem, i kdyz vyjimecne..-)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 27.1.2005 > stefan> jee zdravím, jak se vede, co dělají rosomáci, kolik máte sněhu? my v Praze asi 10 čísel ;o)
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 9.2.2005 > nemam moc v oblibě básně ALE verše? To jo ....to mně oslovilo na tolik ,že to zkusím jestli to jde i vidět.
Body: 5
<reagovat 
Barča (Občasný) - 6.3.2005 > Dlouhý dialog Emmeta a Kelly ( 13.1. - 14.1.) považuji za výbornou báseň ! Navíc jsem se pobavila jako už dlouho ne! Snad byste mohli v podobném duchu zase někdy pokračovat ...... ?
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 10.3.2005 > Barča> ano, masit se s Emmetem mi též činí nesmírné potěšení, ale na báseň bych to až tak neviděla... ovšem pokud tě to pobavilo, jistě to má svou hodnotu ;o))
<reagovat 
Levity (Občasný) - 6.5.2005 >
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 10.5.2005 > je to nechutně alkoholický. staň se abstinentem! hihi
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 10.5.2005 > stanislav> To ale MĚLO bejt nechutně alkoholický ;o) ale to ti snad nemusím vysvětlovat, hihi
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 10.5.2005 > Jenže každý západ,

  je jen zdánlivá sebevražda

 

 

 

to jo:

Myslím že sebevrah skákající z okna chce nakonec roztáhnout křídla.

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 10.5.2005 > buryzon> !!!jo
protože
co kdyby to nakonec opravdu fungovalo

dík :o) to beru
<reagovat 
 buryzon (Občasný) - 10.5.2005 > Kelly> ja taky
<reagovat 
Ewonne (Občasný) - 11.5.2005 > uffff....ani na smrtelny posteli......
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.5.2005 > Ewonne> nemluvím jazykem tvého lidu :o)
<reagovat 
antikval (Občasný) - 1.6.2005 >
Body: 1
<reagovat 
antikval (Občasný) - 3.6.2005 >

Tak jsem prošet tvou podřízenou redaktorku Naty a vlítnu na tebe, šéfredaktorko.

Tohle je fakt za jedna, ani by se mi to moc měnit už nechtělo. Kopyta vycházejících kentaurů,  a do toho zapíjení západu slunce. Kelly, prober se!  


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.6.2005 > antikval> s tím se asi budeš muset smířit - sluncové padají, kentauři vybíhají přes výhybky, Kelly to vše z povzdálí zapíjí... tak to na světě podle Kelly funguje :-D
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 (2) 3 4 5 6
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter