|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
| fanýs (Občasný) - 15.8.2005 > Václav Mráz> Nehádám se, barvičky mu skutečně dala jeho matka (byla malířka), ale nejdříve na něj kašlala, takže se stal alkoholikem jako dítě. Pokud jde o současné ceny, nepamatuji se, že by v nedávné době byl nějaký obraz dražen. Když byl v roce 1997 ukraden obraz "Berliozův dům v ulici Mont Cenis", tak cenu ani neuváděli. Zajímavé je, že "znalci" usoudili, že genius byl jen někdy, protože některé obrazy, které skutečně namaloval za jeho neuznali a zdůvodnili to tím, že nemají tu jiskru. Nejspíš není možné uznat všechny jeho obrazy z mládí, protože tím by se devalvovala cena těch "uznaných".
| | | <reagovat |
|
|
| fanýs (Občasný) - 15.8.2005 > Václav Mráz> Ano, když se najde jeden kus, tak to s cenou nehne. Utrillo jich však namaloval stovky. Ještě za jeho žiovota se stávalo, že hostinská našla na půdě jeho obraz, znalci ho neuznali, tak to došlo až k soudu. Utrillo se na obraz podíval spočítal okna a řekl, že je jeho. Takovou historku jsem kdysi četl. S tou devalvací. Když zemřel Picasso musela francouzká vláda změnit daňový zákon, protože kdyby dědicové museli zaplatit daň, vrhli by na trh najednou velké množství děl a cena by poklesla, proto rozhodli, že smí dědickou daň zaplatit přímo v obrazech. Od té doby má Louvre nejlepší sbírku Picassa.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|