Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 30.4.
Blahoslav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Jsem majitelem nože
Autor: Kelly (Občasný) - publikováno 1.4.2004 (16:18:18), v časopise 2.4.2004
Chtěl bych umět něco
vyřezat
zatím jen hryžu dřevěnou lžíci
a lámu dny jak párátka
někdy je slunce oprátka
číhající
na kohouta

Chtěl bych umět zůstat
potichu
něco si vyřezat
jako když světlo zastaví na zdi
siluetu kočky

Proč jen se stále pletu
vrhačům nožů
do řemesla


Poznámky k tomuto příspěvku
 Luk Malér (Občasný) - 13.4.2004 > Kelly> Koukam, že jen ty kladný - vostatní dostanou po sosáku a sou za blby.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.4.2004 > Luk Malér> Ále prd. Chápeš to po svojom, a docela by se to tak i dalo vykládat. Jen bych chtěla vědět, proč by tam musela být nějaká hluboká origoš myšlenka, když se snažím psát o něčem jiném.
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 13.4.2004 > Tohle mě nemile překvapilo - to se stává, že děláš něco co nechceš a ještě o tom máš pochybnosti, ale navěšením hezkých slovouchů tu myšlenku neozvláštníš.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.4.2004 > Luk Malér> myslím, že jsi nemile vedle :o)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 13.4.2004 > Kelly> 

Hm, no jo no. Dobrá: pochopil jsem to tak: hlavní ich postava by strašně ráda něco, co má smysl, je krásný, může si to užívat, má o tom představu, jak by........, ale obzvlášť se v tom mrcasí.

Místo toho používám to, co mám, způsobem, jež vypadá efektně, silně, ale je vlastně na hovno a hlavnidlo je z toho nakyslý.

Přequapivost závěru byla to nejpříjemnější.

Esisem vedlajs, pak tedy: má-li vysílač rozptyl téměř 360° a nestojí přijímač za ním, nesmí se pak divit, že signál by pochopen jinak.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.4.2004 > Luk Malér> Promiň, už se mi to nechce znovu vysvětlovat. Možná si přečti komentáře, už se to tu řešilo.
Jinak nevím, co na tom chceš hledat za originální myšlenku, když je to prostě vyjádření nějakýho životního pocitu.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 13.4.2004 > Kelly> To sem teď udělal, fajn, jsem s tím pochopením ff potstatě v hlavním proudu i ta první poznámka z toho vycházela - jenže jako kamarád Standy tomu automátyš nerozumim  - tady kupodivu mi spíš přišlo, že ta myšlenka (zaplaťbůh za ni) je - neni to sice nic převratnýho, ale to bejt nemusí - ta tvá vo tý holce, jak je furt druhá a jen čeká, kdy ten její bude mít ňákej čásek, to neni nic převrátnýho ale tim jaká myšlenka a jak zabalená mi to přišlo, že jo - jen mi přišlo, jakoby zpracování, příměry a vostatní ten básnickej vercajk je jakoby vedle - nevznikal z  toho pocitu - jako např. u tý věčně druhý - nevim, jaxe to menovalo, ale zdá se mi, že je to z potřeby udělat z toho báseň ze všemi proprietami.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 13.4.2004 > Luk Malér> no, na to ti můžu říct jen to, že jsem se ten pocit snažila vyjádřit, jak jsem uměla... ale rozhodně to není báseň pro báseň. OK, díky za názor :o)
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 13.4.2004 > Kelly> F poho, snaží se snad každej a někdy to výde víds, někdy to sedne tomu, někdy onomu.
<reagovat 
rabako (Občasný) - 19.4.2004 > super...
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 19.4.2004 > rabako> :o)
<reagovat 
farišta (Občasný) - 12.5.2004 > táta říká: řemeslo má zlatý dno, ale posraný víko. asi na tom něco bude. báseň líbí.
Body: 5
<reagovat 
Bebitka (Občasný) - 8.6.2004 > buď to je p/o smyslu života nebo se pletu... nebo tu máme parádní ukázku přenosu&projekce... zasáhnout bovijákem přesně TEN stín, o kterej jde? na konci párátek plnej popelník a samý pláňata... ale jak říkám: projekce... :)
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.6.2004 > Bebitka> projekce? why not: jak by to napsal přesně TEN stín, kdyby uměl psát ;o) dík
<reagovat 
ariel (Občasný) - 23.6.2004 > Přišel jsem na návštěvu a okukuju ti bejvák. Teda slušně. Díky za tvou připomínku :)
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 24.6.2004 > ariel> OK :o)
<reagovat 
tři (Občasný) - 22.10.2004 > ty?či
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 7.1.2005 > a já jsem zase majitelem mrože
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 7.1.2005 > miroslawek> abych ti ho neoholila tim nožem - tudle mám ráda, bububu :o)))
esli to teda měl být pokus o hlubší kritiku příspěvku ;o)
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 7.1.2005 >

 

 

 

M. - majitel předložek

 

chtěl bych umět vně slov
vylézat
zatím jen lížu dřevěnou Mici
a klamu sny aparát dla
ně kdy je slunce obrátka
čekající
pro kornout a

 

chtěl bych umět ustat
po tichu
něco si vyhřezá
jako když světlo přistaví při zdi
siluetu vločky

proč jen jsem stál a k létu
vrhačům mrožů
ruka klesla

 


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 7.1.2005 > miroslawek> :o))))))))) dobrá, tímto sis to u mě vylepšil holit se nebude

jen - máš tam překlep: správně má být
"chtěl bych umět ustlat
potichu"
kdo má ráno ten rambajs poslouchat! :o)))
<reagovat 
hrbol (Občasný) - 9.1.2005 > Znovu si rád čtu v obrazech tak neúprosného kritika.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 10.1.2005 > hrckav> jako kdyby to nějak souviselo...
<reagovat 
miroslawek (Občasný) - 7.1.2005 > ne ne, překlek mám jinde... v názvu
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 7.1.2005 > miroslawek> ten mě napad jako první, ale chtěla jsem bejt dezentní... ok, fikat se nebude ;o))))
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 7.1.2005 > Kelly> klidně to zkus, my letci máme ocelové...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 10.1.2005 > miroslawek> šráky, žejo??? .-D
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 10.1.2005 > Kelly> ne, vývrtky
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.1.2005 > miroslawek> good - ozvu se, až mi nepůjde otevřít láhev nebo až budu mít problémy s lopingem :o)
<reagovat 
 miroslawek (Občasný) - 11.1.2005 > Kelly> ale počítej s tím, že, co otevřu, vypyjem......
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 11.1.2005 > miroslawek> to mě nezastaví - po otevření láhve zahazuju špunty a pak už se to vypýt musí! :o)
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 4.2.2005 > tak nejak...
nemalé skúsenosti ... :(((
a čo za mňa hovorí, to treba presadzovať...

Keď teraz doporučím, to už potom nemôžem doporučiť nič dokedy?
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.2.2005 > maxima gali> Ďakujem... co že zrovna tuhle sis našel? :o)
můžeš doporučit dnes ještě v jiné rubrice (próza, fotografie...) a nebo zase zítra v poezii, tj. příspěvek se zítřejším datem.

jeee ty máš krásnou stříšku na o :o)))
<reagovat 
maxima gali (Občasný) - 4.2.2005 > "našla" - ja som ona
nie som si istá kto z nás dvoch lepšie vrhá nože...

onehdá na jednej nemenovanej www som to dosekala jedna radosť...

držím si palce, že sa tu nebudem pliesť vrhačom nožov do kapusty...
<reagovat 
 maxima gali (Občasný) - 4.2.2005 > maxima gali> pardon, to som mala reagovat inde
a čo to mám s tou stříškou... ???
bože odpusť, že som nekonečne blbá a osvieť ma na chvíľu...
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 4.2.2005 > maxima gali> tak to prepáč :o)
ô máš, to my v češtině nemáme
a přeju hodně štěstí při nepletení se mezi vrhače! :o)
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 5.2.2005 >
Doporučil 
<reagovat 
Montrealer (Občasný) - 5.2.2005 > Jó, líbí se mi to. Pleteš se opět do věcí, které jsou doménou nás, chlapů. Ty už jiná nebudeš, za ta léta tě už znám. Ale jak právě sem, do dálav loňského dubna, zabloudila moje internetová přítelkyně maxima gali, to je mi neobyčejnou záhadou. Asi se jí budu muset zeptat.
Body: 5
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 7.2.2005 > Montrealer> to by mě též zajímalo ;o)
<reagovat 
antikval (Občasný) - 3.6.2005 >

Kelly, ty seš jako chlap, nebo co? Že ty příčestí tam mrkáš mužský.

Ale chlap nechlap, tadle je taky divná. Já nevim, co to tam tak nefunguje. Por mě, samozřejmě.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 8.6.2005 > antikval> a ženská jako nemůže napsat dílo s mužským subjektem lyrickým? to mi zapomněli říct, když mě sem přijímali ;o)))
<reagovat 
 antikval (Občasný) - 9.6.2005 > Kelly> 

Ale to víš, že může. To já jen tak plácal, aby řeč nestála.

Když ženská píše báseň s mužským lyrickym subjektem, tak jde spíš o problém psychologický, nikoliv literární.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 9.6.2005 > antikval> :o)) a co když má problém majitel nože??
<reagovat 
 antikval (Občasný) - 9.6.2005 > Kelly> 

Aha. No jo, mám dlouhý vedení (můžu ti 10 km dát, a eště mi zbude třikrát kolem zeměkoule).

Když vona většina básniček tady na Totemu, to je takový povídání, jak se lyrickýmu subjektovi vyrazil na pupíku pupínek, tak holt jsem ztratil bdělost a ostražitost, byv zcela nepřipraven, že tady taky někdo může psát o majiteli nože.


<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 14.6.2005 > antikval> no, dovolila jsem si o jednom majiteli utrousit pár veršíků ;o)
<reagovat 
anae (Občasný) - 15.9.2005 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
okai (Občasný) - 11.1.2006 > tahle - hezká
<reagovat 
Květoděj Šmatlák (Občasný) - 15.8.2007 > "Chtěl bych umět něco
vyřezat
zatím jen hryžu dřevěnou lžíci" tohle mi hnedky po nadpisu přišla jako nejlepší část básničky, a stejně není moc dobrá :( a strašně!!! mi vadí nepoužívání interpunkce
Body: 2
<reagovat 
<<<Starší    Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter