Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Neděle 28.4.
Vlastislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Přenášení andělů do bezpečí
Autor: ouvej (Občasný) - publikováno 25.5.2005 (08:51:26), v časopise 26.5.2005

...

kdybych někdy v patnácti

poslala všechno své

lehkým direktem

do škváry kolejiště

(bo vlaky tydlidá tydlidá

křupansky nestíháš)

zrovna tam

kde táta přikrádal

co bylo k mání, tresti do vody

plné jedu, tuny vlny barvy zelené

kdybych zahodila

ty pažity na svých svetrech

kudrnaté, krabaté, hranaté

své křivé nohy, křivé zuby

křivý charakter, svůj smích, který tak nečekaně

pokaždé zazněl, a kradmou masturbaci

své divné představy

jak v podbřišku mi visí

čípek a děloha, vejcovody a vaječníky

žádné 3D perspektivy

jen lehké kontury

naivní atlasy

 

kdybych

nevisela jak prošlý účet

na poutkách kabátů

těch pánů podivných

 

dodneška bych

v břiše lehce necudném

navěky přenášela

všechny své anděly



Poznámky k tomuto příspěvku
 ouvej (Občasný) - 27.5.2005 > g morr> 

no jo, vona i ta pasáž s těmi poutky je taková graficky odseklá - a takhle to vypadá, že to tam příliš významově nesedí

 

máš pocit, že tohle neteče? jak by mělo? to, že sis natloukl právě rozkrok, auuu, to jsem nerada

 

a závěr - přesně - opravdu jsou styly, které nemusím, ale doufám, věřím, že nejsem debil ošklíbavý, který by proto, že něco nepáchne přesně jako já, naznačoval, že je mu na zvracení...

 

kurnik, jen o tom píšu, a zvyšuje se mi frekvence tepu, uffff, zhluboka dýchat.

 


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 27.5.2005 > g morr> 

jo, a děkuji za věcnou kritiku

 

no, síla buď ve mně je, nebo není, není každý den svátek, že ano?


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 27.5.2005 > ouvej> 

věcná? :))) tos mne pobavila.

sorry, že jsem se před chvílí opakoval... už jsem to mázl, pozdě mi došlo, že na tebe vlastně mluvívám nečížkovsky :))


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 27.5.2005 > ouvej> 

nejen graficky. ona je vůbec z jiného světa a těsta. ten text před tím je jasný, cílí, nezdržuje se. a pak je tam dočista jiný způsob metafory. to jeho odtržení grafické mohlo by signalisovat, že schválně, že má být nějak funkční... ale myslím, že není. ale koule jsou v pohodě, neměj strach, to bylo jen tak obrazně.

 

ale pravda, že u tebe cosi vždycky jde o nějakou vnitřnost či žlázu, takže možná to nebylo až tak špatně zvolený přirovnání.

 

nu. a jak to vlastně je s tím navážením se vzájemným representantů různých poetik... nějak nevím, komu fandit, když majoba lvíčka na prsouch :))


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 27.5.2005 > g morr> 

vím, že tenhle termín ve fóru proběhl, ale nějak si nepamatuji, co znamená, myslím čížkovsky

 

věcně: myslím tím, že za tím necítím žluč

 

jinak - co se týče toho zápolení

 

já nemám tendence bojovat za jedinou správnou poetiku, myslím tím, že už nemám, dospěla jsem, možná dozrála, mívám tendenci pištět, to jo, že jakože jejdanánku, jak se tohle může někomu líbit, ale už se ovládám, a navíc - občas, někdy, už vidím aspoň jistou dokonalost, jistou krásu, něco...., co mi sice nevoní, ale uznám to.

 

To jen, když se mi u díla objeví někdo takhle jednostranný, a podává to jako moudro, tak bych se pupínkovala.

 

Jen tak pro zajímavost, koukni, co mi píše Levity k mému dnešnímu pokusu o cosi jako báseň. To je tuze zajímavé, a já bych se vztekla, vztekla, bušila pěstičkami do stolu a do lidí, jak mi to vadí. Nemyslím, že by mi vadila Levity, vadí mi to, že je někam tlačena, aby prozřela, že vlastně píšu sračky...  


<reagovat 
 g morr (Občasný) - 27.5.2005 > ouvej> 

Čížek? Tak často označujou Moraváci Čechy z Čech. Mívá to příznak "pejor."

Sranda ovšem je, že většinou Čížek = i Pražák, vlastně pak tihle Moraváci přijímaj za své to, co vyčítají Pražákům.

Pražák totiž zná jen Prahu. Moravák, tím, že každého, kdo mluví obecnou česštinou, považuje za Pražáka, doznává, že vlastně zná taky jen svoju ves a Prahu.

 

Čížkovština říkal Felipe právě tomu outvaru, kterému se už hezkých pár desítek let říká obecná čeština. Pravdu měl v tom, že ten terminus je nevhodný... minimálně politicky nekorektní. Jestli berem, že i Moravani jsou češi, pak by se asi slovem obecný neměl označovat interdialekt, kterým se obecně hovoří jen na dvou třetinách území a používají ho jen dvě třetiny Čechů. Ale to už jsme daleko... já bych k tomu měl pár poznámek ještě... zvláště poté, co jsem viděl jeden TV pořad... ale to sem fakt nepatří.

 

Tož... já su Čížek a když se uvolním, psávám někdy obecnou češtinou, ačkoli narozdíl od většiny Čechů z Čech dobře vládnu i spisovnou variantou... ale to by bylo taky na dlouho a v podstatě nezajímavé...


<reagovat 
born to be child (Občasný) - 27.5.2005 > je dobrá! )))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
buryzon (Občasný) - 30.5.2005 > od začátku na konec a zpět
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
antikval (Občasný) - 1.6.2005 >
Body: 1
<reagovat 
Čtenář - 1.6.2005 > "Přenášení andělů" je výraznej a zajímavej obraz a celá básnička ať je jakákoliv, rozhodně není nudná. Myslím, že tě neohrožuje kritika, ať už pravdivá nebo nepravdivá, a to ani chytrá ani ta psaná po čtyřech přečtených řádcích. První strofě vůbec nerozumím, ale líbí se mi.
Zajímalo by mě, jestli podobnou poezii, která se snaží co nejmíň ideologicky reflektovat vlastní tělesnost a elementární/banální emoce píše taky nějaký muž nebo kluk. To bych si ráda početla.
Těším se na další básničky, nejistá rozhodně nebuď!
j.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 1.6.2005 > čtenář> mhm, škoda, že nevím, komu poděkovat
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 30.5.2005 > lepší než mít dítě se strašidlem (rozuměj Duch svatý) ;o))
Body: 4
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 1.6.2005 > Kelly> no jo, někdy ale takový touhy ženskou popadaj, zvlášť když k duchovi svatému přespříliš daleko
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 1.6.2005 > ouvej> mi to povídej!!! ;o))
<reagovat 
Zu* (Občasný) - 16.8.2005 > znám jí..znám..a je moc hezká....
Body: 5
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je tři + devět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter