Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Divoké historky
Autor: Oplatka (Občasný) - publikováno 7.10.2014 (14:27:41)


V českých kinech se argentinské filmy zpravidla neobjevují. Divoké historky režiséra Damiána Szifrona jsou tak velkou výjimkou – ale vzhledem k tomu, že se jedná o závěrečný film karlovarského filmového festivalu, který vzbudil velkou pozornost i v Cannes, a jehož producentem je slavný režisér Pedro Almodóvar, se dá čekat, že vzbudí pozornost návštěvníků. A tu si opravdu zaslouží, neboť se jedná o vskutku originální, vtipný a inteligentní snímek.

Szifron ve filmu, jehož scénář si sám napsal, podává šest více či méně bizarních příběhů ze současné Argentiny. Našinec sice neocení herecká esa, která přilákala diváky do kin v zemi původu, přesto ho film nejspíše vtáhne od první povídky – jmenuje se Pasternak a vypráví o cestujících v jednom letadle, kteří záhy zjišťují, že mají všichni společného známého. Není to ovšem náhoda ani řízení osudu, protože onen známý (jménem Pasternak) si je všechny jednoduše vybral, aby letěli právě tímhle letadlem – protože mu všichni něco ošklivého provedli… Divák pobavený úžasnou pointou pak shlédne vskutku originální titulky s divokými zvířaty, a těší se na zážitky na srovnatelné úrovni. A není zklamán, byť kvalita jednotlivých částí není pochopitelně zcela vyrovnaná a některým by prospělo mírné zkrácení.

Režisér říká, že spojujícím motivem jeho jinak nesouvisejících povídek je skutečnost, že člověku občas někdy dojde trpělivost, a pak něco provede, třeba i dost strašného. Budiž, především se ale jedná o příběhy vždy lehce přestřelené, vycházející ovšem mnohdy z běžných situací. V Krysách poznává mladá číšnice v zákazníkovi muže, který způsobil tragédii její rodiny, a kolegyně jí vážně radí dát mu do jídla jed. V Tom silnějším se náhodné setkání dvou řidičů uprostřed plání mění v souboj na život a na smrt. Bombička vychází z mnohým dobře známé situace, kdy je muži-inženýrovi odtaženo auto za špatné parkování. Návrh vypráví o milionáři, který se všemožně snaží zachránit syna před vězením za automobilovou nehodu. V závěrečném Dokud nás smrt nerozdělí se nevěsta dozví o svém novomanželovi strašlivou věc a rozhodne se změnit svatbu v peklo.

Některé části, zejména příběh o zoufalém inženýrovi a jeho boji s byrokracií či situace milionáře snažícího se všechny uplatit, by vydaly na celovečerní drama, jiné jsou spíše trochu rozšířenou anekdotou. Dohromady ale vytvářejí fascinující svět, který stojí za to navštívit.




Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 14.10.2014 > Koukám,že je tam více povídek, jak je ten film prosím Tě dlouhý?
Body: 5
<reagovat 
Oplatka (Občasný) - 15.10.2014 > Má to 122 minut. Zajímavé je, že ve filmu samotném nejsou názvy těch jednotlivých povídek, jen vzadu v titulcích španělsky, musela jsem to dohledávat a překládat...

<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter