|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Žijeme v realitě či virtualitě? Autor: romann (Občasný) - publikováno 11.3.2004 (11:13:13)
|
| |
Myslíme si, že žijeme realitu, ne virtualitu, jakýsi matematicko-počítačový 3D zobrazující proces až do té doby, než se začneme zabývat zvláštními procesy jak vůlí ovlivnit “hmotný” svět. Telekinéze, biomagnetismus, teleportace a materializace jsou dávno známou realitou, dnes s ilně tabuizovanou. Jak je to tedy, ptáme se pak, v čem vlastně žijeme? V reálném, či uměle vytvořeném světě, kde fyzikální zákony jsou jen matematickou záležitostí pro počítačovou grafiku, s uměle vytvořenými ději i pocity z nich? Že by život ve dne je jen jinou formou snu Kohosi vyššího?
Až po mnoha desítkách mystických meditací se začne pomalu vyjasňovat. Jak se v nich vzdalujeme lidskému poznání výš, ocitáme se v novém a Novém světě, kde je všechno poznání Jiné, vzdálené našemu a přitom tak logické. Minulý názor se stane úsměvným. Jak jdeme výš a výš, vše mizí v jakémsi podivném, nepopsatelném světě plném matematických abstrakcí a s úvahami stále není konec…
P řesto se dá říci, že je to jako tón a hudba. Nedají se oddělit. Nepochopitelné, ale pravdivé. Na konec je to jako u všeho ostatního – tvořivá Hra Absolutna, jež může Vše a také to dělá. Souvisí to i se vztahem vnitřku a vnějšku. Vnitřek je přesvědčivě virtuální, protože jak víme si v něm můžeme vytvářet jakékoliv obrazy a děje s emočním, pocitovým doprovodem. Přesto mají oba společný základ, jeden ovlivňuje druhý. Naše přání se mohou “zhmotnit”, tedy splnit, jak nás učí všechna náboženství i magie. Velkou roli v tom pochopitelně má vůle vyšších Já. Nakonec se stane jen to, co Ony chtějí. Mají totiž daleko více Inteligence a Energie, tedy i Moci, ale hlavně Svoje vlastní Záměry s námi. Tedy cesty vývoje osobnosti, sebenalézání se nekonečně způsoby.
Není to nová myšlenka, najdeme ji u Platona, v záblescích O hně na stěně jeskyně, i Plotina. Ten si musel ovšem chvíli léčit duši než se z ohromení probral… |
|
|