Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Nevěsta
Autor: marjanka (Občasný) - publikováno 20.1.2001 (03:15:49)
další>


Nesnáším tyhle mrazivé lednové dny. Klouby na rukou už mám promodralé chladem. Ledový severák mi cuchá vlasy a ty se mi jako pavučina lepí na uslzené tváře. Nesnáším mráz. Nesnáším vítr. A nesnáším pohřby. Klopýtám za rakví a podpírám Katku. Nepláče, ale v očích má podivnou prázdnotu. Tak nám zase vytrhli další mladou kytičku z Boží zahrádky, paní Bednářová. Znovu a znovu si v myšlenkách přehrávám tuhle scénu. Dvě sousedky si na pavlači svěřují nové veřejné tajemství. Zprávu, kterou zná každý, ale všichni si ji budou jen šeptat. Nechce se mi šeptat. Chci křičet. Bože, je mrtvý, nenávidím tě! Pohled do Katčiných vyhaslých očí mě ale zarazí. Je celá v černém, vypadá jako temná vdova, nevěsta smrti. Její bílé tváře zbledly za poslední týden ještě víc a já jí neumím pomoct. Nedokážu jí říct, že všechno bude zase v pořádku, protože tomu sama nevěřím. Rozhlížím se kolem. Pohřební průvod se za námi kroutí do dálky jako had. Jako had s jedem na jazyku, pomyslím si, když vidím, jak si muž s ženou kousek od nás něco šeptají a významně ukazují na Katčino břicho. Slyším jen útržky vět, ale i to mi stačí k tomu, aby se mi udělalo špatně. Nepopsatelně špatně. …stejně za to může ona… ještě mohl být s námi… nebýt jí, coury… Instinktivně chytím Katku za paži ještě pevněji a položím si její blonďatou hlavu na své rameno. Teď už pláče. Slzy se jako drobné perly kutálejí po mém kabátě a já přemýšlím, kde se v těch prázdných očích vlastně ještě vzaly. Vedu ji pryč… Sedneme si na schody vedle márnice a kouříme jednu cigaretu za druhou. Nevadí nám ani to, že na cestě od hřbitova se už pomalu začínají trousit hloučky černě oděných lidí. Katka se zvedne teprve když je krabička od cigaret prázdná. Promiň, na čtvrtou si mám jít zkoušet šaty. Asi chce být sama, ale já jdu s ní. Mlčky přehlíží moji přítomnost a já obdivně sleduji princeznu s bílým závojem a vypouklým bříškem. Pomalu začínám věřit, že čas všechno zahojí. Za tři týdny jí začne nový život, za pár měsíců přibudou nové starosti…
Tak nám zase vytrhli další mladou kytičku z Boží zahrádky, paní Bednářová. Lesknou se mi oči. Už nikdy na žádný pohřeb nechci, promiň Katko.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kajman (Občasný) - 15.6.2002 > Ten nápad s negativem je opravdu skvělý a vůbec grafická podoba je skvělá - a obsah, obsah stejně tak, pěkné! A taky nesnáším pohřby, chystám se až na ten svůj :o)
Body: 5
<reagovat 
Buick (Občasný) - 24.6.2001 > Ach jo :-(
<reagovat 
Čtenář - 24.6.2001 > Už nikdy na žádný pohřeb nechci, promiň Marjánko.

<reagovat 
Golden Norek (Občasný) - 24.6.2001 > :-) jeden úsměv pro ty co pláčou...

<reagovat 
Thomas Hudson (Občasný) - 24.6.2001 > Mě se to líbí......sice se mi svatba nejeví zase až tak pesimisticky...:-))))
Body: 5
<reagovat 
Gino Hašler (Občasný) - 24.6.2001 > Dobre napsano a ten napad s negativem je super!
Body: 5
<reagovat 
farářskej (Občasný) - 25.6.2001 > Když já nevím, to téma je silný, že by s ním měl potíže Frištenskej blahý paměti... ale furt mi na tom něco nesedne - i když neumím přesně říct co. Připadá mi to takový mírně neurovnaný, roztěkaný...
<reagovat 
Madman (Občasný) - 25.6.2001 > :-( jakpak to, že sem to nečtl první
Body: 5
<reagovat 
marjanka (Občasný) - 25.6.2001 > madman: jakpak to??? asi dva měsíce jsem ti říkala, aby sis to přečetl:(
<reagovat 
Lucie (Občasný,Redaktor) - 25.6.2001 >
Body: 5
<reagovat 
Čtenář - 26.6.2001 >
Body: 1
<reagovat 
MorbidAngel (Občasný) - 16.7.2001 > Uch....co to je za blbost?!:)
Body: 5
<reagovat 
čtenář_Miloš () - 20.7.2001 > ****
Body: 5
<reagovat 
Rezi (Občasný) - 20.7.2001 > Hhm, vím jak se těžce povídky píšou, ale promiň. Tohle se mi vůbec nelíbí, je to takové podivně laciné, určitě si to psala s největší touhou sdělit něco bolestného, ale bohužel....
<reagovat 
Čtenář - 20.7.2001 >
Body: 5
<reagovat 
HACKMAN (Občasný) - 26.7.2001 > talent by byl, ale nekde si ho zapomnela, ale znas to trenink dela sampiony, ale tak uplne spatne to zas neni :-))))
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 0 2 8 10 11 (12) 16 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 27 29 30 31 34 36 36 37 39 40
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter