Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
HLÍNA NEW - blíží se 13400!! díky Inko, máš u mě lupen na strip zdarma! Díky že jste se zas rozjeli-julián má u básně Mí mrtví už jen 250 zhlédnutí náskok!
Autor: analfagot (Stálý) - publikováno 7.1.2019 (09:24:40)

~ HLÍNA ~


Když „člověk“ časem zjistí;
ve světě,
že zůstal sám a sám,
tak jemná vůně hlíny a zetlelého listí
mně dětství připomíná…

Pak táhne mě to zpátky...
domů - k nám!

~

Na této Zemi už nic mě nehřeje;
samota je jak rakovina.
Já miloval jen tebe a nevěděl,
že v dálkách člověk snadno zapomíná.

V oku se slza zachvěje
a na rtech pachuť vína.

Ve hlíně skryta láska má,
čistá,
jak duše Hospodina.





Poznámky k tomuto příspěvku
annav (Občasný) - 7.1.2019 >
Body: 4
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 8.1.2019 > annav> Děkuji ti, ale protože svá dílka publikuji proto, abych se zlepšoval, NE, kůli bodům, tak mě zajímá, co PŘESNĚ ti na mém dílku vadí?
Rozuměj!
Soudím dle sebe, když dám méně bodů, tak je to kůli něčemu konkrétnímu, a to bych rád opravil, bude-li to z mého pohledu možné - závažné...
Víc očí - víc vidí!
Díky.
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 10.1.2019 > Zapomněl jsem na D, protože, čím víc čtenářů bude poučeno, tím lépe pro poety...
Doporučil 
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 10.1.2019 > ty fiktivní anonyme! tohle už jistě jfj zveřejní ve své rubrice o BLBA měsíce.
Připomněl jsi mi, jak jsi dopadl minulý rok? Sáhnul sis až na houpacího koně?
Inka, je-li to rozumná dívka, chtějící se zlepšovat, jistě zváží sama svůj přešlap a nepřející Judlýny se ptát nebude, jestli smí odpovědět, jestli mé rady přijme a povýší se tak nad anonymy, kteří o poezii neví nic, jen si spletli Totem s chatem FB.
Pa, ty chytráku, pa pa.
<reagovat 
čtenář m 5 - 11.1.2019 >



tady to

aspoň žije
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 11.1.2019 > Zaujal mě tvůj verš založený na rozházeném rýmu. Je to velmi neobvyklé spojení. Skutečně tvůrčí věc. Mohl bys ten princip podrobněji vyložit?
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 12.1.2019 > zkouška> nemohl. To ti musí dát cit. Žádné poučky. Ale zas taková bomba to není, v podstatě takhle psal Wolker i Gellner.
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 12.1.2019 > já děkuji všem za slušné komentáře, opravdu není potřeba být sprostý.
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 12.1.2019 > Já ke tvénu stylu-našemu mohu říct, co o něm prohlásil Vinklář, když recitoval mé básně. U neumětelů je metrum násilné a z něj dobrá báseň nevznikne. Nanejvýš říkačka. U tebe je podřízeno básni.
<reagovat 
čtenář Bůh poezie - 12.1.2019 > báseň jsem četl jedním dechem. Je krásná i moudrá. To nebude dítě ta Inka. To bude klimakteriální hysterka s uvažováním dementního 5tiletého děcka. Nedouk!
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 12.1.2019 > co je opravdová katastrofa, že zaostalí neumětelové si hrají na básníky, ale báseň neumí přečíst ani s diakritikou! Neznají, co znamená středník! To je na facky!
<reagovat 
Čtenář - 12.1.2019 > jak sem řek
<reagovat 
Čtenář - 12.1.2019 > no, koukám, že admin to tady má dobře v praku...
<reagovat 
Čtenář - 12.1.2019 > a čo vy si, vojín Kefalín, predstavujete pod slovom "řemeslný"??
<reagovat 
Přeslička (Občasný) - 12.1.2019 > Přijde mi to hodně řemeslně dobré, vypsané (což je samo o sobě umění), ale když budu bodovat (protože sem koukala, že se ptáš), tak 4 proto, že tomu právě chybí něco navíc...
Body: 4
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > Přeslička> ok, já myslím, že něco navíc je velmi subjektivní nicneříkající pojem, každý si tam najde to navíc dle svého života... díky
<reagovat 
Čtenář - 12.1.2019 > To je fakt neskutečný, jak si tady navzájem lezete do zadku, abyste současně stihli urazit ženu, která pro internetovou poezii udělala tolik, že se vám nemůže ani zdát -
předháníte se v urážkách jen proto, že si dovolila neposrat se a říct svůj názor.
Hnus...
<reagovat 
 Čtenář - 13.1.2019 > čtenář> neboj, tobě do zadku nikdo nepoleze, ty cejtíš pičku, tak se snažíš vnutit! Známe tě, nadrženče!
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 12.1.2019 > co mohla udělat ženská pro poezii, kterou ani nepozná? Zapšklá, závistivá neumětelka, hnus!
<reagovat 
 čtenář odpovědný - 13.1.2019 > analfagot> Anále, musím s tebou do puntíku souhlasit, jediné, co ta rachejtle může pro poezii udělat, aby si šoupla vlastňáka, přestala číst zádama a šla zpátky k tomu nádobí, jak jsem tu četl. Aby byl někdo takhle MIMO, to jsem nežral!
<reagovat 
Čtenář - 13.1.2019 > i totální magor by měl po několika komentářích poznat, že píše"on" - mýlil jsem se, jak vidno, dá se zajít ještě o patro níž
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > čtenář> děkuju za přínosnou kritiku, nejdřív studuj, pak tu onanuj! Tvou Sebekritiku beru! hezký, nadějný začátek, teď ještě zvládnout přihlášení a trocha té poezie, zatím dokazuješ, že bystrosti moc nemáš!
<reagovat 
 Čtenář - 13.1.2019 > čtenář> Totální magore, je vidět, že jsi volič Pirátů, tedy blb! Kromě tebe každý Anála zná a jeho joke se povedl. Poezie mistrovská, s tím nehne ani magor!
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > já se fakt bavím, jak snadné je dnes z hlupáka udělat směšného... já přiznávám, že se učím od génia a proto vám na rozdíl od hloupé chamradi vložím novou báseň... KDO SE SE MNOU ODVÁŽÍ POMĚŘIT? Kromě inči, ta už dosáhla maxima a slaví!
<reagovat 
Čtenář - 13.1.2019 > "Kromě tebe každý Anála zná a jeho joke se povedl. Poezie mistrovská, s tím nehne ani magor!"

no konečně rázný, vyčerpávající a nezlomný argument -
s tím už skutečně nehnu

je mi vás líto, kucí...
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > čtenář> Uvidíme až dostaneš odvahu a ukážeš nám své dílo, pak můžem poměřit, kdo je tu k politování, že?!
Teď ukaž koule!
<reagovat 
Čtenář - 13.1.2019 > vzhledem k tomu, jak se vulgárně stavíš ke komentujícím ženám jsi pro mě jen něco mezi sajrajtem, co se tvoří v koutcích úst, a kapkou potu v tříslech - mějte se i vy ostatní, a bacha, bez lubrikantu uši nezajedou...

<reagovat 
analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > opakuji, zcestných plků namachrovaných si vážit nelze. Co je jisté, že báseň přečíst neumí a není to žádnej Julián na 30 stran a co o ní hovoří ještě víc, je ta arogance a nedostatek soudnosti, pokory a poetické i lidské sounáležitosti! Pro mě dost! Omluvy není scjopna, možná to znova slabikuje a počítá. Odkazuji tě na j. f. juliana-O KRITICE, ten takové lidi popsal do hloubky. Jestli ani pak nepochopíš, tak si hraj dál na ochráce chudých duchem, ale beze mě!
<reagovat 
Čtenář - 13.1.2019 > koukám, že tu ovládáte i přesouvání komentů, tož zdařbůh
<reagovat 
Čtenář - 13.1.2019 > koukám, že tu ovládáte i přesouvání komentů, tož zdařbůh
<reagovat 
Čtenář - 13.1.2019 > koukám, že tu ovládáte i přesouvání komentů, tož zdařbůh
<reagovat 
Čtenář - 13.1.2019 > An@le,tys tady rozčeřil zapáchající vody. Hezky sis je povodil, běží jak šakal za gumovym panákem! Myslím, že KDO UMÍ JE NAD VĚCÍ, hodně síly, Pavla
<reagovat 
 Čtenář - 13.1.2019 > čtenář> ano, Pavlo, je potřeba si nově přišedšího řádně povodit (i když sem si toho teda nevšiml), aby ho už ani nenapadlo zaregistrovat se...
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > Právě jsem dostal dobrou radu. Teprve ten kdo se přihlásí, přečte si O KRITICE a bude zde prezentovat své dílo, tomu odpovím, omlouvám se, nemám čas na pubescenty, či nevyzrálé plže. Doufám, že je mezi námi jasno! Čtěte, učte se, žasněte a mlčte, VY co nic neumíte. Vy přihlášení, kteří jdete s kůží na trh jste vítáni!
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > Už se mi to nezobrazuje, zkouším znovu. Vážení inteligenti, anonymové přestěhovaní z FB, zahltili jste moji stránku. Příště se tedy sejdem na té VAŠÍ u VAŠEHO LITER. SKVOSTU! Dejte mi avízo, už se těším, jak dílem dokážete, že jste odborníci, Mistři, nebo aspoň pokorní začátečníci. Já se vám smát nebudu, když budu požádán, poradím, a když by mě dílo přesáhlo, je tu jfj, který je o světelný rok dál než já a o tři než...
<reagovat 
posledni_inka (Občasný) - 9.1.2019 > Pokud se má jednat o verš vázaný, je třeba si nastudovat trochu více o básnických prostředcích a následně cvičit. Rýmy, rytmus, technická stránka - velmi slabé. Mnozí autoři mají tendenci si myslet, že básničku básničkou dělá rým. Ale není tomu tak. Obsahovou stránku strhává přílišná snaha o formu. To mému čtení také příliš neprospívá.
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 10.1.2019 > posledni_inka> HOHÓÓÓ!
Milá, tvému čtení neprospívá zřejmě nic, kromě FB!
Ty jsi typický příklad amatérismu.
Musíš hledat chybu JEN a JEN u sebe!
Prozradím ti TVŮJ problém, protože sama ve své neskonalé pýše bys na něj nepřišla!
TY NEUMÍŠ básně číst, natož recitovat!
Toť faktum. Jdeme dál...

Tak předně, děvenko, kdo ti řekl, že se snažím o Vázaný verš?!!!
Já píšu rým rozházený aĺa jfj, což už je forma sama o sobě, kterou rádoby kritici neznají, avšak báseň je zcela spořádaná, s naprosto hladkým čtením bez nejmenšího zadrhnutí!
Ty jsi patrně zvyklá na říkačky z FB a nic jiného přečíst neumíš, ale to je tvá chyba. Musíš zkusit ranného Seiferta, Hálka, Gellnera ap.

Vem si to pro sebe jako POUČENÍ o rýmu, o psaní básně existenciální, o své naprosté jednoduchosti a nesoudnosti.
Než začneš plést takové hovadiny musíš něco umět.
Do té doby se uč!

Všiml jsem si, že jsi začínající autorka, která se zatím dostala jen k lehčí formě poezie, tedy k volnému verši.
OK, i ten se musí umět!
Pamatuj, v poezii nezáleží na formě, když je báseň skvělá. Příklad je zde j.f.julián, který je bezpochyby tím nejlepším, co nejenom Totem, ale i česká poezie současná nabízí.
Doporučuji studovat a pilovat.
Chceš-li se opravdu vzdělat, tak se Pravidla pro jakési poučení nauč, ale hlavně se jimi neřiď.
Jsi-li poeta, tak ti vše dá cit.
Přečti si všechny mé básně a až ti půjdou skvěle do úst při recitaci-což je důležité, tak se ozvi a já ti poblahopřeji!

Nebuď uražena, ani smutná, nikdo učený od začátku nebyl. Poslouchej na youtube básně klasické, např Wolkerovu Baladu o námořníku v přednesu Zdeňka Štěpánka a ta tě navede k recitaci a pochopení rýmu, přednesu.

Jestli ti tato má stať mepomůže a budeš dál žít v bludu, tak nezbývá než říci - není každému dáno.
Poezie není FB, s kterým si ji pleteš.

PS: nesmíš dát na kritiku lidí, jako je Jára vopičák, kteří také nikdy nic nenapsali a také poezii vůbec nerozumí.

Díky za tvou zbytečnou návštěvu, ale třeba bude prospěšná alespoň tobě, jestli ovšem nepatříš k FB chátře, která má k poezii asi tak daleko jako frigitka do mokrého orgasmu.

Rád jsem pomohl, anál. p. s. ještě nastuduj slova jako POKORA a HNIDOPICH, s takovýmto přístupem k tvorbě autorů je totiž budeš slýchávat často a jak vidím, zatím ti nic neříkají!
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 10.1.2019 > posledni_inka> a ještě citace jfj...
„Když mě čte nějakej trotl, tak je úplně v hajzlu.
Najednou čte, po všech těch análních sračkách, skutečnou poezii.
Lidé jsou dnes tak zblblí FB, že poezii, natož POESII už vůbec nepoznají! Oni toiž nepoznají krásu ani kdyby je kopala do hlavy! Plakal bych...“

Toť citace budoucího nositele Nobela.

<reagovat 
 Čtenář - 12.1.2019 > posledni_inka> nevím na co jsi tak namachrovaná, když ani nepoznáš klasiku, sama píšeš jak 5ti letá, víc pokory! A uč se od Mistra!
<reagovat 
 Čtenář - 12.1.2019 > posledni_inka> nevím na co jsi tak namachrovaná, když ani nepoznáš klasiku, sama píšeš jak 5ti letá, víc pokory! A uč se od Mistra!
<reagovat 
 Čtenář - 12.1.2019 > posledni_inka> nevím na co jsi tak namachrovaná, když ani nepoznáš klasiku, sama píšeš jak 5ti letá, víc pokory! A uč se od Mistra!
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > posledni_inka> ty se mi snad zdáš. TY JSI VYVOLALA V LIDECH takové reakce. Svojí arogancí a neúctou k autorovi a díle, které přesahuje tvou lidskou stráku
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > To se mi snad zdá! ta inka, která tu svojí arogancí vyvolala nenávist, tak tahle, co se neumí
<reagovat 
Čtenář - 14.1.2019 > koukám, že dostatek sebevědomí takovým pitomcům jako analfagot a j. f. julian nechybí. No když všichni okolo jsou pitomci, tak alespoň sebechvála pomůže.
<reagovat 
analfagot (Stálý) - 14.1.2019 > malé sebevědomí anonyma, tak to koukám! Uč se a třeba bude lépe, nyní už jen k básním...
<reagovat 
Čtenář - 13.1.2019 > prvotní metrickej impuls vede jistojistě k vázanýmu verši,
jenže autor (jako by zjistil, že se asi tak úplně nepodaří)
nechává myšlenku téct volnou formou, která tu pak právě
může posloužit i jako berlička v případě (ne)pochopení čtenářem,
což je tu jasně prezentováno -
„Protože on-ona neví, že KOMENTÁŘE hovoří především o KOMENTUJÍCÍM, v minimální míře o díle. Zde se ukáže jak je autor navýši.”
nikdy sem neslyšel větší stupiditu, kterou je v podstatě dáno, že když se mi nějaký dílo nelíbí, jsem blb, kterej nepochopil mistra, o kterým literatura jaktěživ neslyšela, ale kterej je tady pánbůh
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > čtenář> a kdopa se nám tu schovává za anonyma???
Cha cha, pobavilas mě. To, že to neumíš přečíst je ale tvůj problém, nejsi ty primitiv? Zkus slovník, impulsi!
Opakuji, když nepoznáš básně ve stylu klasiky, tak jdi za poslední inkou, tam si smlsneš na hovadině a přestaneš obtěžovat.
Děkuji jfj, že mi ušetřil práci, už budu jen odkazovat hlupáky na jeho moudré dílo O KRITICE II.
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 13.1.2019 > čtenář> Víš, rozumbradko, když hloupého něco přesahuje tak se buď hystericky směje, nebo blábolí, jako ty tady.
To se fakt nedá.
Já už jsem s tím opakováním mouder jfj trapnej, vím, ale znovu ho zacituji:
„Kdo chce rozumět mým slovům, rozumí.
Hlupák, kterého má slova ponížila a odhalila prostě jen prská, ale já vím, že není jen dost chytrý a silný, aby přiznal, že mám pravdu!“

Snad jsem ti trochu, tedy slovy zkušeného starce, rozsvítil v makovičce, a jestli je to na tebe složité, pak mám radu pro jednoduché.
Nikdo tě nenutí, abys mě četla. NIKDO.
Vím, že o to víc sem budeš lézt, protože moudrá tedy nejsi, to snad víš, ale ok.
Šalamoun II., tedy jfj měl opět pravdu, když říkal, že čím lepší poezie, tím víc lidí jí nebude rozumět a budou tě napadat. O to však víc lidí ji ve finále bude číst!
Moudrý muž a já doufám, že za 30 let se mu přiblížím aspoň ke kotníkům...
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 14.1.2019 > čtenář> holt se musíš ještě moc učit... nezávidím ti to, bude to fakt těžký, skoro mě tvá naivita dojala!
<reagovat 
posledni_inka (Občasný) - 13.1.2019 > Podobné nesnášenlivé reakce pod publikovaným dílem bohužel, ničí původní záměr pro vznik a samotnou existenci současných literárních časopisů nebo webů. Neslušnost a útoky kterých je možné se zde dočíst, jsou především projevem neúcty k zakladatelům a provozovatelům zdejšího portálu.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení     Novější>>>

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter