Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pondělí 11.11.
Martin
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zrada
Autor: ankoria (Občasný) - publikováno 24.2.2005 (12:10:07)

ve sněhu tu stojím nahá
miluji či mám jen ráda?
kapka po kapce krev má stéká
malá rudá řeka
srdce bije duše zpívá
život blízko k smrti mívá
kapka po kapce život plyne
k čertu s tebou ať už zhyne!


Ve sněhu tu stojí nahá
krásná něžná bílá zrada
v očích jí plá jenom chtíč
vem si duši tělo znič
ať hranice má zahoří
odčiní to příkoří
jímž je život můj mé doufání
bolest tiché zoufání



Poznámky k tomuto příspěvku
farišta (Občasný) - 24.2.2005 > myslím, že nechceš hlubší kritiku, ale pochopení, soucit. doufání, zoufání, serdce, duše, rudá řeka - laciné tretky, sic se zdají efektní. jestli mohu mluvit, zkus něco kratšího třeba. jenom dvojverší a dej si záležet na rytmu, třeba rýmu a hlavně na myšlence. tohle je odvážně máchlé, ale ploché.
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 24.2.2005 > farišta> nechci ti do toho kecat, ale těžko můžeš vědět co autor/autorka CHCE... leda že bys byl autorem sám

a k básni

je to prostě parková záležitost..
jen tomu chybí šťáva, něco co by přibilo
<reagovat 
 farišta (Občasný) - 24.2.2005 > kalais> taky jsem napsal "myslím", nevím, jak víc uvodit vlastní názor. ty jo?
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 24.2.2005 > kalais> 

čemu říkáš parková záležitost?

 

Jinak - mám dojem, že Farišta autorce nic nepodsouvá, pouze taktně naznačuje, že tohle je jeden z deníčkových zápisů - kdy autor spíš než literárního kritika potřebuje psychoterapeuta, přítele, kamaráda, někoho, kdo řekne, ale pšt, nic se nejí tak horké, jak se uvaří.

 

Ale pšt, nic se nejí tak horké, jak se uvaří.


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 24.2.2005 > kalais> A navíc - nevím proč, ale domnívám se, že kritika Farišty u tohohle dílka řekne autorce více, než že tomu chybí šťáva, něco, co by přibilo....
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 24.2.2005 > farišta> vlastně máš pravdu
malý technický přehlédnutí se omlouvám
a uvodit svůj názor?:)říct, že to je můj názor:)
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 24.2.2005 > farišta> vlastně máš pravdu
malý technický přehlédnutí se omlouvám
a uvodit svůj názor?:)říct, že to je můj názor:)
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 24.2.2005 > ouvej> parková záležitost

jdeš parkem, bpurzdáš se listím, do toho přejde kolem maminka s kočárkem, všichni sou šťastný jen mé nitro pláče, volá..je samo:)
<reagovat 
 kalais (Občasný) - 24.2.2005 > ouvej> dobře ouvej, ty mě prostě nechceš poslouchat, takže to nemá cenu víc osvětlovat

když se řekne parková záležitost, myslím tím, že to má tu konstrukci, ale do čerta jak si můžu jako čtenář myslet, co si autor asi myslel?¨to je hovadina
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 24.2.2005 > kalais> 

No vida, a říkáš vlastně totéž, co Farišta.

 


<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 24.2.2005 > kalais> 

Ale poslouchám, to víš, že tě poslouchám.

 

Termín parková záležitost mě zaujal. Když mi vysvětlíš, co si pod tím představit, vylíčíš človíčka, který se v pěkném prostředí uprostřed šťatných lidí cítí osamělý, smutný atd.

 

Farišta napíše, že si myslí, že autorka potřebuje porozumění, soucit, lásku... (nejspíš proto, že vyčetl, že se cítí osamělá, smutná, atd.).  

 

Oba naznačujete, že báseň po literární stránce nic moc. Ale oba zdánlivě tvrdíte něco jiného.

 

Myslím, že ten, kdo neposlouchá, jsi ty.


<reagovat 
 kalais (Občasný) - 24.2.2005 > ouvej> ne ouvej
přijde mi hloupé tvrdit co autorka potřebuje a to z toho důvodu, že ten text je sám o sobě, nevíme, kdo to psal, třeba je to nějaký cynický prase, který se řeže naší debatě...kruci, montovat do toho maso a kosti je prostě blbost..stejně jako říkat O Čem to je...
mohl to vyčíst a může si to myslet, ale nemůže to tvrdit o autorovi
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 24.2.2005 > kalais> 

Tak ano

 

je chyba ztotožňovat dílo s autorem, v tom máš pravdu

 

ale někdy, a myslím si, že tohle je ten případ, je text autentický

 

tak autentický, že skutečně psaný krví a slzami.

 

Jak se to pozná? nevím, ale opravdu si nemyslím, že by v tomhle případě někde seděl někdo, kdo se hihňá, jak mu ten smutek žereme.

 

Můžeme si říkat, že jsme takoví odborníci a znalci, že to budeme v zásadě předpokládat pokaždé, že text je text, a žádný autentický projev prožívaného. Ale takoví profesionálové ještě nejsme.

 

A třeba jen plkám, co já vím.

 

 


<reagovat 
 kalais (Občasný) - 24.2.2005 > ouvej> nezlob se

ale je opravdu zásadní chyba to mísit, protože tím si prostě uzavíráš určitou cestu k textu, cestu rozšířenou o jiný náhled, tohle tě hrozně ohraničuje, když myslíš na autora, buď trochu sobecká
ty se dostáváš do komunikace s textem a nutno dodat že autor stojí stranou

beru
beru že zahradníčkovi se otrávili děti, že byl hrbatej a smutnej..jasně, to se do poezie podepíše, ale podepíše se to tam jinak...nebude nutný řešit, jak se cítil...protože tohle prostě neví nikdo jinej než on a to pak kdovíjeslti
<reagovat 
 ouvej (Občasný) - 24.2.2005 > kalais> 

Nepodceňuj mě, já text beru vždycky jako text. Bohužel - na autora se příliš neohlížím, a bohužel, i srdcervoucí texty mě nechávají chladnou, pokud jsou prostě blbé.

 

Tady jsem se vmísila hloupě do debaty mezi tebe a Farištu, kdy ho peskuješ, že to vnímá autenticky, že něco podsouvá.

 

Já prostě vím, že se takhle zhusta na internetových serverech hodnotí, a že v 99 % tihle glosaři (schválně nepíšu kritici) mívají ve svém hodnocení pravdu. Že se skutečně očekává jen taková reakce a žádná jiná. Kolikrát jsi to sama zažila, že blbej text byl řádně okomentován kritikem, aby se zvedla vlna odporu, neboť text byl psán z horoucího srdíčka o milovaném človíčkovi. A kdyby ten človíček byl nedejbože umřetý...

 

Jenomže Farišta - pořád si to nemůžu odpustit - hodnotil věcně, hodnotil možná věcněji než ty. V tom já vidím jádro sporu.


<reagovat 
 kalais (Občasný) - 24.2.2005 > ouvej> jak myslíš:)

myslím si že to tak není ale nechme to být
a krásný den
<reagovat 
ankoria (Občasný) - 26.2.2005 > tak díky vám teda za kritiku .)) pěkně jste to sepsluli jen co je pravda .)) ale dobře mi tak .)) jistě je to jen hrani se slovi a nejsem psychopat .)) porozumění a lásku? té mám dost :)stejně jako smutku a bolesti..o čem jiném by život byl
<reagovat 
Natasha_ (Občasný) - 26.2.2005 > Nu, tyhle pocity a podobné obraty se vidí na tuny, ono to jaksi svádí, psát v tom čítankově uboleném stylu, s máchovskými obrazy a tak. Kdyby nehaproval rým i rytmus, bylo by to slušné. To se ale získává cvikem, čtením textu po sobě nahlas - což nevím, jestli máš chuť podstupovat...
Body: 2
<reagovat 
ankoria (Občasný) - 27.2.2005 > jistě svádí..hlavně když tvůj život je neustálý boj se smrtí...a pokud ta tě na chvíli nechá být...člověk má dost protikladů sám v sobě na to aby to bylo přinejmenším na blázinec :) píšu abych ulevila bolavé duši...jistě cvik...podstoupím cokoliv..nedělám věci jen tak...musí mít smysl a přínos...a to nejenom pro mě
<reagovat 
Emmet_RAY (Stálý) - 4.3.2005 >
Body: 3
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter