Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Totálně bez fantazie
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 6.1.2004 (09:53:06)

V tom kloboučku vypadal jak polní lékař

 

Jeho žena zatím

věší veletucet khaki ponožek

a myslí na plynové masky

 

Na mě by zbyly liché úterky

Osvobodí má ňadra

a zakope se až do příštího týdne

Občas mi vystřelí růži

z hlavy -

pak ty účty za kadeřníka!

 

Jednou manželka při sčítání prádla

objeví falešný vlas

a kde nechal palec díru

Použije všechen tmel co doma najde

Utěsní východy

 

Mně povylezou žebra jak listy monstery

Nejedla nepila

třetí den pošla

 

V tom kloboučku vypadal jak polní lékař

Ukončil nástup

Vystoupil dřív než já



Poznámky k tomuto příspěvku
 no-next (Občasný) - 6.1.2004 > čtenář> 

hm. takže, jakmile se někde objeví víc bodů nebo doporučení, je příspěvek víc na očích a proto jsou mý poznámky vidět. stejný poznámky píšu i pod jiný díla - jenže ne tolik zobrazovanejm autorům.

a o doporučení docela obyčejně nežebrám. napsal jsem, aby mě lidi doporučili svejm známejm, ne aby mi vysekali doporučení. slovem doporučili jsem pod tim příspěvkem myslel řekli, což je významově uplně stejný, akorát že v souvislosti dost nešťastný slovo. neměl jsem ho použít.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.1.2004 > no-next> Kde se tu vzala blondýna? :o)
OK, snad už chápu - takže od čtenářů chceš, aby ti napsali líbí/nelíbí, případně dali doporučení. No, já osobně bych od nich chtěla trochu víc, protože reakce typu dobrý-blbý mi jako autorovi moc nedá. Takhle bych své čtenáře nepodceňovala.
Funkce redaktora zavazuje k tomu, aby dělal práci redaktora. Redaktorů je tu víc, jak moc čtou a hodnotí poezii, to můžeš posoudit sám.
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 6.1.2004 > Kelly> 

blondýna se vzala v jednom fóru.

mně to dá dost, protože v situaci, kdy lidi pracujou, studujou a ještě by měli platit za telefon se nic jinýho čekat nedá. reakce typu dobrý/blbý je uplně stejná, jako reakce typu jeden bod, pět bodů, akorát, že se nezapočítá do průměru a neni nikde vidět. čtenáře nepodceňuju.

redaktorů je tu víc, proto by si měli práci rozložit - v době, kdy tu publikuje několik desítek lidí denně, je podle mě skoro nemožný všechny příspěvky projít a udžet si správnou náladu na hodnocení. obzvlášť potom, co přečteš básničku výbornou a narazíš na nějakou horší... měli byste hlavně procházet ty příspěvky, který nejsou zobrazovaný skoro vůbec - protože je autor novej - a ty hodnotit, o těch mluvit. když mi například uteče egilova nebo tvoje básnička, nic to neznamená, protože čtenářů budete mít vždycky dost. když se ale nějakej dobrej autor rozhodne odejít proto, že jeho dva příspěvky četlo dohromady deset lidí, pak je asi něco špatně...

 

a teď bych se vrátil na začátek: OMLOUVÁM SE TĚM, KTEREJCH SE MÁ SLOVA DOTKLA. ostatním děkuju, že pochopili.


<reagovat 
 surel (Občasný) - 8.1.2004 >
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 6.1.2004 > no-next> Přece jen bych od čtenářů čekala víc... Občas si někdo i dá tu práci a napíše, co a proč se mu líbí nebo nelíbí, co v něm dílko vyvolalo, taková reakce teprve může autorovi něco dát, a vůbec přitom nezáleží na počtu bodů.
Kdyby nebylo možné projít všechny příspěvky a udržet si náladu na hodnocení, nikdo by to nedělal, viď, Naty? :o) Právě proto čtu všechno, abych měla srovnání. Myslím si, že když je autor dobrý, nezapadne. Neváhám dát povedenému dílku nováčka doporučení, napsat, co mě zaujalo a vybrat ho do časopisu - což je právě ten způsob, jak by měl redaktor "mluvit".
Tak se nám to zvrhlo v debatu o redakční práci, čili i já se vracím na začátek a omlouvám se, že jsem tě brala zbytečně vážně, asi skutečně nerozumím tvému svéráznému humoru :o) howgh
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.1.2004 > surel> Dole pod poznámkami najdeš
Zrušit obrázky Zapnout větvení Novější>>> dej "Novější" a uvidíš :o)

Já jsem snad někde napsala, že je časopis můj? Mluvila jsem rozdílu vkusu svého a o vkusu obecnějšího, který právě v tomhle případě rozlišuju. Mluvila jsem o tom proto, že se mi zdálo, že neumíš nebo nechceš pochopit, že mezi tvým a obecným vkusem není rovnítko. Jo, když řekneš, že pro tebe je podstatný jenom tvůj vkus, to je úplně jiné tvrzení. Kdybys to napsal takhle rovnou, nereagovala bych :o) Ale to, cos napsal egilovi, znamená něco jiného.

Jo a výrok "žádné obecné měřítko není. je jen všem se líbí. všem se nelíbí." myslím trochu popírá sám sebe :o) Pokud se všem (v rámci určitého celku - např. Totem, diváci ČT1 atd) něco nelíbí, dovolila bych si říct, že se to něco obecně nelíbí, čili že to vypovídá o obecném vkusu daného celku.
<reagovat 
 surel (Občasný) - 10.1.2004 > Kelly> co to je obecný vkus!!!!
to je něco jako, máme rádi bloncky, zrzky, nebo dneska maj všichni rádi tohle kino. Přece měřítkem mého vkusu, nemůže být to jestli sem mezi většinou menšinou. nebo kde. to co sem napsal napsal sem a za tím si stojím. Kdyby pro mě byly jiné hlediska důležitější než to moje asi by to se mnou bylo na pováženou. obecná libost není, protože každý by rád něco jiného a nějak jinak. když maj něco rádi všichni tak to ještě neznamená, že stejně, a že jim to všem říká to samé, ale jinak je tahle debata úplně o ...

spíš by mě zajimalo kdo tenhleten Totem zasadil a zaléval a kde na to čerpal a čerpá.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 12.1.2004 > surel> Jo, poslouchám Manics :o)
No, koukám, že vlastně mluvíme o tom samém, jen tomu každý jinak říkáme. Já od začátku tvrdím, že tvůj vkus není to samé, co obecný vkus. Ty říkáš, že máš vlastní měřítko vkusu, a je ti jedno, co se líbí většině. Já bych si troufla shrnout, že jsme se v podstatě shodli, akorát ty tomu říkáš vkus většiny a já tomu říkám obecný vkus. :o)
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 11.1.2004 > Tak snad jsem zas nepřestřelil...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 12.1.2004 > Rawen> Máš to u mě v kladným slova smyslu :o)
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 7.1.2004 > ha ha,ta diskuze je dobrá,no-next si zaslouží aspoň čokoládu,vždycky se mi líbí,když se někdo postaví proti většině.No k té básni, dal jsem jí pro jistotu více šancí,abych opětovně zjistil,že to není můj šálek kávy,že se mi tam něco líbí a napak pár obratů mě tam šíleně sere..no já nevím,řekl bych takový průměr.Strašně by mne zajímalo,jaké by tady bylo hodnocení a kolik poznámek,kdyby úplně stejná báseň byla předtím publikována pod jménem nějakého neznámého nováčka.Ale ono je to relativní,takhle máš zase pěkně mizernou zpětnou vazbu a sama asi víš, že to zrovna na pětku a na déčko není.
A když už jsme u toho diskutování,nejvíce mne fascinují lidičkové, kteří napíšou něco ve stylu-sice jsem z toho nic moc nepochopil,ale líbila se mi- a lupnou tam plný počet.A pak se tady spousta hodnotících veze jako vagónky.Nebo to přátelské,dnes se ti báseň moc nepovedla,ale jsi kamarád,snažil ses a stejně ti ho z minula visím,takže tady máš déčko.Ve fóru proběhlo pár debat kolem hodnocení atp, já bych se přimlouval za zavedení desítkové nebo aspon sedmičkové hodnotící soustavy,ta pětková to vůbec nemůže obsáhnout,a protože každý aspoň trochu dobrý kousek dostává pětku,zobrazované průměrné hodnocení u dílek absolutně nekoresponduje s jejich skutečnou kvalitou.
No doufám,že je to aspoň trochu souvislé,já jsem už totiž trošku roztříštěný, jinak ještě děkuju za vybrání dalšího dílka do časopisu, opět potěšilo, jsem hrozně ješitný člověk...
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 7.1.2004 > Emmet_RAY> No, ono to bylo trošičku jinak - nejdříve byla zžíravá kritika  No-nexta, který šmahem zavrhnul dílo a sakumprásk lidi, kterým by se to náhodou mohlo líbit, a pak teprve přišli ti volové, co se jim to líbilo.  
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 7.1.2004 > Emmet_RAY> Milý ješito, mě by třeba dost zajímalo a asi i pomohlo, kdybys mi konkrétně napsal, které obraty a proč tě tam šíleně serou. To je pro mě zpětná vazba, ne déčka a pětibobky ;o)
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 9.1.2004 > Emmet_RAY> čokoládu beru, pošli mi ji mejlem!
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 8.1.2004 > Kelly> Ok,ale az zitra,dnes mam za sebou 14hodinovy pracovni den a psat uz moc nemuzu.. :-(
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 9.1.2004 > ouvej> no tak to jseš maličko mimo mísu, stařenko. zžíravá kritika by vypadala uplně jinak. jen jsem napsal, že je to na kelly dost slabý. a ten sakumprásk byl vtip, o tom se ale dočteš jinde. tak tě prosím, neshrnuj, co neni tvoje.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.1.2004 > Emmet_RAY> chápu, to teda upřímnou soustrast...
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 12.1.2004 > no-next> 

Héééj, dalo by se pro stařenku přeložit, co znamená prosba, ať neshrnuji, co není moje?

 

No, punčocháče se mi pořád shrnujou, ale ty moje jsou. Copak ještě shrnuji.


<reagovat 
Jonáš (Občasný) - 8.1.2004 > Egilova slova o vkusu, měřítku a názorech jsou velmi přesná.
A stejně, jako neúspěch básně neřekne nic o její ne-kvalitě, neřekne její úspěch nic o její kvalitě.
Souhlasím s Tebou, egile, všechna hodnocení vyplývají jen z momentálního rozpoložení.
Tvoje, no-nextova¨i moje. I všech ostatních.
Tato báseň se mi nelíbí.
Kelly sama skromně přiznává, že je to jen fabulace mezi Staroměstskou a Hradčanskou, a ještě k tomu totálně bez fantazie. Samas to řekla.
Tady je jeden smajlík: :o)
Taky se mi nelíbí, že je no-next takhle agresivní. To se mi vůbec nelíbí.

Ale taky se mi nelíbí posedlost autorů při hodnocení některých básní (nejen Kellyiných) a jejich křečovité hýření superlativy.
Začíná to připomínat rektální alpinismus a kellykracii. Ne ovšem Tvou vinou, Kelly.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.1.2004 > Jonáš Hájek> Jonáši, děkuju za upřímný názor. Vážně :o)
Vzhledem k tomu, že jako autor mám zájem i o negativní kritiky, mohl bys pro mě udělat to, že mi napíšeš něco víc o tom, proč se ti báseň nelíbí? Z tvé poznámky usuzuju, že máš pocit, že "jen" fabulace o spolucestujícím z metra je na dobrou poezii málo ;o) Znamená to, že se ti nelíbí téma? Nebo zpracování? Jsem jedno velké ucho! Dá mi to víc, než kdybys napsal "výborně" :o)))

Jen malou poznámečku k vývodům o čtenářstvu - Jonáši, nezdá se ti závěr o rektálním alpinismu fakt trochu unáhlený? Proč by to ti lidi dělali? S dovolením se o tom trochu rozepíšu...
Nemám pocit, že by čtenáři počítali s tím, že by si mě mohli "koupit" za to, že mi budou dávat doporučení a pětibobky. Čtu opravdu všechno, co se v rubrice poezie objeví, a hodnotím podle svého vkusu a měřítek. Nezáleží na autorovi, záleží na básni. Dělám to tak už dlouho a těm lidem to podle mě musí být jasné.
Buďme konkrétní, fakt nemám ráda tyhle obecné závěry o čtenářstvu. Podívej se na moje hodnocení no-nexta - když považuju jeho báseň za dobrou, tak mu ji pochválím, když se mi nelíbí, řeknu to, a v obou případech se snažím napsat proč. Tohle dělám bez ohledu na to, jestli jsme zrovna s no-nextem na válečné noze nebo ne. Nijak se mu nemstím za to, jak on hodnotí mě, to si doufám uvědomuje, zároveň by mu ale nebylo nic platné, kdyby mě vynášel do nebes - budu ho hodnotit pořád stejným metrem.
Podívej se na Luka Maléra nebo Rawena nebo rabako - věřím, že by mi s chutí "oplatili" ty čtyřbobky, co jim vytrvale dávám - neudělali to. Proč? Vážně si myslíš, že si od toho slibují, že příště ode mě dostanou pětibobek? To se mi fakt nechce věřit...
Vem si HáDé!, kterou vytrvale pucuju za používání "velkých" slov v poezii ;o)
Nebo třeba Bobísek, Přáníčková víla, které hodnotím velmi výjimečně, protože jejich poezie není můj šálek tekutiny :o)
Nebo lidi jako blondýna a Pescatore, kteří moje věci klidně dokážou ignorovat, a hodnotí jen, když je dílko opravdu zaujme :o)
Emmet_Ray, na jehož zápornou kritiku, stejně jako na tvou, nedočkavě čekám...
Kde jsou sakra ti vlezdoprdelisti???????? Nepodceňujte prosím čtenáře a nepodsouvejte jim motivy, které nemají :o)))

Jo, uznávám, jsem šéfredaktor, každý mě zná, mám díky tomu vysokou čtenost. Ale zároveň občas publikuju i pod jinými nicky. I tam se objevují hodnocení jako
52 bodů, průměr 4,7
78 bodů, průměr 4,8
70 bodů, průměr 5,0
Vlezdoprdelismus?? Já jsem z toho usoudila, že se prostě pár lidem občas líbí to, co napíšu, bez ohledu na nick a snahu zalíbit se... A že nemusí záležet na jménu autora, ale na básni :o)))

Jestli jsi dočetl až sem, díky za trpělivost...
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 9.1.2004 > Jonáš Hájek> útok proti útoku, jonáši. vtip vystřídal útok, pak už to jde lehce. všimni si, že agresivní jsem nebyl jen já. PLNĚ SOUHLASIM S DŽULESEM!:o)
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 9.1.2004 > Kelly> 

nou next to chápe. jen prostě ty tvý poslední vejplody nějak... zaostávaj. nestárneš?:o)

jo a chtěl jsem se tě taky už na začátku debaty zeptat na toho polního lékaře v klobouku. kdy a kde se dá takovej člověk vidět?


<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 9.1.2004 > no-next> Promiň. Agresivních lidí je tu skutečně víc. Vážím si Tvé pravdivosti, ale k čemu je pravdivost, když ji člověk předává s vulgární omáčkou..
<reagovat 
 Jonáš (Občasný) - 9.1.2004 > Kelly> Milá Kelly, nutíš mě, abych vyslovil svou subjektivní "pravdu", abych mluvil to, co si opravdu myslím. Snad je to dobře.

Teď ale musím poctivě vážit slova...

Ano, nespecifikoval jsem, kteří autoři někomu lezou do zadku, protože se za prvé nechci hádat a za druhé to ani vědět nemohum, protože nemohu vědět, kdo hodnotí podle svého svědomí a kdo si dělá reklamu.
Ale jev alpinistický, abychom tedy zůstali u slušnějších slov, je podle mě naprost jasný a zřetelný.
Jsi šéfredaktorka, Ty vybíráš do časopisu, Ty máš velké slovo, nezávisle na tom, jaké píšeš básně. Každý chce být potěšen dobrým hodnocením, každý si chce myslet, že jeho básně jsou dobré, a tak se snaží dosáhnout toho, aby ho lidé dobře hodnotili.
Třeba jsem potrefená husa, třeba si to teď myslíš, ale já, ačkoliv toužím také po příznivém hodnocení své poezie, nedávám za každou cenu všem pětky (ale taky zbytečně nehodnotím špatně, protože to nemám rád) a neusmívám se křečovitým virtuálním úsměvem a nepoužívám slova jako - tohle mě fakt dostalo, tý jo, to je supr, fakt dost dobrý... věřím v Boha, ale nevěřím v to, že by člověka mohla takhle "dostat" báseň na letmé přečtení. Je to všechno virtuální stylizace, všichni se předhánějí v superlativech a slovech nabitých významem (a je to do určité míry znehodnocování slov) a dělají si tak reklamu. A to nesnáším.
Pardon, ne všichni. Ale hodně lidí. Tvé básně se mi moc nelíbí, nezávisle na tom, jsi-li šéfredaktorka nebo ne. Totem se mi líbí, mám ho rád, rád tu publikuji, rád si občas (když je čas) čtu básně jiných. Proto doufám, že za tuto kritiku virtuálního mýtu nebudu vyhozen:-).
Ale teď zase vážně. Tato báseň se mi nelíbí. Každá tvorba je z určitého hlediska egoismus. Jsem egoista, přiznávám. Ale pokud si nějaký básník myslí, že existenciálním napětím je nabito každých pár veršů, které ho napadly při hermelínu v restauraci nebo po cestě ze Staroměstské na Dejvickou, pak je to egoismus největší. Stejně tak by bylo směšné mluvit o nějaké formě. Volný verš formu (ve smyslu starých forem) opouští, mělo-li by se mluvit o nějakých formách jin¨ého charakteru, pak o jistém svazování významů slov nebo o hře s jazykem. Ale tady nevidím ani jedno. Zkrátka: chybí tomu vážnost. Je to všední obrázek, nic víc. A proto se táži"Qui bono?". Je to příliš obyčejné, než aby to mohlo být takhle positivně hodnocené. Proto si myslím, že většina Tvých nadšených hodnotících nehodnotí upřímně.
No-next je jeden z nejopravdovějších. Odmyslíš-li si jeho hněv, zjistíš, že opravdu je. Jen málokdo se dokáže vyhnout té (mnou a jím) nenáviděné stylizaci.
Dělalo by Ti radost, kdybys s jistotou věděla, že Ti básníci dávají pětky jen tak, aby se zalíbili? Mně ne. Za tento stav ovšem nemůžeš, ten přímo vyplývá ze situace Totemu a z jeho uspořádání. Ale na upřímnost hodnocení tady na Totemu nevěřím. Prostě ne.

Měj se hezky, vše v dobrém, milá Kelly.
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 12.1.2004 > Kelly> 

Jo, za tahle slova děkuji. :-)

 

Copak tady jde o život? Copak si opravdu všichni myslí, že čtenáři nemají svou vlastní hlavu? Své vlastní vnímání a cítění?


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.1.2004 > no-next> Zaostávaj? za čím? a čím? formálně? obsahově? Specifikuj :o) takhle furt nevím, co ti nevoní...

Polní lékař v klobouku, no pokud ti něco říká Hawkey Pierce a připomene ti ho náhodný spolucestující... ;o)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.1.2004 > Jonáš Hájek> Milý Jonáši, mrzí mě tvůj pocit, že tě k něčemu nutím. Právě proto, že se mnou nesouhlasíš, mě zajímá tvůj subjektivní názor, chci vědět víc o tom, proč a jak. A copak je špatného na tom, že budeš mluvit to, co si opravdu myslíš? :o)

Ty jsi velmi přemýšlivý a citlivý člověk. Věříš v boha, máš svoje vidění světa. Já osobně v boha nevěřím, zato věřím, že na čtenáře může velmi intenzivně zapůsobit báseň, kterou si přečte na internetu. A impulzivní člověk naší doby vykřikne "to mě teda dostalo". Ano, máš pravdu, je to určitá stylizace, a rozhazováním superlativ může docházet k devalvaci slova. Ale podle mě to neznamená, že by si tak velký houfec čtenářů chtěl "dělat reklamu".
Máš pravdu, je to asi na každém, aby zvážil, jak moc rozhazuje nezasloužené bobky a křečovité úsměvy...

Ještě mě napadlo k velkému počtu hodnocení u mých příspěvků - ano, jsem šéfredaktorka, vybírám do časopisu. Ale obdobně vysoký počet hodnocení mívá třeba ouvej, Naty... které v redakci nejsou. Proč mají takové vysoké hodnocení? Proto, že si chtějí jejich čtenáři dělat reklamu, nebo proto, že se jejich dílka líbí? :o)

Hele, a to nemyslíš vážně, že by tě někdo chtěl za kritiku vyexpedovat z Totemu, žene??? :o))) Díky ti moc za ni!!!

Ke Kellušímu výtvoru: Samozřejmě chápu a uznávám, že máme odlišný literární vkus. To je v pořádku, proto chci slyšet odlišný názor. :o)
Samozřejmě netvrdím, že moje báseň je nabita existenciálním napětím. Šlo mi o to, vymyslet si příběh, který by se mohl stát, na téma, jehož banalitu si dobře uvědomuju, proto se ho snažím podat s nadsázkou a ironií. Beru, že se ti tohle téma nemusí líbit. Ale prosím, nepodsouvej mi egoismus. To mě docela zarazilo...
Ohledně formy - bavím se samozřejmě o formě volného verše, určitě nějakou má, i když ne tu klasickou. Ta báseň není nepromyšlený shluk veršů, má svou stavbu, má rámec uvozující příběh, má členění na jednotlivé časové úseky příběhu...
Hra s jazykem - ne, nejsou tu velké obrazy, spíš malé významové hříčky. Pokud tě neoslovujou, mrzí mě to, ale co nadělám. Máme opravdu rozdílný vkus.

No, vážně mě mrzí, když si myslíš, že většina čtenářů nehodnotí upřímně. Netvrdím, že jde o veledílo, a netvrdím, že jsem nenapsala lepší básně. Ale myslím, že ta báseň je dobrá, a že plní záměr, se kterým jsem ji psala. :o)

Ohledně no-nextovi opravdovosti - o té nepochybuju. Ale velmi, velmi mě provokuje jeho hněv... na ten jsem alergická, přiznám bez mučení... :o)

Víš, když nevěříš na upřímnost hodnocení na Totemu, k čemu si pak vlastně myslíš, že je dobrý, když si tu básníci jen navzájem rozdávají pětky? A proč tu publikuješ? Tenhle postoj mě fakt mrzí, myslím si, že to s Totemem není tak špatné, a že věci, které jsou tu kladně hodnocené, by snesly srovnání i mimo náš rybníček... Mimochodem, právě na tom pracuju ;o)))

Tak ještě jednou moc děkuju za vyjádření a přeju krásný den!
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 12.1.2004 > Jonáš Hájek> 

Kurňa, nejsem kritik, hodnotím více srdcem než rozumem, a když už hodnotím, nepoužívám při tom lubrikační gel.  Strč si svou teorii o rektálním alpinismu přesně tam.

 

Já sama za sebe hodnotím sama za sebe. Ale na tebe schválně juknu. Moc se mi líbilo tvé dílko v soutěži, tak jsem jukla i na další, to mě tolik neoslovilo. Jinak tvé dílo neznám, mám pocit, že mám u tebe nějaký blok, že jsem někdy byla zklamaná, nějakým dílem, a proto jsem k tobě už nechodila. Ale schválně zkusím projít některá tvá díla, se svým ryze subjketivním hodnocením.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 12.1.2004 > ouvej> Díky za vyjádření čtenářstva - konečně někdo! :o) - už jsem měla pocit, že jsem na ten větrný mlýn sama... ;o)
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 9.1.2004 > Kelly> 

jo ták, já myslel nějakýho buřinku. každopádně si ale Hókyho nějak s kloboukem.... to spíš ten jeho knírkatej bratr ve zbrani nosil slamák víc, než von, ne?

Zaostávaj třeba za těma padáčkovejma pihama, jak si je tak matně vybavuju. fakt tu nebudu brousit tvý starý příspěvky, abych přesně našel, co se mi na nich líbilo... ale pár pětek jsi od pš dostala, tak tam se koukej. na tý předchozí (snad jsem nějakou jinou neprošvih) mi nevoněla ta říkankovost a patvary, cos tam vymejšlela místo slov. a tady... tady je to celý takový nějaký divný. veletucet khaki ponožek. hlavně teda ten veletucet... to je moc! má přece dvě nohy, tak na co by měl víc než šestery ponožky?:o) ne, to je jen lehká kravinka. spíš mě zarážej ty plynový masky. proč jsou tam? významem tam nemaj co dělat, stačil by jen ten tucet khaki ponožek. podle mě jsi tam ty masky vrzla jen proto, že se ti zdálo, že ta "věta" potřebuje ještě něco málo. vrchol. jo, nevykrucuj se, já tak píšu taky:o) výbuch, ten jsem potom čekal. ale přišly lichý úterky, to je takovej divnej povzdech... hlavně teda v tý tvý souvislosti... tak nějak jsem z různejch debat tady VYPOCHOPIL (to je slovo!), že máš jaksi smůlu na chlapy. takže to budí zbytečnej soucit - a ten taky přišel. zahrálas tu lidem na city - a oni, protože tě znaj z netu, jiní osobně - právě proto, že tě znaj - ti na to skočili. já nevim, ale když třeba já si vzdychám, tak mě většinou sežerete za patos. jen když to hodně maskuju, má to úspěch. tady je to prostě hrozně vykřičený. nejedla, nepila, třetí den pošla to jen dokládá. ale docela se mi líbí ten ukončil nástup, vystoupil dřív, než já - aspoň něco:o) ne, atmosférku to má, jen je to prostě... moc o soucitu. ale zase kdyby tam ten nástup vystoupil nebyl, snížilo by to moje hodnocení tak na dva a půl.

já mam jenom takovej pocit, že tě tu lidi litujou, no. jo, jasně, pracuješ, hodnotíš, chlapa nemáš... je to smutný, ale pořád mi to strkat pod nos nemusíš... oukej?


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 12.1.2004 > Kelly> 

No bať, tohle mě vždycky naštve. Tyhle debaty o hodnocení. Musím říct, že mi se to občas pod díly taky mele (hlavně na Písmáku). V podobném ražení. I hůř. Teď jsem zjistila, že mi někdo zařadil dílko do klubu Fekálních výparů a největších sraček na Písmáku. Checht. To o staré ženě a kočce. Vlastně hodnocení o rektálním alpinismu je ještě docela fajn, ne?


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.1.2004 > no-next> Ad klobouček, zkusím vyhledat obrázek :o)

Jo, padáčkový pihy, už vím - prostě jiný druh obraznosti, chápu. To máš tak, zkouším různé věci, zkouším psát pokaždé něco trochu jiného, takže se ne vždycky trefím do tvého vkusu, to je jasný :o)

Veletucet - nojo, nadsázka :o) copak se všechno v poezii bere doslova? já osobně mám asi 20 párů ponožek a skoro všechny černý, protože málokdy stíhám prát... představovala jsem si tu ženskou v sušárně, jak je ztracená mezi šňůrama s prádlem, kolem sebe vidí jen ponožky a ponožky a ponožky... a veletucet se mi zdál příhodný pro tuto situaci, navíc se mi líbí, jak to slovo zní :o)

plynový masky? nevoní jí pořád dokola opakované domácí práce, nevoní jí ponožky, které musí manželovi prát, nemá ráda ten skoro vojenský dril, který u nich panuje, někdy se jí zdá, jako by nemohla pořádně dýchat, jako by měla nasazenou tu děsnou věc s hadicí...

lichý úterky? no, občas říkám, že se něco děje "v úterý a v březnu", když chci říct, že ne moc často... Imaginární hrdina básně je voják, takže pro svou imaginární milenku si vyhradí pevně dané "návštěvní termíny". liché úterky mi přijdou jako příhodná zkratka pro tuhle situaci, je to vlastně dost směšný, proč zrovna lichý úterky, žejo - takhle divně ten člověk myslí :o)

Ale jaký buzení soucitu? Jak tahle báseň souvisí s mou domnělou smůlou na chlapy? Já mám takovýho chlapa, že... no nic ;o)))) Tohle je přece VYMYŠLENÝ PŘÍBĚH o tom, co by se mohlo stát, kdyby začal v metru balit mladou dívku ženáč, nějaká moje verze založená na podobných případech, které znám ze svého okolí. To jako myslíš, že jsem tu básničku psala, aby mě litovali? Ohooooo!!!!

A jakej patos? To mě mrzí, že ho tam někde vidíš, mělo to být psané s nadhledem a ironií, a doufám, že většina čtenářů to tak i pochopila... viz Nejedla nepila třetí den pošla

No tak dík aspoň za ten nástup výstup, zcela záměrný, rámec příběhu, narážka na metro, uprostřed vymyšlený vztah, na konci spolucestující vystoupil, život jde dál...

Pracuju, hodnotím, chlapa mám :o))) Takže kdo tady co komu strká pod nos????

Srdečné díky za vyjádření, takhle jsem si to představovala.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 12.1.2004 > ouvej> No tak to je hustýýý :o)
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 9.1.2004 > Kelly> 

tim mi jako chceš říct, že jsem si ty řeči o tvejch nešťastnejch láskách nečet? nebo jsou vymyšlený všechny tvý básnický příběhy? tak sakra, jak to je? jak dlouho máš toho chlapa? každopádně pokud to je tak, jak to je venku, a neni to tak, jak to vypadá tady, pak se sklánim před vytvořenou představou o kelly, která to má ráda šesti prsty (no fuj, nounexte! jak tě tohle mohlo napadnout?:o)), denně pláče sama v koutku šmajchlovaná šesti vocasy svejch dvou koček a ještě si to navíc chce každý lichý úterý rozdat s nějakym doktorem v metru... fakt bych nečekal, že ta básnička nemá nic společnýho s tvym skutečnym životem. já teda píšu prakticky o tom, co prožívám a cejtim, takže si vytvářim takzvaně básničkoidní deník, proto si nedokážu představit, že by někdo mohl básničky vymejšlet... proto ten pocit o litování (ne, že ty píšeš proto, abychom tě litovali, ale že tě litujeme, protože píšeš).

jenom k těm ponožkám: jsou přece vypraný!:o) ale jo, asi máš pravdu. nenapadlo mě to... fakt mě nenapadlo, že se za plynovou maskou objeví vojenskej dril, ženská voběšená ponožkama a dejchavičná dokonce, za to všechno navíc může chlap. ostatně... celou vinu házíš na chlapa. a přitom jsem měl z celý tý básničky pocit, že svádí ta ženská jeho. a vidíš, zase je špatnej chlap - z toho tak nějak vyplynula ta má představa o tom, že máš potíže.

jo a veletucet: taky jsem to jako nadsázku bral. jen jsem si chtěl malinko rejpnout, tak to neřešme.

patos... sám ani nevim, co to vlastně uplně přesně znamená, nicméně tušim, a víš, no... vono mi to tak nějak přijde jako patosovský téma. já nevim, třeba jsem divnej:o)

jo a ty rámce, časový souslednosti... fakt na to myslíš, když píšeš? mě osobně ani nenapadlo, že něco takovýho existuje...

no někdy to cpeš pod nos docela vydatně, ani to nevíš:o)


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.1.2004 > no-next> Jaký řeči o mejch nešťastnejch láskách? Sám to znáš - něco je vymyšlený, něco přimyšlený, něco je pravda...
Nejsi nějakej impertinentní, jak dlouho mám toho chlapa - já mám nějakýho chlapa VŽDYCKY ;o) Chichi, tak to mě těší, že jsem si vytvořila netovou imáge opuštěný chudinky, no tohle :o)
Ne, vážně, ta poslední básnička je totální výmysl, právě proto vznikla.

Jo, máš pravdu, hodně to hážu na toho chlapa, asi ty případy nějak podvědomě vidím tak, že on má doma manželku, která "mu nerozumí", a na to balí tu milenku, vona uvěří, podlehne, a jeho to pak přestane bavit nebo mu to manželka zatrhne...

patos, no já bych řekla třeba když píšeš o božstvu nebo ooo má milovaná nebo přes lůnu sklání se vrby stín... Tohle moje téma je spíš banální a každodenní, bych řekla.

S tou stavbou básně - někdy to neřeším, ale tady to fakt bylo promyšlený, i když se mi psala hodně lehce, není to jen automatickej proud myšlenek na papír, předem jsem přemýšlela, co a jak.

A pětibobek za hezkou poměrně věcnou debatu ;o)
<reagovat 
 no-next (Občasný) - 9.1.2004 > Kelly> 

bobky si strč víš kam, viď?

jo! a vo to jde! ty máš NĚJAKÝHO chlapa vždycky. a ne JEDNOHO furt! čilimž se to vystvětluje, alejšto jsem měl zase pravdu, jo!!!:o))) myslim, že bychom tě už měli nechat spát, nebo se z impertinentnosti stane impotence, a to bych jako nechtěl:o)

patos jenom tak? tak potom v tom případě nechápu, proč mě za něj ten člověk tak zdrbal... mno nic, to si s nim vyřešim:o)

a architekturu bych nechal na architektech, básničky jsou přece jenom od toho, aby se četly, ne obdivovaly:o)


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.1.2004 > no-next> hihi, já věděla, že bobky zaberou!
hele, já bych se omezila na hodnocení básní, a ne quality mýho osobního života... to je přeci tak stará pověra, že to, co lidi píšou, se musí shodovat s jejich osobním životam :o)
Patos si vyřeš. Básničky jsou od toho, aby se četly a obdivovaly. Když je dobře postaveno, čteš a ani si toho vlastně nevšimneš :o)
<reagovat 
Ripper (Občasný) - 12.1.2004 > Podle názvu jsem soudil, že to bude o mě. Pak sice následovalo zklamání, ale nakonec musím říct, že je to perfektní. Konečně něco pořádného. Už jsem tě jako básnířku pohřbíval, ale tohle je fakt dobrý...(zvlášť ty plynové masky, a růže z hlavy).
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.1.2004 > Ripper> No ne, zaujala jsem Rippera! nebo jseš rektální alpinista, prdelko? ten Jonáš mě fakt zmátl ;o)))))) dík
<reagovat 
hermit (Občasný) - 14.1.2004 >

pro mě skvělá věc, proudí to v ní sympaticky, a jestli koření v realitě nebo ne - jistě koření, ale v čí a kdy to bude? koneckonců je to fuk, nakonec se všichni pohybujeme jen v povolenejch kolejích. básnička je to dobrá, lehká, sakra, s 

p(o)učením, její (jeden) objekt ani nevěděl, jak si tě užívá a ty jeho. :-)

čtu denně jednu věc s radostí, tohle je ta první. :o)

 

( - a vůbec, bych řekl, čím dál líp; asi máš na sebe dobrej vliv.))

 


Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.1.2004 > hermit> a vůbec, děkuju (o:
<reagovat 
kmínek (Občasný) - 14.1.2004 > no,myslím,že to ujde až na tu růži:o)))
Body: 4
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 15.1.2004 > kmínek> :oD ta tu bejt musela, protože vystřelit růži na pouti kontra vystřelit mozek z hlavy... tady by jiné slovo neuspělo! :o)
<reagovat 
Razor (Občasný) - 20.1.2004 > Opravdu užasný,plné nivých nápadů a čtenářsky čtivé
Zkusím se před tím schovat jak to půjde,třeba se nechám inspirovat"Použije všechen tmel co doma najde

Utěsní východy"
<reagovat 
Adina (Občasný) - 30.1.2004 > Paráda, k tomu téměř není co dodat. Takový ... neemancipovaný, chi chi.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Adina (Občasný) - 30.1.2004 > Paráda, k tomu téměř není co dodat. Takový ... neemancipovaný, chi chi.
<reagovat 
baab2 (Občasný) - 9.2.2004 > e?
Body: 2
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.2.2004 > baab2> Máš snad problém s vyjadřováním, Neo? ;o)
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 6.1.2004 > Chtel jsem si rypnout, ale nemam zas tak do ceho :-))) vynikajici atmosfera (pripomina mi to jeden americky film z doby korejske valky, zuzo, vid? ) , trochu mi vadilo zakonceni, ale spral do das...
Body: 5
<reagovat 
 Emmet_RAY (Občasný) - 7.1.2004 > Rawen> taky mi to připomnělo pár amerických filmů,bohužel patetický Pearl Harbor a pak zástup takových,jejichž jméno zapomeneš ještě před koncem :-(
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter