Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Grafika
 > Grafika
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
<předchozí v kolekci Kostel ve Strašnicích z kolekce foto
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 3.1.2004 (00:06:21), v časopise 23.6.2004
další v kolekci>

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
blondýna (Občasný) - 3.1.2004 > hodnotit to nebudu, ponivadž tomu nerozumim.-)
<reagovat 
nnnnnn (Občasný) - 3.1.2004 > Dobrá malůvka, dobrý kostel :-).
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.1.2004 > BorisCvek> to je fotka, kterou jsem jen lehce upravil, vybarvil, zpokroutil a tak...
<reagovat 
blondýna (Občasný) - 3.1.2004 > já myslela, že je to teepee.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.1.2004 > blondýna> no ono to i v reálu mezi těma hranatejma panelákama tak trochu působí jako velikánskej stan...
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 2.1.2004 >

Tak to je teda dobrý. Vono ve výtvarný sekci máš málo protivníků - tam se fakt hraje taková divize až na pár výjimek(mám pocit že my hrajem takovou druhou ligu).

Zkus ještě jiný pozadí - ať to není jen červený - ale jinak slušná abstrakce neztrácí to tvar - kostel je tušenej dle názvu ale je to cirkusovej stan ve větru - kříž neni kříž, ale dětská rýsunka, ale vlastně je jasný, že je to TEN symbol.

Plus ten barevnej bordel (v dobrym slova smyslu)okolo zapadá.

Hmmmmm - Hundertwasser + Miró + eště jeden našinec - musel bych hledat katalog - po Vašinoffsku.

Dobrý vole - příjemněs překvapil na nové frontě.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 2.1.2004 > Luk Malér> 

FARNOST NEPOSKVRNĚNÉHO POČETÍ PANNY MARIE
Praha 10 - Strašnice

[kostel]

Adresa:

Farní úřad
Neposkvrněného Početí P. Marie
Ke Strašnické 10
Praha 10
100 00


 

Konstrukce kostela podle návrhu architekta Jindřicha Synka je netradiční. Celá stavba "visí" na sloupu uprostřed a je zakončena křížem ve výšce 25 m jako dominantou. Na tomto hlavním dřevěném sloupu jsou zabudovány čtyři vazníky; dva jsou prosklené, dva plné. Mezi těmito vazníky jsou tři plochy ve formě hyperbolického paraboloidu. Strop tvoří zkřížené pásy prken vytvářející síť. [vitráž sv. Anežka]

Chrám je trojboký jehlan a jeho vnitřní prostor je polovinou tohoto jehlanu. Půdorys je rovnoramenný trojúhelník. V rozích chrámu jsou dvě okna. Vitráž vlevo u křtitelnice představuje sv. Wolfganga (dar biskupství Regensburg, autor Josef Guggenberger). Vpravo je sv. Anežka Česká (autorka Jaroslava Fenzlová).

Křtitelnice má zvláštní charakter - tvoří ji tři bloky pískovcových kvádrů. Jako Mojžíš vyvedl vodu ze skály pro záchranu izraelského národa před smrtí žízní, tak křestní voda zachraňuje pro nadpřirozený život. [interier kostela]

Vedle oltáře je ambón ve tvaru samorostu, na kterém jsou symboly čtyř evangelistů. Socha Panny Marie - Immaculaty, stojící nalevo od ambónu, je dílem sochaře Radoše Cvrčka a je zpracována z dvakrát pálené hlíny. Na obou bočních stěnách kostela jsou na hrubé omítce umístěny kovové reliefy křížové cesty od Pavla Vance.

Vlastní pískovcový oltář má podobu nedopracovaného kvádru vyjadřující myšlenku, že Kristus je kámen nárožní, který stavitelé odhodili - neopracovali. Na druhé straně oltáře je svatostánek ve formě bloku skla, které krásně září ve slunečním svitu. Za svatostánkem je mříž se symboly Kristova utrpení (bičování, křižování, trnová koruna). Nad oltářem visí dřevěný kříž - dřevořezba od Jaroslava Hylase. Vpravo od oltáře je sklem oddělený prostor pro matky s dětmi.

Digitální varhany na kůru mají 120 rejstříků a 3 manuály. Ve spojovací chodbě jsou zpovědnice, učebna a sociální zařízení. Bývalá kaple je změněna ve farní sál pro různé shromažďovací účely.

Moderně pojatý interiér působí dojmem širokého otevřeného prostoru a k příjemnému teplému pocitu přispívá konstrukční materiál - dřevo.

POŘAD BOHOSLUŽEB v kostele Neposkvrněného Početí Panny Marie Pondělí - Pátek 18,00 hodin Sobota 7,00 hodin 18,00 hodin Neděle 7,00 hodin 9,00 hodin 10,30 hodin (kromě letních prázdnin) 18,00 hodin Společná modlitba růžence: 1/2 hod. před každou mší sv. (mimo neděle v 10.30 hod.) živý růženec každé první pondělí v měsíci (kromě letních prázdnin) Příležitost ke sv. zpovědi: 1/2 hod. před každou mší sv. Adorace: každý třetí pátek v měsíci po mši sv.
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.1.2004 > Luk Malér> a to teprve začínám, odhaluju, co všecko fotošop dovede, až to budu mít zmáklý, tak budu zcela určitě unaven tou spoustou "umění", co napáchám, a nechám toho...
<reagovat 
Abyss (Občasný) - 3.1.2004 > ty jo! fakt super! a jeste kdyz sem pak koukla na skutecnost! (ten tvuj je samozrejme mnohem lepsi a krasnejsi) pride mi to dost povedeny
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 3.1.2004 > no já si zase myslim, že jsme tady všichni tak nějak třetí třída až okresní přebor, tahle věcička má na to, podmáznout párkrát rozhodčího, urvat 1 B třídu:o))))
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.1.2004 > quentinbubakoff> 

a já si zase myslim, že to Luk s těma sportovníma příměrama přehání...

konkrétně já sem obyčejnej destrojer, kterýho baví likvidovat fotky, různě je mařit a měnit k nepoznání, a kupodivu nejlepší to je s vlastníma, s cizíma to je o ničem...

a kdyby tedy nějaký sportování, tak leda na malým plácku s šišatou mičudou...


<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 3.1.2004 > quentinbubakoff> Dyby ses díval vokolo, tak bys zzjistil, že ta literárání sexe neni tak špatná.
<reagovat 
 Luk Malér (Občasný) - 3.1.2004 > stanislav> Jo eště todle xakru.
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.1.2004 > Luk Malér> ano samej Ronaldo, Zidane, Nedvěd.............:o)))
<reagovat 
 Max Bubakoff (Občasný) - 3.1.2004 > stanislav> jo destrojer seš teda krutej......:o)))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.1.2004 > Luk Malér> jakože šišatá mičuda není inspirativní sportovní nářadí?
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 3.1.2004 > Dobrá snivá dokresba.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Pop.elka (Občasný) - 3.1.2004 > Ten kostel znám . Je nádherný. Dobře sis s ním pohrál, je to jako plamen. Já dělám rukama, ale za toto dám
Body: 5
<reagovat 
Petr Vaněk (Občasný) - 3.1.2004 > stanislave, ty jsi ale nemožně nadaný! ee, chtěl jsem říct všemožně, i když to já neposoudím, protože těmhle prográmkům nerozumím:o)
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 3.1.2004 > Petr Vaněk> dík. já prográmkům též nerozumím, ale hrát si s nimi mi přináší netušené uspokojení...
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 4.1.2004 > Tééda, a takovej hezkej kostel to bejval :)))
Body: 5
<reagovat 
Arlet (Občasný) - 4.1.2004 > Já vám nevím.Něco mi na tom maličko vadí...Taková překombinovanost, ta stavba je totiž krásná sama od sebe a myslím,že víc už nepotřebuje
<reagovat 
Mira (Občasný) - 5.1.2004 >

ON působí dobře indiánsky...toť je dobrý prostup...


Body: 5
<reagovat 
nin-ex (Občasný) - 5.1.2004 >

jé, tenhle kostel jsem koumala před pár dny, můj oblíbenec

a fotočky mě taky převelice baví potvořit, ale zkoušela jsem to teprve nedávno poprvý, ještě moc nevím, co to všechno dovede

a tohle se ti povedlo


Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.1.2004 > nin-ex> metoda pokus omyl, šlo by to dozajista jinak, ale tenhle červenej výplod mi docela stačil, víc jinejch možností jsem nezkoušel, i když by to určitě šlo...
<reagovat 
Berky (Občasný) - 17.2.2004 >
Body: 5
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 4.7.2004 > interessant
Body: 5
<reagovat 
Emmet_RAY (Občasný) - 11.10.2004 > no moment.. tohle je přece skvělé.. páni
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)   Zařazeno v Galerii  
 
 
0 0 4 (10) 15 17 18 19 20 25 29 31 35 41 52 64 77 78 79 86 87 90 92 96 108 109 111 114 118 122 123 124 125 126 134 137 147 148 149 150 158 165 234 235 236 239 240 245 248 251 252 255 257 258 259 260 263 279 282 313 322 346 348 374 375 384 402 414 424 431
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter