Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Sigur Rós z kolekce Nerecenze
Autor: Archiw (Občasný) - publikováno 18.3.2003 (13:26:55), v časopise 31.3.2003
další v kolekci>

undefined

 

     Islandská skupina "Růže vítězství" vydává své, již třetí, anonymní album. Jako vždy i zde si zakládají na čistém grafickém zpracování alba. Bílý přeobal s polokruhovými výřezy "( )", kterými se propadáte do neprůhledně průsvitného bookletu, bez textu, názvu, vět a slov. Jen možná v odrazech slunce poznáte zakreslené sny. Sedmdesáti minutové album s osmi skladbami je opět dílem mladíku z Reykjavíku, přesněji řečeno za zázraky může Jón Thor Birgisson (zpěv, kytara+smyčce), Georg Holm (baskytara), Orri Pal Dyrasson (bicí) a Kjartan Sveinsson (klávesy).

          Skupina se zrodila roku 1994, kdy vydává neucelený debut Von, nabízející směs ambientně zmrzlých skladeb s prasklinami svižné elektroniky a kytar. Později však i remixové album Von Brigdi, na němž se podíleli, i v té době zrovna prolamující hranice Islandu, Gus Gus, s kterými se tedy svážejí v oceánu lavin do Evropy. Sigur Rós porážejí špičky ledovců roku 1999 albem Agaetis Byrjun (Dobrý začátek) a míří dál. Předskakují Radiohead... koncertují v Praze... a vydávají již zmiňované album "( )".

         Tento hudební skvost je opět plný zamrzlých jezer, závějí a zamračeného deště, který prozařuje, až ženský, s patvary angličtiny, islandštiny a vymyšlených slov, zpěv Birgissona. Narozdíl od minulého alba, kde každá "píseň" byla jedním životem jednoho člověka, je toto album jeden život nás všech. Rodící se v kráse, pukající láskou, a pár vteřin odečítacího se ticha, aby sršela ona dospělost, mystika, z nebe rovnou do ledových skal, končící v gejzíru stínu. Ale v tak hrozně krásném.

         Nepojmenovatelné melodie prolínají klavírní sekce, melancholicky klidné bicí, které v bodu, kdy je možné chodit po potocích, ožívají do artrockových vokálů. Roztaháné partie Vás nebudou nudit, snad jen nutit do otázek o možnostech, o hranicích našich citů k melodiím. A jen ve tmě pochopíme, kam míří Sigur Rós, a až se tak stane, slzy nám zmrznou na tváři...     

          



Poznámky k tomuto příspěvku
čmelák (Občasný) - 18.3.2003 > mám pouze ágetis byriun a na tohle se rozhodně těším... . věnoval jsem jim jeden svůj text ...ambientně tiché pohyby po milování... díky za echo ;)
<reagovat 
Kajman (Občasný) - 18.3.2003 > Joj, až mě zamrazilo, konečně někdo, kdo se zajímá o dobrou a zajímavou hudbu, což není právě ta hlavní parketa Totemáků . Sigur Rós jsou úžasní, koncert jsem sice neviděl, ale mám na CD Část koncertu, tuším z Kolína nad Rýnem z roku 2001 a i ten je fantastický!!! (Velmi dobrá CD kvalita, ne nějaké bootlegové kompromisy!) Díky za recenzi, už na ní mám políčeno, ale má milá je nemá ráda (prý je to strašně utahané a ukníkané :o), tak je musím poslouchat jen v nestřežených chvilkách!!!
<reagovat 
alggiz (Občasný) - 1.4.2003 > Sigur Rós...joo!..;) taky je mam ráda
Body: 5
<reagovat 
Lef (Občasný) - 7.9.2003 > Sigur Rós jsou fajn ;-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
kroketicka (Občasný) - 12.4.2004 > tohle album ( ) se mi líbí asi nejvíc. chytlavý tóny, prostě super. mám i klip ale teď nevím přesně ke které písničce
Body: 5
<reagovat 
štefan Hlavačka (Občasný) - 9.4.2011 > genialny album
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 3 4 5
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter