Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Středa 24.4.
Jiří
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
sobota či neděle
Autor: paryb (Občasný) - publikováno 5.2.2009 (17:00:24)

na počátku byla síť zachytávající inu co byste si přáli večery při svíčkách čisté akvárium
padaly i koláče s tvarohem

rozinky se zabodávaly jak sladké jehly
museli jsme přivírat oči

jednoho dne jsme se probudili v pelechu s krysami někteří z nás se stali piloty bombardérů
hráli jsme si na veselé časy v kuchyni se objevilo umělé ovoce

po snídani jsme zvraceli
vyhodili otupené nože

na okraji města krahujci plivali do mechu v tvých rukou se srážel dech země zrála
sousedovu malou našli ve sklepě okna prý tlumila bubnování tepen a ona stejně

byla vždycky taková tichá
kousek od domu vítr řezal do tváří

to odpoledne jsme zapomněli koupit vanilkový cukr mléko se rozlilo
po psích boudách byl jiný vítr půlil byty a trhal slova

trhal slova od úst
a nevzpomeneš si sobota či neděle to byla

nevzpomeneš



Poznámky k tomuto příspěvku
franta (Občasný) - 5.2.2009 > Hah! Jdu číst.
Doporučil 
<reagovat 
Naty (Občasný,Redaktor) - 6.2.2009 > Zvláštní, ale velmi působivé. Alespoň na mě.
Nehodnotím, ale doporučím.
Druhá půlka mě dostala.
Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 6.2.2009 > Naty> Díky. S tímhle dílkem si nějak nevím rady... no ostatně jako s každým :-)
<reagovat 
franta (Občasný) - 6.2.2009 > ne, porád mam tohle jako 1 :)
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 6.2.2009 > franta> hmmm, a proč zrovna tohle? :)
<reagovat 
 franta (Občasný) - 9.2.2009 > paryb> popravdě... nemám teď zrovna ani čas, ani náladu přesněji ty pocity analyzovat a snažit se je pojmenovat. myslím si, že jde o tempo. to vtahuje. až ten čas mít budu, podívám se pořádně i na ty roztrhané kousky: myslím, že mezi nimi a tímhle ve skutečnosti není takový rozdíl... ale blbé rozházení písmenek po stránce může být mocná čarodějka.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 13.2.2009 >

ti plivající krahujci (+pár motivů z téhož ranku).. to už mi přijde trochu moc..

 

místy si nejsem úplně jistý, jako by textu docházel dech...

 

a místy až nad míru rozvrkočené..

 

ale jinak - imaginace, hmatatelnost evokací.. *


Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 15.2.2009 > egil> díky moc;
jj tenhle text se mi nějak nepodařilo ucelit, poskakuje a trhá sebou... neplave, nehoupe...
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 28.2.2009 > "

."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 28.2.2009 > "

."
<reagovat 
Věza (Občasný) - 2.3.2009 >
Body: 4
<reagovat 
Čtenář - 8.4.2009 > -v kuchyni se objevilo umělé ovoce
-to, co hledala v mase muže, nachází v malých hrozinkách
to je nějaké kolektivní dívčí nevědomí

<reagovat 
Axxa (Občasný) - 22.5.2009 >
Body: 5
<reagovat 
Serpentin (Občasný) - 26.7.2009 > Takové dlouhé verše! V knize by bylo třeba je půlit. Ale proč v knize? Dejme je na strop podzemního klubu, ok?

Pro mne koncentrát výrazných okamžiků ze života, uzrálý a psaný teď a ihned. Někdy přemýšlím, zda by nebylo lepší text nechat ležet, vracet se k němu, obrábět a šlechtit. Někdo říká, že jo, jiný, že ne. Já jsem ten jiný...
Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 27.7.2009 > Serpentin> šlechtit ano, ale s mírou, aby z textu nezbyla jen ta sladká rozinka :)
<reagovat 
 Serpentin (Občasný) - 27.7.2009 > paryb> Mně by to bylo příjemné - okřesat text až ke sladkému jádru, hrozince, chceš-li...
<reagovat 
HanaKonvesz (Občasný) - 18.8.2009 > dobrý zápisek mi to přijde. s okřesáváním mám špatnou zkušenost málokdy je na konci to co jsem původně zamýšlela.. pak už to třeba nejde zpátky někdy. někdy je to pak lepší
Doporučil 
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 24.10.2009 > začátek mě zaujal tím, jak se obrazy zhmotnily a jejich svět se stal nejistějším, nevěděl jsem, co mám čekat. potom na mě v daném kontextu zapůsobilo silně "kousek od domu vítr řezal do tváří". na to bych poukázal, jak jednoduchý obraz může díky tomu, kde se v pravou chvíli vyskytne, dostat sílu navíc. následující verše s větrem podezírám, že jsi ten motiv chtěla ještě využít, ale už jsi moc přitlačila. sklouzává to do klišé. i ta odbočka ke každodenní věcnosti s jídlem, to je starej trik. (i když psí boudy to dělají zajímavější, to zas jo - musím tu dávat pozor na syntax, jak co k čemu patří). motiv nevzpomenutí si, zvlášť to jeho opakování - no, nevim, taky se spíš shazuje jako převzatý gesto. ovšem to je jen drobnost, odstín, nebo příchuť, z toho celku nijak nevyčnívá, nijak ho nekazí, to chci říct. udělalo to na mě lepší dojem než ty předchozí texty.
Doporučil 
<reagovat 
 paryb (Občasný) - 24.10.2009 > whispermoonlite> odbočka ke každodenní věcnosti s jídlem - "starej trik" :-) to mi připomíná, jak občas vymyslím něco báječnýho, myslím si, wow, to je nápad, a pak koukám, že už to tisíckrát přede mnou napsali jiní :-D snad právě díky tomu, že jsem v oboru poezie neználek, píšu cokoli mě napadne, a pak zjišťuju, jak neoriginální jsem. je to svým způsobem dobrý pocit, vědět, že jsme všichni na jedný lodi, jen někteří už na ní dřou déle, jiní ještě zvrací přes palubu.. básně tohohle typu ;)
<reagovat 
 whispermoonlite (Občasný) - 24.10.2009 > paryb> tak ono se to nedá brát tak absolutně. v mých očích to sice jako trik vypadá, ale to jsem poukázal na jeden rys toho místa. důležitý je taky to, že to v tý básničce funguje a že to text nekazí. tak sis prostě vyzkoušela tenhle motiv na tom místě, je to určitý gesto, který je k vidění i jinde, ale zrovna jsem se chystal psát, než jsem k tomu přišel, že se mi text docela otiskl do vědomí. myslím, že je v něm víc, než na co jsem v prvním čtení poukazoval. hlavně je tam hodně barev a energie je důrazná. tuhle básničku bych nezatracoval. - zvlášť první tři strofy jsou výborný, nůž to kazí, to nestrávím, i když to tam asi má svý místo, a potom dál jsou ještě skvělý místa.
<reagovat 
whispermoonlite (Občasný) - 25.10.2009 > s odstupem dne, tahle básnička se do mě zažírá.
<reagovat 
isabel (Občasný) - 4.8.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je osm + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter