Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky Středa z kolekce Zápisky
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 18.9.2003 (00:04:53)
další>

 

Často se mi zdálo, že už nemůžu dál…

Je to v pořádku, svět je v pořádku, jen když mě ráda máš…

(Švihadlo)

 

 

Usadíme do kočárku panáčka, teď už jenom vymyslet, jestli za jízdy bude koukat dopředu a nebo na svého otce, jelikož jsem byl vždycky trošku nerozhodný, tak to řeším tak, že jednou tak, podruhé onak, taky podle toho, odkud jde světlo, stín, ale už není léto, čili trocha toho sluníčka jaksi neuškodí, na přechodu se rozhlédnout, vždyť mi Jana kladla na srdce, že si vezu to nejcennější, co mám, ba ba, asi fakt nic o ničem, nikom cennějším nevím, hezky se přebrodit přes staveniště, kolem bagrů, na které Stáník zvesela zírá, on vůbec na všechno udiveně čučí, což pokládám za jeho čelnou vlastnost, pořád si něco prohlížet, a to tak, že udiveně, pobaveně, nejlepší je, že si prohlíží hlavně mladý holky, dokáže na ně tak pronikavě vejrat, že jim nezbude většinou nic jiného, než se na chlapíka zasmát, což on oplatí měrou vrchovatou, zubí se všemi šesti zuby najednou, z úvahy o Stáníkově donjuanství mě vytrhne dodávka postavená přes přechod tak dokonale, že nejde pořádně obejít, nějaký chlap se kolem ní motá, jen z rozmaru a aby se mi trošku rozproudila krev, ho pěkně vyfakuju, kouká blbě, ale do sporu se nepustí, dobře dělá, protože na nějaké vády nemám náladu, jen jsem nesmlčel, co si myslím, to je taková moje potřeba, moc se s tím vším nemazlit, držet jazyk za zuby je sice většinou vhodné, ale co, no, zajdeme do nápojů, pořídit nějakou tu tekutinu, starý mamlas nemá žádné české kolové nápoje, kofolu nebo tak, nezbývá než přejít ulici, v sámošce kličkovat s kočárkem mezi regály, Stáník se velmi hbitě sápe po lesklých obalech, jedné paní zatahá za nákupní tašku, nějak se jí to nelíbilo, a tak ji zcela omylem přejedu botu předními koly našeho modrého vozu, jsem prostě od přírody milovník sympatických lidí, projet pokladnou a venku smotnout cígo, popít kofoly a vzhůru kolem kolony aut k Invalidovně, zastavíme, nějaký stařík se jal nás pozorovat, kterak Stáník konzumuje přesnídávku, kterou mu obratně cpu lžičkou do pusy, tak nezbývá než staříka pozdravit, udělalo mu to dobře, asi ho nikdo moc nezdraví, zamává nám a mizí někde mezi paneláky, my se pověsíme do vleku za dva sportovní vozy s podobně starými děcky jako je Stáník Páník, řidičky jsou odbarvené a vedou dost podivné řeči o dětech a výchově, takže je po chvilce smykem předjedeme, abychom zase zaparkovali před karlínským rozhlasem a oba čuměli na mladou holku s dredy v nemocničním mundůru, jednu pokouřím, pak kolem karlínského kostela a přes rozkopanou hlavní na Florenc, brodit se centrem se mi nechce, počkáme tedy na tramvaj, odmávneme si ji a necháme se vyložit až u Vltavy před Rudolfinem, ejhle, se mi chce ale zle na záchod, most tudíž přesvištíme, nějakého toho turistu málem porazíme, nemají se tak pitomě rozhlížet, co kde lítá, a radši sledovat provoz na chodníku, zabočíme si to do Malostranské hospody, na zahrádku, Stáník jako na povel usíná, a tak mohu v klidu vychrupnout dvě plzínky, no a je čas setkání s Filuškou, přichází skoro přesně, sedíme chvilku před galerií, pindáme o tom, kterak ani jeden nemůžeme sehnat práci, Filuška decentně, ovšem sem tam i lehce namíchaně komentuje dění posledních dní, do hospody se asketovi Filípkovi nechce a já už taky nemám chuť na pivo, pročež to vezmeme chůzí pomalou přes Kampu k Andělu, jsem trošku duchem nepřítomný, přijde mi všechno jakoby úplně mimo, Stáník Páník se tváří jako svatoušek, asi aby ho Filuška mohl chválit, že je hodný, nakolik se už umí přetvařovat nevím, ale stoprocentně to za chvilku bude umět, aby lidi taky oblboval, jak se má, a potom už jen metrem hezky do Libně, no pěkné odpoledne to bylo, před naším barákem stojí dva, soused a chlapík přes úklid, rozebírají, proč vypnuli plyn, no potěš, za chvilku tu jsou ale pohotovostní správkáři plynaři, a tak Stáník bude mít teplou krmi poté, co si dáme společnou koupel. Ech!    

 

 

 

Švihadlo - Je to v pořádku

z desky Slunce

hudba: Petr Šturma
text: Petr Šturma

 

Často se mi zdálo, že už nemůžu dál
Den za dnem míjel a já se jenom z okna koukal
Cizí svět mě mrazil zleva i zprava
A nebyl nikdo, kdo by mě zahřál, jéa, jéa
I pod peřinou sem se třás'
Když sem se rozhod', že opustím tenhle vlak
Okno sem stáhnul a chystal se vyletět jako pták
Na poslední chvíli sem tě uviděl ve dveřích stát
A ten pohled, tvůj pohled mě zpátky vtáh'
Je to v pořádku, když mě objímáš
Je to v pořádku, když tě hladím
Svět je v pořádku, jen když mě ráda máš
Chytila's mě kolem krku jako záchrannej pás
Říkala's že z okna bych stejně daleko nedoskočil
V peřinách jsme se hřáli, dělali jsme si radost
A už jsme nebyli na kost promrzlí, jéa jéa
I ledovec v hrudníku mi tál
Doufal jsem, že na slunci se pořád budem hřát
Že ledovej vítr práh našich dveří nepřekročí
Ale jednou jsi odešla, sám jsem dveře neudržel
A už se kolem mě vítr točí, jéa, jéa
Mráz už mě zase má
Je to v pořádku....

