Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí v kolekci Opraj Ubic - Část III. Obraz první - Sedm let na moři z kolekce Opraj Ubic
Autor: Květoděj Šmatlák (Občasný) - publikováno 3.7.2008 (10:17:35)
následující v kolekci>

         

 

          Mnoho dní věnoval se Opraj kácení vzrostlých stromůa jejich dřevo dobře mu posloužilo pro stavbu voru, na kterém chtěl přes moře plout, a na druhý břeh bezpečně se dostat ...

         Když potřebné kmeny ze stromů vydobyl, když odvlekl je pracně ke kraji ... on zjistil, že nemá čím je svázatže není zde, a ani v okolí že není, že není zde nic, čím spojit by je mohl v jeden jediný a pevný ...

        

         posadil se tedy, nohy ve vodě ponořené, a přemýšlel ...

 

         náhle ! uslyšel řev, při kterém okolní skály strachem se otřásaly, až obrovské kusy z nich na zem spadaly ...

         neváhal Opraj ani chvílido levé ruky sebral velký ostrý kámen, do pravé kostěnou svou hůl, a vydal se vstříct pekelnému ryku ...

         došel ke starým dřevěným schodům, vystoupal po nich a vešel do jeskyně,

ze které odporně se nesl mrtvolný smrad ...

        

         uvnitř hořely svíce, a plamínky jejich tančily po rudě zbarvených stěnách ...

opět uslyšel ten řev, tělo mu ztvrdlo, jak svaly se mu pnuly ... a srdce jej pohánělo, doposud neznámou mu silou vpřed ...

         ještě pár kroků ... a spatřil tvora nepodobného žádnému, kterého dosud spatřil ...

         tělem připomínal člověka, však místo hlavy na krku trůnila nestvůrná červí larva, ze které vytékal mu šedivohnědý sliz a šedivohnědá kyselina ...         

        

         přátelsky na něj promluvil ... však místo odpovědi tvor zaútočil ...

 

         veden jen primitivními, zvířecími pudy, vrhl se na Opraje – a ten jen malounko poodešel mu z cesty ... tvor tak dopadl přímo na břicho, a našemu hrdinovi nebylo těžko zapíchnout jej holí a kamenem rozdrtit mu držku ...

        

         pak zakousl se mu do hrdla a hltavě a dlouho pil netvorovu otrávenou

krev ...

        

         jako již mnohokráte zakusil ten pocittéž nyní cítil se být skoro

mrteva jak byl potrhaný ! ale kol boků přepásán byl tepnami přemoženého polozvířete ... těmi pak ovázal kmeny, naposled zlíbal zem a vyplul ...

 

        

 

          " třebas krátkou dobou vám mohou připadati léta, po které plavím se plavím nekonečným mořem ...

         však proto jen vám tak připadá, že studený pocit samoty jste nikdy nezakusili ...

         já ! šestým rokem mořem pluji a posledního se obávám ... již nyní jsem šílený, jak nepomyslel bych, že kdy budu ... šest lét jsem nežvýkal a stejně dlouho piji jen slanou vodu ... mé tělo již není tělema není ani mým ...

         mnohokrát prosil jsem smrt, ať pro mne si přijde, a mnohokrát se jistým téměř zdálo, že se mne už už dotýká ... nakonec vždy vysmála se mně, nebo snad zalekla se ... a ode mne navždy odvrátila ...

 

         zasraná děvka a kurva sviňská ! "


 

 

         " a kol mne jen hladká a třpytící se voda – nemohu na ni ani pohledět ...

a všude jí plno – jen samé křehké a něžné a krásné vlnky, které ve hřbetech svých

se jen proto lámou, aby podobny se zdály nejjemnějším krajkám ...

         tak odporně jsou pyšné – přesto, že prochcaný močál plný zdechlin tisíckrát krásnějším ... a také méně páchne – ha ! ty kundy malé mokré, ty hnusné jsou mi ze všeho světa nejvíce ! "

 

 

 

         " jednoho jitra, když procitl jsem z černých snů, já promluvil se svým bratrem, který od počátku se mnou společně se plaví – by druhem byl mi na daleké cestě – a žertem v těžké chvíli pomáhá mi zapomenout na trpký osud ...

         on prozradil mi toho rána mnoho zábavných příběhů - a také důležitých rad, s pomocí kterých, a po jeho boku ! přemoci budu schopen mořskou zrůdu ...

         i tu náhle  – já sám se stal tou příšerou ! a mých devět tisíc hlav roztrhalo mi bratra na sračky ...

         Když procitl jsem z té nepříjemné zkušenosti, já plakal až srdce mé téměř puklo ... vždyť zahubil jsem bratra ! "

 

 

 

         " pouhých sedm dní mne dělí od druhého břehu ... já dnes – poprvé ve svém bytí, poprvé jsem se modlil k Bohu ... "

 

 

 

         On viděl v dálce rajský břeh, a slyšel mnoho veselého smíchu ... poznával hlasy nejbližších ...

        

 

 

         – v tu chvíli staly se z vlnek vlny ... z lehkého vánku bouře ... a ta, s hrozivou rychlostí ... začala házet jeho vorem ...

 

 

 

Vlny s jeho vorem / tělem stále -

 

- houpa, houpaly ...

 

On v nedozírné, on plul v dále ...

 

- a vlny houpaly ...



Poznámky k tomuto příspěvku
stanislav (Občasný) - 4.7.2008 > Opraj je hrdina.
Body: 5
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 > je dobrej
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 >
<reagovat 
ttomass (Občasný) - 15.7.2008 > a je to u zas jeden klik = tisíce ikonek, neco jako PROEVO a brankari a ja jdu spat
<reagovat 
Věza (Občasný) - 14.10.2008 > ty dobrodruhu
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
1 2 3 4 5 (6) 7
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter