Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Zapomenuté ticho
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 21.9.2012 (08:04:50)

 

 

Lilit

 


Matrix Dominatrix

 

jsi jenom převlečená Eva
a stejně jsi spojená s Hadem,
bez vznešenosti Lilit

 

 

 

Vztah

 

rovný vztah nemá energii
Příroda není nikdy rovná

 

 

 

 

___________________

Vysvětlivky a poznámky:

 

Lilit – postava z mytologie; první Adamova žena, archetyp dominy, první domina.

 

Eva – Adamova druhá žena.



Poznámky k tomuto příspěvku
Wladyslaw Lokietek (Občasný) - 21.9.2012 > S koncem dominance západní kultury jsem se už smířil. Nečekal jsem ale, že mě bude tolik bolet trapnost jeho způsobu. Toto jsou díla Evropana, vysokoškolsky orazítkovanýho specialisty na jazyk, výchovu a moudro. Z lásky k dětem - co nejdříve s náma do područí Číňanů.
Doporučil 
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 21.9.2012 > Wladyslaw Lokietek> Soudit báseň podle autorova původu nebo stupně a typu vzdělání nemusí být vždy ta správná cesta.
<reagovat 
 ťiňťěra (Občasný) - 21.9.2012 > Aaen> Souhlasím. Ale tohle není báseň.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 21.9.2012 > ťiňťěra> To je Tvůj názor. Podle mě to báseň je. Myslím si, že je jedno, jestli text nazýváme poezií nebo třeba lyricko-epickým konglomerátem. Měřítkem je to, jestli působí nebo je prázdný. Jestli má názor a/nebo pocit.
<reagovat 
Čtenář - 24.9.2012 > Myslím, žes to nepochopil. Ptal jsem se, protože gnomická poezie není pro každého (myslím autora). Ty možná víš Co, ale rozhodně nevíš Jak.Je to suché, bez šťávy, bez zkušenosti. Jen vymudrované.Na to jsou ovšem vhodnější obory, než poezie. Proto jsem se ptal. A tvoje odpověď? Jen prázný intelektuální bonmot.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 24.9.2012 > čtenář> To je tvůj názor. Jinak moji odpověď za prázdnou nepovažuji.
<reagovat 
Čtenář - 21.9.2012 > Gnomická poezie je prevít. Jak to udělat, aby se pravda zaťala do duše jako dráp a neskončila v pouhém aforismu!
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 21.9.2012 > čtenář> Texty nevymýšlet, ale rodit.
<reagovat 
 ťiňťěra (Občasný) - 21.9.2012 > Aaen> Mladý muži, málokdy to, co vypudí náš rozkrok, bývá zárodkem. Pro hrubou orientaci se doporučuji držet základního lazení totemu. Podobná barva nesvědčí o životaschopnosti objektu.

<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 21.9.2012 > ťiňťěra> Nevidím důvod, proč se držet mustru. Obecně i konkrétně. Než se přispůsobovat (strach z „vymykání se“ nebo touha se zalíbit), to asi raději přestat psát.
<reagovat 
 čtenář BELA1 - 22.9.2012 > Aaen> kdo má pocit, že musí psát, ať píše. Na každého čtenáře báseň a nebo cokoli napsaného působí jinak a má jinou vypovídající hodnotu, právě proto, že každý má jiné vzdělání, jinou výchovu a jiné cítění.
<reagovat 
 čtenář ťintěra - 22.9.2012 > čtenář> Ať si mektá a píše kdo chce co chce. Ale to jste nikdy nečetli báseň??? To jsou ty písmenka, z kterejch najednou nemůžete ani dejchat pro hloubku prožitku emocí (a u vrcholnejch děl i rozumu). Konstatovat, že většina reality má podobu fraktálu dokáže muj synovec desetkrát za minutu desetkrát nápaditějc a zvukomalabnějc. Je proto básník? Osobně by mi to mělo bejt u prdele, snad i je, ale stejně vždycky poposkočim, když někdo takhle zneužívá pojmu poezie.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 24.9.2012 > čtenář BELA1> 

Ahoj Belo1, díky za komentář.

