Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
THE KARATE KID (1984)
Autor: viktoria (Občasný) - publikováno 2.3.2008 (15:49:15)

THE KARATE KID


(Karate Kid)

USA,  126 min

Žáner: rodinný/dráma
Réžia: John G. Avildsen

Scenár: Robert Mark Kamen

Hudba: Bill Conti
Hrajú: Ralph Macchio, Pat Morita, Elisabeth Shue, Martin Kove, William Zabka, Chad McQueen, Bruce Malmuth, Larry Drake, Andrew Shue, Frances Bay

 

Uááááááá!!! Ak sa pozriete na tento trailer - - http://www.youtube.com/watch?v=6qiRxSmjaBQ&eurl=http://hentotamto.blogspot.com/search?updated-max=2008-01-25T15%3A24%3A00-08%3A00&max-results=7 a v dátume narodenia Vám ešte figuruje číslo 8, myslím, že Vám k tomu viac nemusím hovoriť. Na trailer k filmu The Karate Kid som narazila úplne náhodou, ale nostalgia ma chytila za pačesy a nebolo úniku. Tento snímok si zaslúži pár riadkov aspoň z recesie.

      undefined                   undefined

Bol to jeden z prvých filmov, ktoré som videla na VHS. Bol to môj bratranec, ktorý ho nadšený nahral a púšťal do zblbnutia. Vždy som mu závidela, že jeho rodičia kúpili domáce video. Mali doma slušnú zbierku videokaziet, zväčša nahratých z TV a popísaných čiernou fixou. Vlastne všetky filmové "klasiky" z 80. a začiatku 90. rokov som napozerala u nich (vrátane Robocopa, Conana a Terminátora). Karate Kid ma silno motivoval neskôr k tomu, aby som o pár rokov začala s karate naozaj seriózne, aktívne a skončila s modrým opaskom (chýbal mi už len hnedý a išla by som na čierny - -1. dan!!! :-).

Film prekvapivo dokonca vyhral v roku 1985 Oscara za najlepší film a herečka Elisabeth Shue (Ali) "vyfasovala" cenu za najlepšiu vedľajšiu úlohu. Nato, že to bol jej prvý herecký počin a že kvôli nemu dokonca prerušila štúdium na Harvarde dopadlo dievča celkom slušne. Pat Morita (Miyiagi) nemal pôvodne vo filme hrať nakoľko sa producentom nejavil ako dostatočne komediálny, nakoniec však z konkurzu vyšiel ako najlepší (chvalabohu, stal sa mojím vysnívaným trénerom – tie bonsaje!!!).

 

Najvyhrotenejší je určite gang „The Cobra Cai“, vo svojich sexy čiernych kimonách bez rukávov (bicepsy sa musia lesknúť chlapci!), ktorej členovia vedia pred každým zápasom nahodiť tak imbecilne nástojčivé výrazy, že sa vám chce smiať a plakať zároveň. Mimochodom postava hlavného trénera, ktorého si zahral herec Martin Kove, bola pôvodne ponúknutá majstrovi, polobohovi všetkých karate seriálov sveta – Chuckovi Norrisovi. Chuck úlohu rázne odmietol s odôvodnením, že nebude prispievať k vytváraniu zlej povesti trénerov karate. Och, Chuck, ďakujeme Ti z celého srdca!

 

Natočili sa ešte dve ďalšie pokračovania, ale sú to len lacné napodobeniny jednotky (ako to s pokračovaniami obvykle býva), plus vyšiel The Karate Kid s Hillary Swank v hlavnej úlohe. To už som nepredýchala vôbec. V srdci a v pästiach mi ostala jednotka, a nedám si ju vziať…

 

undefined undefinedundefined
Countdown mojich najobľúbenejších scén:

1. Vox on, wox off!  - - krúživé pohyby pri voskovaní Miyiagiho auta, Danielova nechápajúca tvár, prepotené tričko a strááášne vážna a hlboká psychológia samotného Miyiagiho tréningu - - „No question… and dont forget to breath… very important“ - - božské!


2. „Bocianov výkop“ na pláži  - - pamätáte si na tú romantiku? Tréning v príboji morských vĺn a zapadajúceho slnka - legendárna "tieňová" scéna s elegantným výskokom na drevenom kôle. Mimochodom, vedeli ste, že táto scéna bola natočená vôbec ako prvá?


3. Mr. Miyagi je majster v chytaní múch čínskými paličkami - - táto scéna bola pôvodne "fejknutá" z filmu "Miyamoto Musashi kanketsuhen", béčkového samurajského filmu.

 

4. Finálny zápas - - silné hlášky „You are dead!“ , trénerov likvidujúci pohľad hodný terminátora – „No mercy! “ a Danielov víťazný kop.

 

A aby som nezabudla na Danielovu legendárnu čierno bielu čelenku!

 

undefined
... a pohľad na "Daniela" o pár rokov neskôr a bez čelenky.

Daniel Larusso, you´re the best!

 

Video:

http://www.youtube.com/watch?v=IlQOmO44_bA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=fUJ9_gffP1U&feature=related

 

Najlepšia The Karate Kid stránka:

http://www.fast-rewind.com/kkid/

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
Oplatka (Občasný) - 7.3.2008 > V tomto případě nemohu tak jednoznačně pochválit jako minule.Máš to strašlivě široké, velmi špatně se to čte, musím to stále posunovat myší.
Nerozumím, co cheš říci formulací " -1. dan!!! :-)."
Daň?
Lidé, kteří film neznají, nepoznají, kdo je Daniel Laruso, jestli herec nebo postava. Jména Ralpha Macchia máš jenom v titulcích, slušelo by se zmínit se o něm v článku.
A hlavně tam máš faktickou chybu. Film Karate Kid nezískal Oscara za nejlepší film, stejně tak tuhle cenu nezískala Elizabeth Shue. Nominován byl pouze Pat Morita za vedlejší mužskou roli. Zřejmě sis to spletla s Young Artists Awards, kde byl skutečně oceněn film i herečka. Viz http://imdb.com/title/tt0087538/awards.
Ale neber to tak, že Tě chci touhle kritikou odradit. Naopak jsem ráda, že jsi tenhle film připomněla. Mě třeba zaujala zmínka o Elizabeth Shue - až do téhle chvíle jsem ji znala jenom z Leaving Las Vegas a domnívala jsem se, že je to herečka jedné role. A vida!
A líbí se mi ta něžně modrá barva...











Body: 3
<reagovat 
 viktoria (Občasný) - 7.3.2008 > Oplatka> -- hm co sa tyka citatelnosti -- za to mozu prehliadace a to, ze v mozille to vyzera uplne inak ako v exploreri, i ked som sa s tym patlala dost --- 1.dan je jeden z najvyssich stupnov, ktore v karate mozes dosiahnut - si opravnena nosit cierny opasok a to je uz machrina :-)
-- tento prispevok je skor sranda, nostalgicka spomienka, neber to moc vazne :-) --- a diky za opravu! priste si dam bacha---
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter