|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
| |
Dával se najímat na různé práce od různých agentur, ty mu vyplácely zálohy plus nějaký doplatek, začal si připadat jako nic v obrovském soukolí výdělků, ty jdou mimo něj, mimo spolupracovníky, lépe by bylo vše pojmenovat jako moderní forma otroctví, takže on je moderní otrok,..., otroci byli přece ve starověku, to spojení "moderní" a "otrok" mu nešlo na mysl,..., zamýšlel se nad dalším pojmem, kterým byl švarc systém, také tímto si prošel, pracoval u známých, příbuzných, nakonec zjistil, že také zde je on kolečko v soukolí, začal přemýšlet, jak by se do něj dal nasypat písek,..., nic jiného jej nenapadlo, snad stávka, stávky, mnoho stávek, ale co se tím vyřeší?
Plno lidí na ostatní kašle, já tento názor nesdílím, řada mých přátel, známých také ne, ale jsme válcováni odcizením, ty pracovní agentury, švarc systémy, asi bude pravda, že někde sídlí ďábel a vše toto nelidské řídí, podporuje, ty rakovinné výhonky a klíčky pěstuje, zalévá je, šíří dál, je to svinstvo, tfuj, člověk si odplivne a jde dál,..., ale kam dál?
Asi byl člověku dán pud nejen se zlepšovat, ale i ničit sebe, zlo je vyváženo dobrem, dobro vyváženo zlem, co vítězí? Už zamýšlet se nad tím je divné, nebezpečné, člověk byl přece stvořen pro dobro, tak o čem se tady mluví,..., rozhlížím se kolem sebe, vše je zapsáno do osudů jedince, skupin, stovek a tisíců lidí, kteří vlastnili a vlastní jedno nesmazatelné bohatství, že byli lidmi, ale teď mají bohatství ve svých obličejích, očích, postavách, duších přeškrtané, jejich lidství se rozplývá někde v mlze, ztrácí se v nedohlednu a zbývají trosky, které se stávají marionetami...
|
|
|