Tenhle relativizující přístup je fajn pro toletanci k lidem, jejichž díla se nám třeba nelíbí. Pokud se ale postavím do role kritika, není dobré tolerovat všechno s tím, že si to své čtenáře najde. Naopak je třeba oddělovat zrna od plev. To jde ale i slušně, s citem a empaticky: snažit se kritizovat díla druhých věcně, nezrazovat je od další tvorby. Neodsuzovat kvůli třeba hloupoučkému textu osobnost jeho autora. Každý má právo na slunce. K dalšímu dílu je naopak třeba povzbudit, najít dobré momenty, ukázat cestu dál. KRITIKA MÁ INSPIROVAT. Kolik, lidí zabalilo svoji tvorbu kvůli „kritikům“.

Ale souhlasím s tím, že kdo má pocit, že musí tvořit, ať tvoří. I když třeba není dobrý, může si časem najít cestu. Praxe, praxe, praxe. Když se učíme hrát třeba na kytaru, tak si ji taky třeba první den nenaladíme.

Myslím, že kvalita v umění je objektivnější věc. Dají se najít kritéria kvality (originalita, intenzita, významová komplexnost...). Pro mě je hodně podstatné, když umění něco SDĚLUJE. Proto u autorů čehokoli nemusím velká hraní si s formou. Hodně uměleckých děl v dnešní době nemá názor (nebo pocit, nějakou intenzitu). Umění má sdílet, sdělovat, hodit čtenáře/posluchače jinam, aby viděl chvíli něco z jiného úhlu. Umění nemá (pouze) exhibovat a schovávat se za libozvučné tóny nebo „umělecké“ metafory a „libou“ obraznost.
<reagovat 
Čtenář - 24.9.2012 > Tvůj výklad z 24.9.(BELOVI 1) bych beze zbytku podepsal.Jen bych dodal maličkost: pro mne je stejně důležitá forma.Vždyť podstata zůstává stále stejná, jen její vyjádření se mění.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 24.9.2012 > čtenář> Ano, tohle vidíme trochu jinak.

Formu úplně nepodceňuju, ale obsah (význam díla, jeho pocit, inzentitu zásahu) cítím jako věc v díle důležitější.

Jinak mezi termíny „obsah“ a „forma“ je podle mě i výrazná přechodová zóna: velmi silná forma může někdy znamenat obsah.

Ohledně podstaty (pokud to myslíš metafyzicky), je jich možná víc než jedna. Ale tady už ztrácí logická argumentace trochu mantinely a nastupuje něco jiného než „rozumový“ pohled.
<reagovat 
Čtenář - 24.9.2012 > To sou zas řeči. Člověk si má předevšim najít sobě odpovídající místo na světě. Podporovat někoho v "tvorbě", když se mu očividně nedostává základních předpokladů, to je prostě špatnost. Než rádoby-básník, tisíkrát hodnotnější (a spokojenější!) průměrnej pekař.
Kdo tohle nepřijme, nebude mít hezkej život. A stáří a umírání prožije v pocitama srovnatelnejma s peklem skutečnym.

<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 24.9.2012 > čtenář> 



Myslím si, že stálé peklo žijí lidé bez srdce, kteří potřebují své já realizovat tak, že se snaží ublížit.

Svými kletbami mohou proklít jen a pouze sebe.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 24.9.2012 > Wladyslaw Lokietek> Mluvíš o své realitě, je to tvůj názor.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 24.9.2012 > Wladyslaw Lokietek> Ano, je dost lidí, kteří by druhé, kteří vnímají svět jinak a nesdílejí stejné názory a hodnoty, svěřili do péče odborníků. Otázkou pak je, kteří jsou ti nemocní, ale na tom bychom se asi už neshodli :)
<reagovat 
Čtenář - 25.9.2012 > čtenáři: je vidět, ze o pekle něco víš. Ale ta snaha ochránit před ním druhé...
Lokietkovi: smažit se bude nejen amatérská kritika na servrech, ale především ta profesionální v časopisech. To je ,pane, úpadek. Jako by kritici poezie nevěděli vůbec nic, nebo byli naopak tak přetíženi vzděláním, že nevidí pro les stromy. Když jsem kdysi ještě čítával Tvar, viděl jsem, že se tamní kritika velmi podobá té servrové. Řekl bych dokonce, že byla její matkou.Koneckonců mi to nepřímo potvrdila jedna kritička,která se mimo jiné taky kdysi podílela, když mi prozradila "kriteria". Žádná nebyla, jsn svévole.
<reagovat 
Čtenář - 25.9.2012 > :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter