|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Vihar (Občasný) - 14.8.2006 > Víš holka, pověsit prádlo, uvařit parádní nedělní oběd když přijdou rodiče na návštěvu, vysát koberce a při vynesení koše přinést zpoza sídliště kytici lučního kvítí, vyřádit se s dětma nad školními úkoly a v noci dlouze a vášnivě projet skrz holku tak, že se jí budou nožky třepat jakoby právě porodila, zvládne s přehledem mnohem víc kluků kolem tebe, než jen a pouze tajemný M.
Mnohdy mívají citově založení lidé sklony plést lásku s pouhou závislostí. Tento fakt je třeba mít na paměti. Netřeba se popelit žalem. Ale možná je všecko ouplně jinak, co já vím, je mi do toho ostatně houbelec, dyk je to jen hen ňáká ta poezie..
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
Šílená svině (Občasný) - 15.8.2006 > možná, že se mýlím, a ti, kteří hodnotí tuto báseň víc víc vidí...ale já ji neshledávám výrazně zajímavou. Krom toho ten hlavní motiv "sběr z popela" mi přijde jako dost nejasné spojení, spíš na efekt než aby to dávalo nějaký smysl (připodobnění, metafora, paralela). Jediný, co mi to evokuje, je víno. Je tam dost "popela", "snů" a ta pasáž s "popře si" mi připadá neobratná, i když asi vím, co je míněno. Celkově ta báseň na mě působí "staromódně", kultivovaně ale nepromyšleně. Můj dojem. 3-4 Také souhlasím s rybama.
| Body: 3
| | <reagovat |
|
| Emmet_RAY (Stálý) - 16.8.2006 > Opíječ tchýní> Ta báseň je podle mne promyšlená dost, nejde o to, že v tom někdo vidí víc, spíš, zda se na to přilepí, nebo ne. Je to taková řekněme porozchodovka a vyjadřuje se přesně pomocí těch symbolů, které v básni o zániku lásky (respektive milostného vztahu) bývají nejčastější - tudíž pomocí různých klišé a typizovaných spojení. Zajímavé ovšem je (a to je podle mne dáno tou promyšleností), že díky vhodnému zápisu a kombinaci těchto prvků nedochází k rozplizlé kýčovitosti, ale báseň má jakousi zvláštní, zaprášenou důstojnost - něco jako hřbitov.
Rozsudek: "Obžalovaný A.J.Rimmer se neprovinil ničím jiným než tím, že je A.J.Rimmerem. To je jediný jeho zločin, a zároveň i jeho trest.
| | | <reagovat |
|
| Šílená svině (Občasný) - 17.8.2006 > Václav Mráz> Možná ano, ale přesto: některé pasáže se mi líbí, ale sběr popela (pozdní) považuju spíš za obrat efektní než promyšlený a navíc se mi nelíbí. Celek rozhodně není žádný obtěžující propadák, ale mě prostě nezachvátil. Chtěl jsem dát čtyřku, ale dal sem trojku (jako že dobrá). Kdyaž to tak cejtíš, není co řešit, ne? Jinak, by the way, jestli "v tom někdo vidí víc" nebo se "na to přilepí" nebo "ho to osloví" je umě asi jako "pivečko", "pivson" až "jedno". :)
P.S. "sběr z popela" mi navíc evokuje protézy, kostičky a plomby, které se v krematoriu nerozemlely na prášek :) A přirovnávat ztracenou láskou k plombě nebo můstku mi příde trochu divný...ale nakonec :)
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
Skafloc (Občasný) - 2.11.2006 > Taky myslím že je za tím víc než se jeví
Mimochodem, Vlaštovko, napiš zase nějakou povídku, trochu se mi po nich stýská
| Body: 5 Doporučil
| | <reagovat |
|
|
|
|
|