g morr (Občasný) - 2.11.2004 > Ztratila> nemsuí být. ale dost na tom je. přímočarost a síla nemusí být na škodu. útočí se na city, ta přímočarost je dobrý slovo.
ale věc má ještě jednu stránku, nedávno jsem to někde vyčet. kromě toho, že obrázek, písnička... můžou být kýčovitý, to znamená autorem tak udělaný, je tu ještě ten receptář. a v tem odkud to mám bylo něco takovýho jako otázka: kolikrát byl takový mozart kýčovitě prožíván? jo, tak to je ještě jinej nátěr... ale o tom tady fakt není řeč. i když vzhledem k těm pětkám vejš by mohla.
každopádně: s řemeslnou zručností se kýč vůbec nevylučuje. a musím říct, že tohle je udělaný skvěle. a říct to i můžu, páč tomu prdlajs rozumím.
<reagovat
ztratila (Občasný) - 3.11.2004 > g morr> Máš voči a vidíš -> tim pádem tomu svým způsobem rozumíš dostatečně:)
krkolomně jsem to vysvětlila: myšleno sportovní terminologií. silovej hráč = někdo, komu jako by chybí švih, kouzlo, prostě jede-jede-jede-jede přímo do branky... no i když... no, tak jsem to prostě myslela. Přímočarost je dobrý slovo, ale traktorista eště lepší-
v slovníku naučném cojeto píšou, že kýč je něco: 1. nevkusného, 2. technicky málo zdatného 3. co vzbuzuje nefér sentiment. Vzhledem k tomu, že někteří z nás se domnívají, že to nemusí být fušer udělaný a někteří z nás si myslí, že to nemusí nutně dojímat... Tak bych to skoro nechala bejt...
Ale receptář v tom hraje podle mě roli hlavní, protože podle někoho jsou umělohmotný krávy kýč a podle někoho úhledný... i obrázky, písničky, básničky a tak.
Tohle mě moc neoslovuje ani nevytáčí Myslím, že výstava bude úspěšná, protože je to jedna z těch věcí, který jsou zajímavý především pro lidi, kteří tu věc /krajinu.../ znají. Ty budou možná dojatý a budou chodit a říkat: Hele tady jsme dělali to a to a tohle je náš domek a... Tak.
<reagovat
vomi (Občasný) - 3.11.2004 > Ztratila>
Díky, díky za tvá slova.
Výstava máš pravdu je vcelku úspěšná. Tyto kresbičky dokážou oslovit buď pamětníky daných míst nebo milovníky skoro strojařské kresby. Tyto kresby dělám v převážné většině své tvorby a jednou za čas si nakreslím (namaluju) něco úplně z protipólu. Stále se zpět vracím k těmto obyčejným popisným záznamům okolí. Nevadí mi když kdokoliv napíše fůj, hnus, nelíbí. Je to někdy prospěšnější než pochvala. Mám jen alergii na slovo „kýč“. To slovo totiž nepopisuje nic.
<reagovat
vomi (Občasný) - 20.12.2004 > swf> Překvapuje mne, že se někdo vrátí k tak starému příspěvku a napíše mi tolik slov. Díky ti.
Proti slovu kýč už nebojuju - jeho hranice jsou jen na osobním názoru kteréhokoliv člověka. Mám rád obrázky s pozitivním nábojem - nedokážu žít v depresi. Závidím ti, že jsi měla (či ještě máš - to nevím) možnost s někým si své oko a ruku vyvíjet - umělecká škola. Má kresba šla a jde jen na základě samostudia. Vím, že jako amatér nikdy nemůžu dojít daleko. To mi nevadí. Kresba mi pro život přináší obohacení všedního života. Proto ji tak miluji a mám rád všechny výtvarníky kteří v ní nacházejí něco podobného - trošku sluníčka do všedního dne.
Tvá slova mne velmi zahřály u srdce - díky.
<reagovat
vomi (Občasný) - 21.12.2004 > Zuzzz> Promiň za oslovení, myslel jsem že jsi muž.
Neživím se kreslením. Kresba je jen můj koníček. Poslední můj honorář za čtyři portréty byla krabička banánků v čokoládě. To je na to mém kreslení to nejkrásnější - kreslím pro radost - ne z nutnosti. Toto si málokdo může dovolit.
Výtvarný redaktor nejsem proto, že bych byl nejlepší, ale protože jsem chtěl dělat něco víc než se věnovat sám sobě. V současnosti není nikdo ochotný vystřídat mne v redaktorským křesle. Kdo kreslí většinou nechce nebo neumí psát. Ostatně já taky ne.
V jednom fóru jsem veřejně slíbil že už Totemácký oči nebudu obtěžovat svýma kresbama. Nemusíš mít strach - já svá slova dodržuji.
<reagovat