Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
DVACETILETÝ
Autor: j.f.julian (Stálý) - publikováno 20.1.2016 (21:39:59)

~ DVACETILETÝ ~


Ještě mi není dvacet let
a už mám srdce spálené,
ještě mi život nezačal
a srdce mé je z kamene!

~

Jen snít a vidět louky v dálce,
jsou zlatavé a zvlněné,
zmáčené vlasy ve studánce…
jako mé oči soužené.

~

Duhu,
jak v modrých mácích bloudí,
milencům šťastným pro radost,
a usměvavé slunečnice,
co zamávám jim na Letnice;

zas vyběhnu jim vstříc,
tak mlád…
zármutku stáří zcela prost.

~

Když obejmu se s blatouchy,
co nastavují na odiv
své hrdopyšné klobouky,
mé srdce krásou pookřeje,
duše se něhou zatočí…

do kaluže si jen tak šlápnu;
to v dětství mívával jsem rád…

~

Domů,
až sám se vracet budu,
tak s písničkou, pro líčka dívčí;
zahlédnu pilné pavouky,
jak pasti ve svých sítích líčí…

… a slzy pohrnou se z očí…
… a slunce bude zapadat…

~

Ještě mi není dvacet let
a není mi co závidět!
Svou lásku, jako živý květ,
chtěl bych si v rukách udržet…

Však ona umírá mi stále,
jak v hnízdě opuštěný drozd,
plachá, jak krůčky bosých žabek,
jež k vodě hledají si most…

~
~

Své srdce zanechal jsem v polích…
ať nadýchne se osení.

Leží tam v posečené trávě
a čeká na to druhé k sobě,
tak vroucí, jak o polednách právě,
až polibkem jej ocení.

Pak spolu,
když se najdou v světě;
to po té době tisícleté,
vrostou tu jedno do druhého…
Tou náhlou láskou vzrušení!

~

Snad jednou navrátí se žhavé,
sny štěstí rozhostí v mé hlavě;
jak nečekaný, milý host.

~

Ještě mi není dvacet let,
už pochopil jsem lásky bol,
tak mladé - nenaplněné…

Ještě mi není dvacet let!
Jak může být tak krutý svět?
V  polích mé srdce raněné…






Poznámky k tomuto příspěvku
analfagot (Stálý) - 21.1.2019 > Sorry, já měl vćera 5 akcí!!! Nádhera, co jsem poslouchal tu starší verzi, tak je tam asi 5 větších změn, viď? Nejvíc mě mrzí, že nechceš zveřejnit tu recitaci, protože tou bys mnohým otevřel oči. A uši! Doufám, že až to dáš do kupy, že budu první, kdo to uslyší! Mezináma, já bych to profesionálům nedával. Ty jsi totiž jako Hapka, autentickej a pravdivej, s prožitkem autora, to je něco jinýho než když recitoval své verše Bondy, Skácel nebo Seifert. S úctou k těmto borcům, mluvím o přednesu. Možná bys měl do názvu napsat nějakou sprosťárnu, lidi touží po bulváru, nadávkách, krvi! Ale vím, že ty víš...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 21.1.2019 > díky brachu
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 22.1.2019 > tys nečetl O KRITICE nebo jsi nepochopil, že to bylo pro tebe?! buď mluv jasně, řekni jak by to dle tebe mělo být, přpadně doplň odkaz, kterým svá tvrzení doložíš, nebo NEVOTRAVUJ! Tak si je procvić, furt stejnej hejhula!!! mělo by se... snad neni pravda! už jsem na tebe čekal... votravuješ všude, ale nic nepíšeš, kecat umí každá pubescentka, ale psát jen málokdo, viď!
<reagovat 
čtenář helen - 22.1.2019 > co to plácá ta Zkouška, je to dobře!
Ty brďo, jak je rozehnali z Kliniky, tak se rozlezli všude!
Jestli nebylo lepší, že jsme je měli pod dozorem!!!!!!

Romantika, jak od … Juliána, samozřejmě, já tomu říkám jednoduše - poezie.
Na těchto zamindrákovaných ujetinách Zkoušky, je špatný to, že vůbec, ale vůbec nejsou vtipný.
V podstatě to čtu jen kvůli tvým odpovědím.
Ty vtipný jsou a musí je hodně bolet!

Nechápu, že si pro ty facky-morální facky chodí sami, takhle mě někdo zesměšnit, tak si votevru (pro Zkoušku-otevru-steku viz poslední báseň Anála (teď nevím název) žíly!!! No, snad se toho taky dočkáme.

Já stále dokola musím číst tu básničku O pyji a zmiji od Spravedlivého. (myslím). Takhle, kdyby ta Inčunčůra (také přebráno od někoho) psala.
S váma, kluci je sranda. Vy umíte a ještě bavíte u toho lidi. Možná to někdy natočí Čtvrtníček s Lábusem, tem by mohl dělat Zkoušku-Inku apod. alternicky.
A na Čtvrtníčka bych viděla tebe. Suchý humor, čaues, zas přijdu.
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 21.1.2019 > Chtělo by to pocvičit přechodníky.
<reagovat 
 Nadšený čtenář 2 (Občasný) - 22.1.2019 > zkouška> Ahoj zkouško nevím proč mluvíš o přechodnících ty tam nejsou je tam jestli se nepletu jenom jeden přechodník nebo ty ostatní nevidím? A přechodník je ve třetí sloce trajdajíce a ty bys tam zkouško asi chtěla mít trajdaje i když by to narušilo rýmovou vazbu? My se ve škole učíme že báseň nemusí být vždy přesně podle pravidlí v moderním básnění například už před sto lety básníci dokázali porušit pravidle a vymknout se tradičním představám o básni no a tohle sice není moderní báseň ale proč by tam muselo být trajdaje? A jesle ti vadí myšlenka že báseň narušuje pravidle tak si můžeš zkouško zkusit představit že možná trajdají i slunečnice protože si vzpomínám že ony se otáčí a to může vypadat trajdavě a trajdá pak i básník i slunečnice soplu a to je moc příjemný obrázek i když samozřejmě metafórický protože ve skutečnosti slunečnice většinou nechodí. Ale šel jsem kdysi kolem slunečnicových polí a připadalo mi že slunečnice jdou pořád se mnou a že nikde nekončí a bylo to moc hezké ale to k básni moc nepatří. Ale to hlavní co ti chci říct zkouško je že nevím proč píšeš takové hnidopyšné Chtělo by to pocvičit přechodníky místo toho abys napsala že jsi našla jednu takzvanou chybu ve třetí sloce a sice trajdajíce místo trajdaje a že by tě zajídalo jeli to záměr nebo není a ty jsi místo toho napsala jen hnidopyšnou náznakovou poznámku ze které čiší tvoje nadřazenost a neúcta k básni i k básníkovi a potom to vypadá že jdeš k básni s předsoudky a chceš jen krtizovat místo toho abys chtěla poesii? A skutečnou poesii nemůže žádná chyba rozházet to je něco jako piha na krásné tváři jestli mi rozumíš.
Doporučil 
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 22.1.2019 > Tys to Zkoušce popsal lépe než bych to udělal já. Někdy autor chce zachovat slovo, které se mu líbí i přes jistou odluku od Pravidel, např. OD TĚ DOBY TISÍCLETÉ zas kůli zachování rytmu, melodie, já už jsem to někde psal, básník si může dovolit víc a čtenář poeta, to spíš ocení. Také říkám, že musí být strašný opruz, když přistupuješ k básni-hlavně abych tam něco našel, a dával to na odiv způsobem Inky-Zkoušky, což je 1 osoba. Takového člověka bych nechtěl mít doma, ten takto totiž přistupuje k celému životu! Je v tom hysterie, nadřazenost a jistota, že poezii nemá rád a moc toho nepřečetla. Dal bych ji za trest číst celého Bondyho a Jirouse...
<reagovat 
Nadšený čtenář 2 (Občasný) - 22.1.2019 > Je to krásná a citlivá báseň přidávám se k analfagotovi že bych také rád slyšel recitaci zkouším si to recitovat ale nejsem v tom tak zběhlý musím se ještě hodně učit a navíc jsem trochu nachlazený tak to není ono ale kdyby to recitoval někdo kdo to doopravdy umí a má na to i zvučný a nenachlazený hlas a zkušený přednes tak by ta recitace mohla být dechberoucí
Body: 5
<reagovat 
 j.f.julian (Stálý) - 22.1.2019 > Nadšený čtenář 2> Ahoj, já jsem se chtěl dát do přechodníků, ale už jsem asi stár, takže nemám tu trpělivost.
Nakonec jsem to vyřešil po svém, vrátil jsem se k původní verzi, která hnidopichům taky vonět nebude, ale časově i obsahově by to mělo být ještě hlubší...
Prostě jsem vyměnil hezké slovo za hlubší myšlenku, tak mi to dává smysl.
Opět - já jsem rád, když mě pokorný přivede na správnou cestu, to znovu zdůrazňuji, ale ne povýšenecky, asi tak, jak jsi psal ty. j.
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 23.1.2019 > Slunečnice - na letnice je mnohem lepší rým. A ten původní přechodník? Byl ženský tam, kde měl být mužský. To nemá s poezií nic společného, ani s porušováním pravidel. Ale opravil jsi to... Jen těch řečí kolem mohlo být méně. Ale na druhou stranu - pobavil jsi mě.
Toho si vážím.
<reagovat 
 čtenář Tomáška a Gabriel - 23.1.2019 > zkouška> hele zkouško, žijeme v progresivní době, je možné, že za několik generací už žádný ženský ani mužský přechodník nebude existovat a bude jenom gender neutral přechodník, tak si važme toho, že někdo udělá chybu a přechodníky zamění, ukazuje tím i nebezpečí, že brzy tato záměna nebude možná! berme to i jako upozornění na stírání hranic mezi muži a ženami! k ženě patří mužský přechodník stejně jako k muži ženský, šiřme rovnoprávnost i do jazyka! zkoušejme nové možnosti! sláva zkouškám!
<reagovat 
čtenář anička - 24.1.2019 > ty vole proč si dal raněný srdce do pole? tam vole nevyklíčí. a nevyklíčilo. shnilo vole.
<reagovat 
 analfagot (Stálý) - 14.2.2019 > čtenář> aničko, ty VOLE, PROČ SEM LEZEŠ, KDYŽ TI POEZIE NIC NEŘÍKÁ, proč se nejdeš léčit?
<reagovat 
 Čtenář - 13.5.2020 > j.f.julian> ZDŠ Litovel 9A> Kdo nemá argumenty, používá nadávky. Vulgarita je projev slabomyslnosti
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 22.1.2019 > Dostal jsem avízo...a skvěle se bavím.
Zapadá to do tvé reakce zde!

ANO, mohu ti oznámit Poslední Inko-Zkouško, že jsi byla přijata do Soutěže Zpověď Ignoranta měsíce února a že máš šanci i do Rubriky Největší BLB roku 2019.
Už jsem se unáhlil s Lednem, tak se netěš, těch potrefených feministek, hysterických puberťaček, nebo klimakterických nešťastnic, které již jahůdky navždy opustili, těch tady bude ještě mnoho.
Tady zábava teprve bude.
Čím větší DEBIL"-ka, tím větší špundus, nevyliž pravda, HRŮZO S NOUZÍ?
<reagovat 
 Čtenář - 13.5.2020 > j.f.julian> ZDŠ Litovel 9A> Kdo nemá argumenty, používá nadávky. Vulgarita je projev slabomyslnosti
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 13.5.2020 > stalkere, máš to marný, sice brečíš na špatném hrobě, ale dám ti pádnou odpověď!
NA HRUBÝ PYTEL HRUBÁ ZÁPLATA! MY JSME TI ARGUMENTY DALI-JEN SLUNÍČKÁŘSKÝ DUŠEVNÍ MRZÁK JE NECHCE VIDĚT!
Co se týče mě - JÁ ZA ZLO PLATÍM STONÁSOBNÝM ZLEM!!
přestaň otravovat, opakovat se, vypadni z Totemu a máš to vyřešený, knechte bez talentu a slušnosti!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter