Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 25.11.
Kateřina
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí Závěr z dynamické meditace z kolekce Inside
Autor: eMBlue (Občasný) - publikováno 9.11.2007 (21:13:14)
Ukázalo se po letech, že více než desítky zápisu expost z meditace ve změněném stavu vědomí, je účinnější pro zachycení "ducha" jedna nahrávka pořízená na výstupu z meditace. Řekněme podobně jako při vynořování se velkých hlubin oceánu, kde je přítomný jen porozovatel co vnímá a chápe, a hlavně srdce co sledovené prožívá. Zpravidla se tak u mě děje bez účasti povrchové "betově vibrující" mysli, která by to jakkoliv komentovala, zasahovala do vnitřního plynutí dějů a tím jej "trhala", či byla schopná o tom při tom mluvit. ...podobně jako to neděláme zabráni v úřasu do filmu či vytrženi orgasmem...
V hlase je totiž jasněji zřetelné, jak silně člověka ovlivní vnitnří vize a změněné pocity z jiných náhledů na "sebe sama", a tím i svět, Multiversum, abstraktní pojmy jako jsou zprofanované, ale často nejasané pojmy jako láska, bůh či pravda. Protože až na základě našich zkušeností a prožitků my jim dáváme konkrétní "tvar" a hlubší-opravodvější smysl pro naše bytí a tím i náš život.

Každá meditace je jiná (vychází z jiného naladění, stavu mysli i podprahových pocitů a očekávaní jako i toho, co jsme schopni v daný okamžik vstřebat a pozměnit ve svých přístupech), více či méně v podstatě mění představy ega o sobě, životě i o tom, jaký je ten náš Bůh ve kterého věříme a na kterého někde v hlouby duše (by't pouze skrytě) spoléháme, pokud nám o něco jde a naše síly, či možnosti na to nestačí. I proto si myslím, že si o Něm nemáme dělat představy, jak hlásalo třeba Desatero,  Korán, či Taoismus.
Zejména některé meditace jsou pro mě spíše dobrodružsvím obejvování tajů duše, než výletem na slunné pláže klidné mysli, která je však ze začátku mnohny nezbytným tréninkem "uvnitření se" a zbystření pozorovatele za roztěkanou myslí.
 
 Titulek: WEB adresa http://mystika.mysteria.cz/download/milos1.WAV






Poznámky k tomuto příspěvku
damika (Občasný) - 15.12.2007 > Nesouhlasím.
<reagovat 
 eMBlue (Občasný) - 4.1.2008 > Damika> S čím a proč Damiko? Zajímají mě pouze konkrétní reakce, ne jen výsledek. Vadí ti forma, obsah, či zpracování, nebo prezentace, a proč?? Díky...
<reagovat 
 damika (Občasný) - 4.1.2008 > eMBlue> Fajn, nemohla jsem vědět, jestli tě konkrétní reakce bude zajímat. :) Dám ji dohromady.
<reagovat 
damika (Občasný) - 11.1.2008 >

Můj nesouhlas je dvojího druhu. První se týká textu jako takového. Buď sem píšeš pro všechny, nebo jen pro zasvěcené. Myslím si, že pro zasvěcené existuje řada úzce specializovaných webů, toto je literární server pro širokou veřejnost, proto by se s tím mělo počítat a měla by tomu odpovídat i úroveň odborných příspěvků (pokud chceš seriózně informovat a ne se jen amatérsky rozplývat). Proto by podle mě tento příspěvek neměl operovat s nic neříkajícími pojmy jako je „zachycení „ducha“, „uvnitřnění se“, „zbystření pozorovatele za roztěkanou myslí“, ...atd.

Druhá rovina nesouhlasu se týká obsahu. V textu myslím zaměňuješ pojmy mystická meditace a dynamická meditace. Dynamická meditace předpokládám obsahuje dynamický projev – pohyb, tanec - kterému by mělo předcházet dechové cvičení. Ukázka ovšem začíná uspávajícími slovy a vzápětí končí.

Pokud vůbec vyjdu z překladu pojmu meditace, znamená tento rozjímání, soustředěné přemýšlení. Podle Weinfurtera „mystická meditace slouží k tomu, aby si náš myslící princip navykl na soustřeďování“, podle Bruntona jde o bdělou, soustředěnou pozornost.

Dále postupně k tomu, co uvádíš v textu: úkolem pozorovatele, o kterém se zmiňuješ, není vnímat ani chápat, ale jen pozorovat. Pozorovat vše, tedy i myšlenky i pocity. Pozorovat je např. jako pohybující se objekt v dálce, který se přiblíží, ocitne se ve stejné rovině a oddálí. Pozorovatel zůstane „nehybný“ – neposuzující, nezkoumající, bez snahy chápat.

Už vůbec to není o nějakém prožívání v srdci.

"Děje" při meditaci nekomentuje žádná mysl – tedy je zbytečné psát, že se jich „betově vibrující mysl“ neúčastní.

Cílem meditace není dosahování vizí ani zážitků, ale jen naučit se soustředěné pozornosti k tomu „teď“.

Dále si myslím, že pojmům láska, bůh, pravda není třeba dávat žádný konkrétní tvar a „tím hlubší a opravdovější smysl“ – to mi přijde jako hotový nesmysl. Navíc si o pár řádků níž odporuješ (viz o Desateru...).

Žádná meditace by neměla vycházet z očekávání, podprahových pocitů, jiného naladění – opět to odporuje jejímu cíli a vede to spíše jen namlouvání si něčeho při svíčkách a vonných tyčinkách.

Meditace není dobrodružstvím...je to naprosto normální cvičení, které bývá zpočátku dost obtížné. Ale to bývá každé cvičení. :)

 


<reagovat 
 eMBlue (Občasný) - 16.1.2008 > Damika> la pardón...pojmy jsou v této oblasti dost často problém ve vzájemném pochopení práve proto, že se jedná o v podstatě často o abstraktní/psychické (různými školami a dnes i jednotlivci různě pojímané) pojmy a nekolektivní prožitky přeshující běžné vnějškově-realistické vnímání.-) Po netu se to tížeji jak těžko vysvětluje, je to v podstatě dost intimní "věc". Tou meditací míním spíše východní přístup, potažmo tzv. ještě více abs. pojem "transcendentální meditace (užívaný např. Grofem) ze slovníku: meditační metoda s nároky na vědeckost, kt. naladěním na jedinou slabiku (mantra) údajně utišuje argumentativní myšlení, odbourává stres, uvolňuje „tvůrčí inteligenci“ dřímající v hlubinách já a vede k vyšším formám vědomí a nadpřirozeným schopnostem " Mantra je v principu co v naší kultuře modlitba, či zvolání-evokace např.: Mé vnitřní božství..., plně a s láskou se otevírám tvé Věcnosti, Dokonalosti, Harmonii a Lásce (míněné i jako všepřijímání). Když se to "dělá opravdově" zkombinuje se to např s 2dcl 14% vína z JARu,-) Tak to mnohdy dělá divy. Ano, souhlasím, trénovat se to musí, ale nejde to jako ve sportu, ...taky platí né hlubá síla a egositická vůle být (nej)lepší, ale jen čistota, opravdovost a síla ducha. Jinak s Weinfurterem nesouhlasím (ač ten by se patrně na ducha totemu hodil nejvíce:-)), s Bruntonem místy ano, jako jeden z mála "duchovních romanopisců" zmiňuje temnou noc duše. Která nakonec i přes její sveřepé odmítání potkala i čelní představitele hnutí Hyppies i zakladatele New age, stejně jako předtím křest.světce a jiné jako byl můj oblíbenec J. Krišnamurti. Tedy duch.-nehmatatelné a nezměřitelné pojmy a přemýšlení o nich jak jsem přesvědčen je mnohdy dosti zavádějící, intelektuální duchovno je filosofie, by't zpočátku nutná, ale né nadarmo se píše: blahoslavení chudí duchem... Stejně jako nás nemění přemýšlení o životě (třeba druhých), jako procházení tím vlastním...
<reagovat 
romann (Občasný) - 12.11.2007 > prima primissima. Jeho další slova jsem právě dal na http://mystika.mysteria.cz/download/milos.WAV a mystický videoklip je na http://www.youtube.com/watch?v=VJEWMfndJZs
Body: 5
<reagovat 
 damika (Občasný) - 13.1.2008 > romann> 

mohl bys mi stručně vysvětlit, čím se tento podle tebe "mystický" videoklip liší od "nemystického", u kterého je rovněž použita vizualizace? Přesněji: o co z mystiky se konkrétně  opírá?


<reagovat 
 eMBlue (Občasný) - 16.1.2008 > Damika> Romann se k tomu asi nemá? Tak si dovolím poznamenat, že není vizualizace jako vizualizace... A Romann ty pojmy staví často dost absolutně a nadhodnoceně, ač to tak v postatě není míněno. Aneb každý má svůj způsob vyjadřování a dikce... Jinak co vyjadřují druzí čteme vnitřne, každý má jiný-individuální (de)kodér na pocity a vnímání.-) ...podobně jako třeba u vnímání barev, jaká je/není fialová - růžová.
<reagovat 
 damika (Občasný) - 16.1.2008 > eMBlue> Souhlasím s náhledem na Romanna. :)
<reagovat 
damika (Občasný) - 16.1.2008 >

1. Vím, co je to mantra.

2. Ano, je třeba pochybovat a hledat si svoji cestu.

3. Krishnamurti mě oslovuje velmi. :) Ale stejně si myslím, že právě on by se výše uvedenému textu pousmál...jen moje domněnka. :)

4. Ano, praxe je důležitá. :)

5. Vysvětlení jsem schopna akceptovat. :)


<reagovat 
 eMBlue (Občasný) - 16.1.2008 > Damika> Snad pousmál.-) Určitě věděl, ža taková debata či snaha o předání je vlastně marná... Proč by jinak na konci života prohlásil, že nemá žádného následovníka??
<reagovat 
 damika (Občasný) - 16.1.2008 > eMBlue> Třeba proto, že věděl, že nelze jít ve stejných šlépějích? ;)
<reagovat 
 eMBlue (Občasný) - 16.1.2008 > Damika> Myslím, že nejen to. To by určitě akceptoval. Jde o směr vývoje a nasazení. Hinduistických mnichů se zeptal: Na co si to tu vlastně hrajete? ...jen zaraženě dlouze seděli a nehli ani brvou jak byli překvapeni. Oni boha oslavují a myslí si že žít "cnostně" a zakonzervovaně dle zasád nauky, co si vybrali, je ta nejlepší cestak Němu, on Ho zažíval...
<reagovat 
 damika (Občasný) - 16.1.2008 > eMBlue> Víš, já nemíním nikoho nějak posuzovat. Když mi něco nesedí, zeptám se. Většinou akceptuji vysvětlení, když cítím, že mu člověk věří a rozumí mu. Není mým úkolem soudit, kdo dělá co dobře nebo špatně. A i když to pocítím, snažím se to pustit. Není to pro mě důležité.
<reagovat 
 eMBlue (Občasný) - 17.1.2008 > Damika> A vidíš, J. Krišnamusti a vlastně i Ježíš to dělal, co třeba Buddha, nevím?. Lidé se snaží o neposuzování (aby v "lásce" vyšli s druhými), ale jen to tak maximálně nedají najevo, ale stejně se podle svých posudků chovají, ať jsou z nich, z intuice/ducha/átmnánu či a akáši, to jim je vlastně jedno, ...to co se jim líbí, což je podmíněno jejich psychologikými konstukcemi ega, to si prohlásí za osobní či kolektivní pravdu s velkým nedotknutelným Pé a je to. A to myslím je to, co máme pochopit z masových hnutí jako je komunismus, církevního křesťanství či z moderního "dobyvačného konzumu", kdy nesledujeme na prvním místě vlastně nic než pocit z našeho smyslového uspokojení. Pak se to opláštní duch. egem a je vyhráno, či se dají desátky na dobročinné akce a kulturu...-)
<reagovat 
 damika (Občasný) - 17.1.2008 > eMBlue> asi jo
<reagovat 
romann (Občasný) - 28.1.2008 > Pokud budeš, Damiko, chtít mít v meditaci ticho, budeš ho mít. Mě však jde o to poznat mou božskou intuici, vyšší Já. Ono si vytváří v meditaci projevy jaké chce. To je mystika. Popisy meditací Miloše jsou
http://mystika.mysteria.cz/milos.htm
či ostatních na http://mystika.mysteria.cz/meditace.htm
Ale stejně jsou nepopsatelné, nejlíp sám prožít.
Mystikové je popisovali podobně:
http://mystika.mysteria.cz/svati.htm
<reagovat 
 damika (Občasný) - 28.1.2008 > romann> Nepsala jsem nic o tichu - pokud jsi mě ovšem pozorně četl. To, co popisuješ (pro jistotu kopíruji: "Mě však jde o to poznat mou božskou intuici, vyšší Já. Ono si vytváří v meditaci projevy jaké chce. To je mystika.") ,je podle mě kino pro naivní nebo hloupé, a ne mystika, ale když si to myslíš, nebudu ti to brát.
<reagovat 
romann (Občasný) - 29.1.2008 > Damiko- ještě k prvnímu dotazu: mystický videoklip od nemystického? Co je to mystika? Podívej se na definici. Prožívání Boha s Jeho atributy. My sice můžeme jen s obtížemi napodobit, co jsme v mystické meditaci prožili, ale ten základ je od Něj, ne náš výmysl.
2. 3. Krishnamurti mě oslovuje velmi. :) Ale stejně si myslím, že právě on by se výše uvedenému textu pousmál...jen moje domněnka. :)
A jaké meditace popisuje Krišnamurti? Zabýval jsem se jím léta. Přece klidné.
3. Urážíš Boha, když říkáš: "že je podle mě kino pro naivní nebo hloupé, a ne mystika, ale když si to myslíš, nebudu ti to brát."
Dal jsem ti přece odkaz na svaté, mystiky, např. Terezie:Všechno začíná tím, že tento hrad objevíme, že se o něj začneme zajímat. To je však ještě příliš málo. Jde mnohem více o to, abychom do něj vstoupili, než abychom ho jen objevili nebo se k němu váhavě blížili.

Mnozí tento hrad opravdu objeví, trochu skepticky jej sledují, rozhodnou se však, že do něj nevstoupí; buď ze strachu nebo z nejistoty. Z jejich hlediska je to pochopitelné, protože ještě nevědí, jak krásný je hrad uvnitř nebo kdo v něm bydli.
Nabo sv.Faustyna:… při modlitbě jsem uviděla znamení božího hněvu, které mělo postihnout jisté místo. Prosila jsem anděla, aby ještě posečkal, neboť svět bude činit pokání. Moje prosba však vůči božskému hněvu nebyla ničím. V tom jsem uviděla Nejsvětější Trojici. Její nesmírná Velebnost mi pronikla až do nitra duše. Když jsem si uvědomila Moc Jejich Milostí, byla jsem vzata před Trůn boží Velebnosti. Ó, jak velký je náš Pán a Bůh, jak nepochopitelná je Jeho Svatost!
----my přece máme meditace velmi podobé!
<reagovat 
damika (Občasný) - 29.1.2008 > Víš, z mého pohledu bych tě mohla chytnout už za věty v prvním odstavci odpovědi. Ale tuším, že každý vycházíme z něčeho jiného, čemu dáváme stejné pojmenování. Abych si to ujasnila, musela bych se tě ptát. A to se mi tady nechce. Pro případ, že bys byl ochoten odpovídat na moje otázky, pokračuji jinde.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 6 (7)
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter