Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
ZPĚT
Autor: Lagertha (Občasný) - publikováno 16.4.2018 (13:55:04)

Dřív jsem chodila do přírody se sluchátkama v uších. Od určitý doby to ale nedělám. Mobil mám v tašce, nejlíp vypnutej; jsem totálně odpojená ode všech, od kyberprostoru, od globálních dat; konečně sama. A od tý doby slyšim jinak. Vnímám zvuk svejch nádechů a výdechů, kamínky škvortající pod nohama, vítr v uších a zpěv ptáků. I když leze brouk v trávě, je to slyšet. Všímám si toho, jak jsou čerstvě vyrašený pupeny ještě obalený bílým chmýřím. Toho, jak pomalu zapadající slunce zvýrazňuje strukturu kamenitý stezky. Toho, jak v řece problikávaj bílý jiskry. Toho, jak je všechno v dokonalý chaotický harmonii. Neexistujou na to vzorečky, ale stejně všechno tak nějak souzní. Podobně to je i u lidí. Některejch.


Na místa chodim s úctou a pokorou, protože to je to, co si zasloužej; to místo mi nepatří, jsem tam jen na návštěvě, a podle toho se taky chovám. Utrhnout kytku a zašlápnout brouka je jako dát někomu facku a ještě mu plivnout do tváře; absolutní pohrdání. Asi to bude znít kýčovitě, ale občas i obejmu strom. Obejmout strom je někdy lepší než obejmout člověka, protože z něj aspoň něco cejtim.


Proč se vlastně stává, že lidi nedokážou vnímat přírodu tak intenzivně, jako dřív, jako i třeba v dětství? Co je nutí si kontrolovat mobil a přemejšlet nad tim, co bylo a bude, proč prostě nemůžou jen tak...bejt? Proč už nemůžou vidět svět dětskýma očima, podivovat se nad všeličim; jen to zkoumat a ne soudit?


Nedávno mi jedna pani v supermarketu popřála hezkej den. A ten způsob, kterym mi to řekla... Vlastně mi z toho je doteď tak nějak smutno. Přímo z ní tryskalo totální vyčerpání, vyhořelost a nezájem. Ona vlastně mít zájem už ani nedokázala; těch podnětů bylo tolik, že nastalo přesycení. Jakmile spustíte v počítači víc funkcí naráz, zamrzne nebo prostě nefunguje tak, jak by měl. Pořád řikám, že počítače vlastně fungujou těžce biologicky. Možná, že právě proto, že jsme v průběhu života zahrnutý až tolika podnětama, o věci tak nějak ztratíme primární zájem a nedokážeme se už na nic dívat panensky. Všichno je pak pro nás něco, co jsme už dřív viděli; všechen písek je na dně přesýpacích hodin... Ale vlastně není, to jen my se nedíváme do těch míst, do kterejch bysme měli; díváme se špatně.


Plno lidí neví, jak z tohohle upírskýho syndromu ven... Ale asi lepší mít nějakou seberefexi a nevědět, co s tim, než nemít ani potuchy o tom, že se něco takovýho děje. A já už si naordinovala vlastní lék. Pokud musim hlídat čas, nařídim si budík. Pokud chci něco udělat, udělám to hned; snažim se zkrátit nebo pokud možno odstranit čas mezi tim, kdy na něco pomyslim a kdy to udělám. V autobuse si prohlížim strukturu vlasů člověka sedícího přede mnou. V restauraci do sebe jídlo hned nenaházim, ale snažim se pozorovat jeho barvu a vůni, jeho jednotlivý složky. Když jsem v obchodě a procházim kolem kusů oblečení, dotýkám se ho a vnímám, z jakejch odlišnejch materiálů je ušitý, hladim chlupatý koberečky. Kyberprostor mě odhazuje od mýho Středu, a proto v něm jsem co možná nejmíň, ač je to někdy těžký.Všímám si detailů a toho, jak je ten svět vlastně složitej, i když se to na první pohled možná nezdá. Snažim se bejt víc bezprostřední; senzory, ne cenzory. A jednou se třeba vrátim na začátek... Regres nutně nemusí znamenat dekadenci.



Poznámky k tomuto příspěvku
Martin (Stálý,Redaktor) - 17.4.2018 > Tyto nálady moc dobře znám...zrovna jsem se vrátil z vycházky na oběď od Krteně..je jaro, chce to prostě vypadnout..
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 7.6.2020 > zajímavé, ještě kdybych konkrétně dopodrobna znal, co přesně myslíš poslední větou, avšak chápu, že je to můj problém...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + šest ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter