Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
tichý pokoj
Autor: žaža (Občasný) - publikováno 14.1.2016 (21:37:04)

  

  „Kvety sú časť možno struna,  ladiaci nástroj,  pomôcka...“:  - JL 




tichý pokoj


       I.

chýbajú mi kvety

margarétky, tulipány...

aké surové je to

keď už nezostane v tebe nič kvetinové...

 

 

 

Fyzické telá okliesnili komáre.

Ešte zostatky z mokrej jesene.

 Iné nočné dotyky znamenajú

 rumencom podliate spánky.

 

 -Muž, pozerajúci sa do koša

na práve  zvesené modré body/ s nápisom  Moje prvé Vianoce

so štipcami vo vrecku zatrepoce krídlami. ..  ,,Odletel by?"

 -Celkom inde si žena zapína  bezpečnostnú prilbu,

na čerstvom umelom snehu zaujme polohu...  ,, Kam by chcela?"

Držiac si kolená pospolu, šmykla sa

 jej tvár hľadá úsmev, techniku si vedome pamätá.

 

V prešľap/nutých myšlienkach

z prešľapovaných pohybov  zaznamenávajú život

pričom Boh je len jeden

oči do ktorých sa chceš pozerať,  horúčka ktorú nesiem v sebe aj ja...

 

 

(Jasná /  december 2015

 Nitra/ január 2016)

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
mystikus (Občasný) - 17.1.2016 > úžasné
Body: 5
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 17.1.2016 > mystikus> ...ďakujem
<reagovat 
 mystikus (Občasný) - 17.1.2016 > žaža> a dnes zemřel podle mě ten nejsympatičtější hlas Slovenska: Karol Polák (7/9/1934 -- 17/1/2016) čest jeho éterické práci v éteru.
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 17.1.2016 > mystikus> ano, súhlasím
<reagovat 
pegasi (Občasný) - 18.1.2016 > pekna basen, len dufam, ze dvojka nebude mat gradujuci nazov "ticho pred burkou" :-PPP
Doporučil 
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 18.1.2016 > pegasi> ...nezmráka sa :)
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 18.1.2016 > pegasi>  :))))))

napadla ma Kraskova báseň pri tom slove


Ivan Krasko - Zmráka sa...

Zmráka sa, stmieva sa, k noci sa chýli.
Od hory, od lesa tak plače, kvíli ...!
Výčitky neznámych duše sa chytia.
... Vyplniť nádeje nebolo sily -
zapadli, zapadli vo zhone žitia ...
Oblaky nízko sú, tak letia, letia ...!
Žaluje zúfale žaloby márne
ktos´príliš úbohý a šíreho sveta,
že veril, že čakal, že starne, starne ..........atď
<reagovat 
IAN HEROICKY (Občasný) - 19.1.2016 > Pár dní strávených v rozpadnutej chajde na seno. Kde ráno som na obnaženej tráve ktorá sa dávala za pokrm lúčom mohol rozoznávať súhvezdia na nočnej oblohe. Kľud a ticho. Vietor s vôňou živice. Dub rozprávajúci o svojich najlepšie prežitých rokoch. Čas nepodstatná súčasť žitia. Voda čerstvá ako práve natrhaný sneh a všetko toto bez toho aby som tušil že dole v dedine sa deje Apokalipsa. Boh by ma určite ušetril.

Text sa mi páči je jemný. Ľahkosť mi pripomína neskutočne mrazivé povetrie v ktorom sa trblieta padajúca srieň. Lampy datujú svoje svetlo do kúskov mrazu až by sa bol človek nazdal, že to on je dôležitý hoci pravdou je opak.

Tvoje texty sú tak prepracované, že občas nie je asi na škodu ubrať. Určitá nedbalosť najmä ženská mi je veľmi sympatická. Skús si občas rozstrapatiť vlasy a košeľu nechaj vykasanú. Do úst cigaretu a cez to všetko ledabolo šál.
To by bolo.
Do pekiel.
Opozitum.
Doporučil 
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 19.1.2016 > IAN HEROICKY> ...počkaj počkaj toto je už čistý narcizmus... D D)))


<reagovat 
 IAN HEROICKY (Občasný) - 19.1.2016 > žaža> Hah možno áno ale iba fiktívny ten je povolený. A našťastie smrad dymu narcizmus odháňa. Teda domnievam sa o tom tak ako sa domnievali ľudia kedysi o tom, čo ničí choleru. Spomínam si keď u nás vypukla Cholera rok je pamätný 1831 spomínam si na to ako dnes. V očiach ľudí pobehoval strach. Túlali sa ako psy. Dym, ktorý mal vyháňať zárodky nemocí bol jediný kto ťa v tom období vedel pozdraviť bez strachu. Bezvládne telá skladované v pivniciach. A my prekliaty v tomto zvláštnom období ako jediný bez obáv. Hej hej vtedy vo mne zomrel narcizmus Robert Koch pomohol. Niekedy ti porozprávam o tom období. Niekedy keď budem mať čas. Pekné na inšpiráciu. Môžeš mi veriť. Ahoj.

<reagovat 
 žaža (Občasný) - 19.1.2016 > IAN HEROICKY> ...ktorá z tvojich postáv prebýva v tebe momentálne :-)

PS -sa teším
<reagovat 
benkroft (Občasný) - 20.1.2016 > pro me trochu moc veci najednou, presto je to dobre cteni
Body: 5
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 20.1.2016 > benkroft> december bol veľmi zaujímavý mesiac ale o to chaotickejší...a tu je výsledok...:)
-ďakujem pekne

<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 20.1.2016 > "..v tomto ..kousku nějak nedokáži chytit.. ..přečtu verš, a ztratí se mi


ten minulý.. . Možná je to ale moje chyba, měl bych asi více a ..především hlouběji spávat :).
."
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 20.1.2016 > Zeanddrich E.> ...sú to vo mne vryté skutočnosti, ktoré pre mňa znamenajú celok
ale pre čitateľa možno znamenajú útržky ako keby bol každý jeden verš o niečom inom.....ďakujem veľmi za postrehnutú skutočnosť....:)))
<reagovat 
p74 (Občasný) - 21.1.2016 > úprava 0, obsah 0, forma 0, sdělnost 0, výrazové prostředky 0, grafika = prakticky nečitelné 0
Body: 1
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 21.1.2016 > p74> viete pán 74 už sme si veľakrát vymenili názor ale tentokrát pomlčím ...
<reagovat 
 Klerik z atmosfery (Občasný) - 21.1.2016 > p74> Z hrobu som vstal.

Tak to má byť v binárnom kóde som aj ja našiel krásu a povedzme si otvorene nie je fascinujúce zapísať pomocou núl a jednotiek všetko. Body jedna.

Do hrobu líham.

Doporučil 
<reagovat 
 čtenář kolemjdoucí - 23.1.2016 > p74> p74 úspěchy 0,.láska 0,sex 0,radost ze života 0,celkem-prakticky k ničemu!
<reagovat 
 p74 (Občasný) - 22.1.2016 > žaža> tak mnohokrát určitě ne, protože mé návštěvy jsou více než sporadické. Je mi za totem smutno a jednou za čas si řeknu, že se snad zase karta obrátila k lepšímu a zajdu se podívat... jenže ono pořád věza, žaža apod... a poetika, písmo trpí na úbytě... ale snad jednou ty bláboly dojdou a totem se vrátí k literárním magazínům...
<reagovat 
 žaža (Občasný) - 22.1.2016 > p74> Ale pán 74 :)....prosím Vás zdržte sa akýchkoľvek osobných útokov. Ďakujem.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter