|
|
|
Marylin Manson v Praze Autor: Cobain (Občasný) - publikováno 13.2.2001 (21:26:55), v časopise 15.2.2001
|
| |
Dne 11.2.2001 jsem se k večeru vydal do pražské Paegas arény na koncert kontroverzní americké kapely Marylin Manson, velmi to odlišné kapely na hvězdném nebi světové hudby. Již od šesti hodin postávali před halou fanoušci s namalovanými obličeji, dlouhými mastnými vlasy, v oblecích, které by jste se na sebe asi normálně nevzali.
U vchodu došlo na tradiční prohlídku a pak už hurá dovnitř. Kolem 8 hodin večer již byla hala utěšeně zaplněna do ¾ a stále proudily davy lidí dovnitř. Asi v 8.15 začala hrát předkapela „DISTURBING“ Zpěvák kapely byl takový řízek...dobrých 120kg živé váhy, vzezření Lou Fanánka a hlasem něco mezi zpěvákem Metallicy a Mansonem. Hudba byla výbušná, divoká, ti kluci ze sebe dávali všechno. Po celý koncert suprově pracovali zvukaři, osvětlovači a celá scéna tak nějak žila svým vlastním životem. Zpěvák kapely se pokoušel spolupracovat s českým publikem...mezi songy se lidí ptal, jak se řekne česky „FUCK“, potom chtěl vidět naše „Middle fingers“, což mu každý ochotně ukázal a myslel to vážně, neboť lidé již chtěli Marylina Mansona. Je pravda že zpěvák se celkem umně naučil imitovat Mansonův hlas a mezi písničkami tak mluvil na publikum a přiváděl jej do varu.Kolem 9 hodin oznámili poslední písničku a to se dočkali prvního opravdu bouřlivého potlesku, na což zpěvák podotkl pouze...“Já prostě nevím jak to ten Marylin Manson dělá...goddamnit“
Jakmile kapela odešla, začala se scéna přetvářet pro vystoupení M.Mansona. Všude poletovali pořadatelé, něco nosili, odnášeli, a pak se stáhla opona.Asi 10 minut jsme čekali co se bude dít, hala se mezitím naplnila do posledního místečka a celá ledová plocha zakrytá dřevěnými deskami sloužila jako kotel. Nemám sice moc dobrý odhad, ale tipl bych něco kolem 8000 lidí. Asi v 9.15 jsme se konečně dočkali.
Nejprve jsme slyšeli za oponou šeptání a to již jsme poznali známý hlas...šeptání poté přešlo ve zvuk podobný tomu jako když někdo někoho škrtí, a asi po půl minutě vyletěla opona nahoru, bubeník odbouchal první 4 takty a kapela Marylin Manson se rozjel na plné obrátky. Již tradičně všechny členy kapely zdobily extrémní kostýmy z kůže, namalované obličeje a šílené účesy. Pódium mělo představovat Údolí smrti jako metafora pro fiktivní svět vyvrženců. Kapela se opravdu hodně opírala do svých nástrojů a vydrželo jim to po celý koncert, dynamické a velmi kreativní bicí, super basovka, klasická Mansonovská kytara s množstvím efektů a chytlavých rifů, klávesista skvěle doplňující některé songy, ale hlavně hlas s neuvěřitelným potenciálem frontmana Briana Warnera alias Marylina Mansona.
Marylin si to prostě celý koncert dával na plno. Neustále zaměstnával pořadatele tím, že shazoval stojan na mikrofon na zem, chodil na chůdách a zpíval, poté se nechal vyvézt do výšky asi 5 metrů, až k vrcholku konstrukce pódia, měl kolem pasu omotaný kus černé látky, který sahal až na zem a vypadalo to jako že má nohy na zemi a tělo o pět metrů vejš.
Během jedné písničky měl na pódium kazatelnu a zpíval v obleku papeže, jindy mu zase přinesli klekátko a Manson zpíval v kleče jako že se modlí. Celou šou jen podtrhávali skvělou prací osvětlovači a fanoušci si zkrátka přišli na své. Marylin Manson hráli songy z Mechanical animals, Antichrist superstar a nového alba Holy Wood (In the Shadow of the Valley of Death). Zahráli starší pecky jako Rock is dead, The Beautiful people, Sweet dreams, Dope show, 1996, ale i některé nové věci v čele s Disposable teens – o dětech které nebyly chtěné.
Byla to zkrátka show hodná Marylina Mansona, podivína, šílence, satanisty, pro mnoho lidí hovnem na právě vyčištěné botě, po jiné polobohem, idolem a velkým vzorem. Mé osobní dojmy z koncertu – nezapomenutelný zážitek, skvělý hudební i visuální nářez, absolutní špička a každý kdo tam byl mi dá jedině za pravdu. Tak teď už zase jen čekat než přijede znovu do Prahy a opět přivede do absolutního varu své fanoušku jako to předvedl v neděli v Paegas Aréně.
|
|
|