|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Ondřej Kern uveřejnil hist. exkurz do mytologie starých seveřanů. Vzájemné vzdělávání a obohacování je věc záslužná.
"(...) Jediný Rinaldo nemá žádný cíl, který by mu přinesl osobní propěch. Ten vidí v Conanovi barbara s krvavýma rukama a ztvrdlými patami, který přitáhl odkudsi ze severu, aby znásilnil civilizované království. Zidealizoval si krále, které Conan zabil, a vzpomíná teď jen na to, jak nebožtík tu a tam podporoval umění. Už zapomněl na jeho hrůzovládu a pomáhá zapomenout i lidem. Na mnoha místech už se zpívá jeho Pláč za mrtvého krále, ve kterém Rinaldo toho krutého lumpa prohlašuje skoro z svatého mučedníka a o Conanovi mluví jako o divokém barbarovi s černým srdcem, který vystoupil z temných hlubin. Conan se zatím směje, ale lidé už to začínají brát vážně."
"Proč vlastně Conana nenávidí?"
"Většina básníků nenávidí právě ty, kteří jsou u moci. Pro ně existuje dokonalost hned za nejbližším rohem, a když ji tam nenajdou, tak znovu za tím nejbližším. Unikají přítmnosti do svých snů o minulosti a budoucnosti. (...)"
Howard, Robert E. Meč s fénixem. Přel. Jan Kantůrek. In Howard, Robert E. Rudé hřeby a jiné povídky. Praha: BB art, 2000, ss. 223–224. |
|
|