 

 

 

undefined



Poznámky k tomuto příspěvku
Monty (Občasný) - 18.9.2003 > Roztomilé vyprávění, je z toho jasně vidět, jaký jsi dobrý člověk.
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 18.9.2003 > jsem přidal ještě song, který jsem si celý den broukal...
<reagovat 
immaginacija (Občasný) - 18.9.2003 > není nad odpolední procházky, muhehe
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.9.2003 > immaginacija> i ty dopolední nejsou špatný, za chvilku vyrážíme...  
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 18.9.2003 > Dobře se četlo, ostatně jako pokaždé...
Body: 5
<reagovat 
Akimek (Občasný) - 18.9.2003 > parádní procházečka :o)
Body: 5
<reagovat 
Pierre Bosquet (Občasný) - 18.9.2003 > prijemne i fesele povidani :)
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 18.9.2003 >

Tak jsem si s tebou zavzpomínala na svý mateřský dovolený - to byla paráda!!!! Chodili jsme na prolejzačky, prolejzali na nádraží mašiny. Nejkrásnější období mýho života,

pohoda, radost z nevinnosti a zvídavosti, dobrejch partnerskejch vztahů!! Užij si to!!

Práce bude! A bude hůř.....  Fakt moc pěkný počtení! A v tom písňovým textu

taky prostá životní pravda!


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.9.2003 > HáDé!> 

dík Hádé!

ech, prolejzat mašinky, na to se taky moc těšim, do práce už tolik ne...


<reagovat 
mefisto (Občasný) - 18.9.2003 > dobrý, dobrý .-))
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 18.9.2003 > No. Opět povedené!!
Body: 5
<reagovat 
Flegmatik (Občasný) - 18.9.2003 >
Body: 5
<reagovat 
Bobísek (Občasný) - 18.9.2003 > :-)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.9.2003 > Bobísek> 

taky máš rád reagge? 

a holky s dredama?


<reagovat 
 Bobísek (Občasný) - 18.9.2003 > stanislav> reagge můžu, dredy nemůžu :-)
<reagovat 
Lef (Občasný) - 18.9.2003 > Nebudeš mi to věřit, ani já už si to nevěřím, ale při pročítání tvé odysejky jsem si říkal, jak je to fajn číst na konci náročného dne podobnou věc a mimoděk mě napadalo: svět je v pořádku.
A když jsem odroloval okno, uviděl jsem to písničkové P.S. Inu je to tam :)*** (teď vidím, že i záhlaví jsem nějak přehlíd :)
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.9.2003 > Lef> 

jo, svět je v pořádku....

hlavně žádný ale...


<reagovat 
pavson (Občasný) - 18.9.2003 > Jednou větou, tak to má bejt.
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.9.2003 > pavson> jsou to dvě věty, ta druhá je o poznání kratší...
<reagovat 
delikt (Občasný) - 18.9.2003 >

.... sluncevduši!

... bylo to takové.. uvolněné, poetické odpoledne........


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.9.2003 > Delight> sluncevduši je vod počasí, pašák, s tim nemám nic společnýho, jsem libeňskej tydýt, milé ďouče...
<reagovat 
 delikt (Občasný) - 18.9.2003 > stanislav> sluncežbluncevduši mám přecivá já, milý tydýte
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.9.2003 > Delight> 

no to dá rozum, v břiše žblunce v duši slunce...

slunce v duši je dost pekýlko, propaluje to tělní stěny, ovšem když se jedná vo takový menší sluníčko kapesní, tak to snad de rozchodit, ech!


<reagovat 
 delikt (Občasný) - 18.9.2003 > stanislav> 

dušetělní ostění??!!!

Nic nerozcházet!! Nechat hřřřřřáááát!! Začnu táááát a du spáááát (he, he!)


<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.9.2003 > Delight> spánek je kamarád nás neviňátek...
<reagovat 
MATHEW (Občasný) - 18.9.2003 > roztomilé je to :)
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 18.9.2003 > MATHEW> roztomilé? ale kdež... i když i parchant může bejt svym způsobem roztomilej, ale vykládat to zrovna Tobě? 
<reagovat 
Lian (Občasný) - 19.9.2003 > Líbilo.
Body: 5
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 19.9.2003 > Jak je to krásné být nezaměstnaný a mít dítě  Akorát kofola se teď vyrábí na Slovensku, nedávno jsem si toho všimnul!
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 20.9.2003 > čumim jak vejr:o))krásný souvětí:o)))))
Body: 5
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 20.9.2003 > přidal jsem ještě snímek malého anarchisty, aby to bylo komplet...
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 21.9.2003 > Nojo, je to von, donchuános malej, co mě kousal do paže boubelaté...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + deset ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
zpátky   
0 0 1 5 35 (37) 45 47 72 79 80 90 91 93 96 97 100 101 102 103 104 105 106 108 109 110 111 113 114 118 119 120 128 133 146 148 149 150 151 152 154 155 158 159 161 182 185 194 197 202 205 206 212 214 215 216 217 218 219
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter