TATA BOJS „Biorytmy“ 2002 Warner
Po remixové desce Termixes, která nebyla úplně k zahození, ale ani nijak přehnaně povedená (za doposud nejlepší českou remixovou desku stále považuji Jemixes J.A.R.!), navazují Tata bojs na poslední, skvělou řadovku Futuretro, novinkou Biorytmy. A Warner nelenil a pořádně se opřel do promotion. Tři neděle byli Tata bojs snad kdekoliv, co se dalo zapnout a singl Tanečnice mě začal vytáčet ještě před tím, než deska vyšla. Ale co, ať to klukům taky i něco hodí (snad hodilo, protože po vydání se zasekla na prvním místě našeho pochybného žebříčku prodejnosti). Partička kolem Mardoši a Bubliny byla dlouho velmi nedoceněná, teď se skoro bojím, aby tomu nebylo naopak, ač nová deska tomu nenasvědčuje. Po mediální masáži jsem na Biorytmy neměl ani chuť (kontraproduktivnost reklamy!), ale neslyšet je, toť chyba! Je to totiž deska dobrá, nejméně tak dobrá, jako ta minulá, spíše lepší. Tanečnice může působit dojmem, že je poplatná rádiím, říkal jsem si, ale Mardoša si stále dokáže hrát rozkošně dětsky se slovíčky (jak to ten člověk dělá, že má tolik fantazie, když to slyšíte, plácnete se do čela, že už na to někdo nepřišel dřív: přispěju rád svou troškou do klína, nechci ti dát klín do hlavy, chci ti dát hlavu do klína…, zvuk je železná košile, syn se oběsil na stromě, co zasadil, před domem, co postavil a halda dalších…), hudebně jsou lepší a lepší, mašinky a hlučítka je stále neomrzeli, takže nechybí samply arabské i francouzské a vše to drží a má invenci! B.M.O. (Black Moving Object), Snová či Dubová psychóza, vlastně všech dvanáct, ostatně i ta Tanečnice, skvělé kousky, co vás pobaví a texty potěší. Tyhle kluky to prostě baví a je to slyšet! Vyloženě slabé místo na desce není! Jen mám malinkou obavu, aby Tata bojs nepodlehli tlakům náhlé „slávy“, ač tenhle výraz má v české kotlince hodně úsměvný nádech a Karla Gotta už asi nedoženou. Tahle deska si vaší pozornost zcela jistě zaslouží, velmi příjemná záležitost!
Na multimediální stopě CD lze nalézti videoklipy Duševní, Podmořská, Mardošův deník a další informace.
web |