Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Absolutní báseň z kolekce Poezie teoretická
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 14.8.2001 (10:07:30), v časopise 14.1.2001
další>

Absolutní bás

Báseň, která je nezávislá na významu slov, autor si vytváří jazyk zcela nový. Autor si pohrává s vymyšlenými výrazy podobně jako s hudbou.

Modlitba kamene

Vladimír Holan

Paleostom bezjazy,
madžnun at kraun at tathau at saun
luharam amu-amu dahr!
Ma yan
a zinsizi?
Gamchabatmy! Darsk adon darsk bameuz.
Veoskresajet at maimo šargiz-duz
chisoh ver gend ver sabur-sabur.
Theglathfalasar,
bezjazy munay! Daba! Gamchabatmy!

Psáno podle Poetického slovníku od Josefa Bruknera a Jiřího Filipa, Mladá Fronta, 1997



Poznámky k tomuto příspěvku
Kremel Kryštof (Občasný) - 20.9.2001 > kachna- Nápodobně, ale neřídím se jím.
<reagovat 
_JiKo_ (Občasný) - 16.10.2001 > Také jsem jednu napsal klikni sem!
<reagovat 
čtenář Kapr - 25.2.2003 > Priteli, nenech se odradit. Prave mi tvuj pocinajici slovnicek moc pomohl. Ono ve Finsku se tezko zhani teorie verse v ceskem jazyce. Dik.
<reagovat 
čtenář Ari - 19.1.2009 > Tu báseň jsem slyšela poprvé před 40 lety. Vyšla na desce Kde končí svět, která byla natočena po smrti Jana Palacha a recitoval ji Radovan Lukavský. On se tam opravdu modlil a my jsme rozuměli každému slovu, které řekl, protože on to říkal tak, jak my jsme to cítili. A já věřila, že kdyby se kámen mohl v té době modlit, modlil by se právě tak. Možná jinými slovy, ale vyjadřoval by totéž.
<reagovat 
čtenář Simona - 8.8.2005 > Dotaz na autora prispevku ci na kohokoli z vas.
Nevi nekdo nahodou, v jake sbirce tahle basen je?
Marne ji uz dlouho shanim.
Diky!
<reagovat 
 čtenář Ari - 19.1.2009 > čtenář> Sbírku ti neřeknu, ale vyšlo to v na počátku roku 1989 /po upálení se Jana Palacha/ na desce Kde končí svět. Možná by se ještě někde našla, nedávno byla na Aukru, ale prošvihla jsem to. Jestli to seženeš, pošli mi, proísm tě, tu báseň. Recitoval ji R. Lukavský.
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 19.1.2009 > Diky moc Ari za odpoved, tehdy jsem to jen pro zajimavost opsal ze zmineneho slovniku...
<reagovat 
čtenář Markéta - 23.1.2013 > Abuhraki paklizali, litopic kulic
panderaz amikaz, šumá-rí parí
<reagovat 
blabolil (Občasný) - 14.8.2001 > tak tento slovník se v mé knihovně také nalézá.
<reagovat 
Ženatej (Občasný) - 14.8.2001 > Pohrávání to ve mě příliš neevokuje...
<reagovat 
Smatz (Občasný) - 14.8.2001 > Ten první řádek jsem pochopil :)
Jinak - nejsou ta slova příliš dlouhá?
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 14.8.2001 > Ahoj Martine! Jen pokračuj hlavně dál... (s tím prokousáváním)
Body: 5
<reagovat 
Martin (Stálý,Redaktor) - 15.8.2001 > Jen jsem tu báseň přátelé opsal(viz.uvedený autor):), záměrem je tu časem udělat nějaký přehled o vžitých teoreticko-básnických termínech, toť všeco:)
<reagovat 
Cid (Občasný) - 15.8.2001 > No, dobře. Jsi úžasnej.
Body: 5
<reagovat 
Martina (Občasný) - 15.8.2001 > Konečně budeme vědět, co činíme...
Díky
<reagovat 
KSTK (Občasný) - 16.8.2001 > PS: Já to tedy pochopil, vždyť je to také v nové rubrice Poezie Teoretická. PS2: Teď mne napadlo, že bych sem mohl dát ty Zvony od Poea/Nezvala! Jsou pro mne stálou učebnicí "zvukové básně"...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + sedm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
 
(1) 2 3 4 5 6
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter