Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
U mě dobrý
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 15.6.2008 (23:53:48)

Režisér Jan Hřebejk se po několika „vážněji“ míněných snímcích vrátil ke knihám Petra Šabacha, a natočil další ze svých humorných ohlédnutí do let minulých.

Ve filmu U mě dobrý nás tentokrát zavádí do devadesátých let, konkrétně do roku 1993.

Sledujeme životy partičky kamarádů, kteří se scházejí v zahrádkářské kolonii v pražské Libni, povídají si, hrají karty či loví ryby. První část, kde se seznamujeme s jednotlivými protagonisty, mezi nimiž nechybí někdejší varietní kouzelník či propuštěný vězeň, je bohužel trochu příliš dlouhá a bez děje. I když tu samozřejmě najdeme i vtipné momenty – například ten, kdy se jeden z nich zdánlivě bezdůvodně přestrojuje za kominíka, abychom posléze zjistili, že jeho jednání má dobře promyšlený důvod.

Ve druhé části pak sledujeme, jak se kamarádi sjednotí, když onoho falešného kominíka okradou populární „skořápkáři“ o veškeré úspory, a díky spolupráci a zejména umu bývalého kouzelníka dostanou peníze zase zpátky.

Tenhle princip, běžný v zahraniční kinematografii, u nás není příliš často používaný, proto si už nápad zaslouží pochvalu. Navíc s ním film získává konečně spád a dynamiku. Na druhou stranu dělají protagonisté banální chyby („On dělá, že pije, ale vůbec z něj netáhne“), které divákův údiv nad jejich výborně promyšleným plánem, plným převleků a podvůdků, umenšují. Závěrečná pointa pak příběh spíš oslabuje, než že by mu dodávala gradaci.

Do příběhu navíc zamontovali Hřebejk se scenáristou Petrem Jarchovským také mírnou kritiku dobových jevů – mládeže, která brojila proti MacDonaldům jako symbolům zkažené komerční společnosti, nebo nadšených dealerů „zázračného“ zboží. Jejich výsměch je ovšem poněkud příliš prvoplánový.

Mnoho naštěstí zachraňují velmi slušní herci – Bolek Polívka coby kouzelník nebo Jiří Schmitzer, kterého tu máme po televizní Vlně podruhé za sebou možnost vidět v úloze „zestárlého hippíka“. V tragikomických rolích zaujmou spolehlivý Vladimír Javorský a zejména Miroslav Vladyka coby onen okradený nešťastník.

Hřebejkův poslední film tak dobře evokuje ospalou náladu kamarádů u řeky, přinese pár veselých chvilek – ale ne o mnoho víc.



Poznámky k tomuto příspěvku
Kejchal (Občasný) - 16.6.2008 >

Za sebe bych hodnotil kladně I ty “banální chyby protagonistů”, které tomu dávají lidský rozměr a to do té míry, aby to nepřerostlo v parodii. Kdyby Hřebejk natočil film přesně podle Hollywoodského principu “nuda, nuda, akce, akce” asi bych ho kousnul.


Body: 5
<reagovat 
zase zkrvák (Občasný) - 16.6.2008 > až ty se konečně vykašleš na psaní, to bude úleva...
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 16.6.2008 > Ne, číst to opravdu nemusíš, nikdo tě nenutí.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 16.6.2008 > Oplatka> nemluvim o sobě, bojim se o děti!
<reagovat 
g morr (Občasný) - 16.6.2008 >
Body: 1
<reagovat 
Adina (Občasný) - 20.8.2008 >

Umenšují je zajímavej novotvar:o) Jinak jsem se donedávna pozastavovala nad tím, proč lidi nosej na triku nasáno "U mě dobrý", než mi seplo, že to asi něco znamená:o))))) Možná se na to půjdu mrknout, bude - li čas :o))


<reagovat 
Adina (Občasný) - 20.8.2008 > Jsem trochu zaspala dobu, no:o)
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 16.6.2008 > Můžu tě ujistit, že příštích pár desítek let se na to nevykašlu...Žij a nech žít.
<reagovat 
 zase zkrvák (Občasný) - 16.6.2008 > Oplatka> pak jen budu tiše doufat, že to nikdo nebude muset číst.
<reagovat 
 jana5 (Občasný) - 5.10.2008 > Oplatka> ahoj Oplatko,
nemůžu se s tebou spojit. Byla jsem už třikrát v Praze a ráda bych se s tebou viděla. Máš asi plnou schránku, nebo co a mobil neodpovídá. Napiš mi maila nebo zavolej.Zdravi tě Janička z Vrbátek.
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 6.10.2009 >
Body: 1
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter