Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Šílenství z Dokonalosti Miloše
Autor: romann (Občasný) - publikováno 7.1.2002 (15:01:16)
Nejprve se mi zvýšilo vnímání Boha při poslechu Súfismu, cítil jsem velkou blaženost, radost a vědomí v jednom nádherném proudu pocitů.
Takto rozvibrován jsem zjistil, že jen tak neusnu, bezmyšlenkovitě jsem sáhl po obávaném nástroji Bohů, při hudbě postupně sílilo božské vnímání, zavolal jsem Mistra Krišnamurtiho, který se mi nedávno objevil ve snu, kde mě vytáhl ze zmatku a myšlení a našel mi nové pracoviště u počítačů. Příjemně mě překvapila jeho „lidskost“ ( přívětivost, jemnost, láska a pocit duševního soucítění ) dokonale skloubená s Božskou vznešeností a nadhledem. Říkal mi, že mě postupně provede všemi částmi božského vědomí, jeho tisíci a jednou komnatou ve kterých žije a věčně tvoří. Zatím to prý byly jen některé náhledy přes matné sklo. Podílel se i na silné transformaci J. Krišnamurtiho (1895 – 1986). U mě to má být podobné, jen rozdělené do menších etap a v delším období.
A jak řekl, tak začal i činit… Postupně se rozbíhal stále silnější proud pocitů a vizí. Nestíhal jsem si ani uvědomovat jak silně už jsem v meditaci. Už jsem si na okamžik myslel, že to nejsilnější už mám za sebou, ale jak se v zápětí ukázalo, byla to jen rozehřívací fáze, ovšem jako jedna silná meditace. Další a mnohem silnější „vlny“ Božského víření teprve následovaly. Nejprve však perfektně propraly mojí osobu, konání, myšlenky, představy-iluze, strachy a zbytečné omezení, návyky. Cítil jsem se jako nahý, bez těch stísňujících a omezujících slupek ega, se kterými jsem se tak dlouho ztotožňoval a považoval je za důležité. Nemohl se před sebou a hlavně před nekonečným Bohem nikam schovat, všechny iluze a záměry byli ihned a neomylně prohlédnuty, pozbývali smysl. Pociťoval jsem strach z nepojmutelnosti Dokonalého, vlastně šok z totálně jiného pohledu na realitu. Egu taky až nesnesitelně vadilo, jak je najednou tak směšně malé a hloupé. Jeho názory a podněty k čemukoliv naráželi na ohromnou sílu a nadhled Boha, který jedná z nekonečného okamžiku a ze ztotožnění se se vším. Než jsem si stačil uvědomit, co se děje, pohltila mě další vlna nepopsatelné Dokonalosti a Jinakosti. Uvědomoval jsem si naplno, že celý vesmír je pouhou představou Boha, virtuální realitou s mnoha vědomími a světy v jedné celistvé hře, v nekonečném proudu prožitků, představ, forem bytí a projevů Nekonečného Bytí. Ty pocity byli umocněny nadrealisticky živými prostorovými vizemi, které byli spojeny se silnými pocity a ještě umocněny vnitřní hudbou, zvuky vesmíru v nádherné symfonii, ale tak zvláštně Jiné, odosobněné, že se v tom totálně ztrácela i má, zdánlivě pevná individualita s představou jednoduché reality… Vše je nepochopitelně Jiné…
Viděl jsem, jak tapety vytvářely prostorové tekoucí obrazce, najednou začaly být i zajímavě barevné. Zároveň jsem vnímal i prostupnost všeho, že hmotná realita je pouhým promítáním vjemů. Že je „pevná“ , je pouze navyklým pohledem na ni. Ona je však živou, neustále proměnlivou představou, existuje jako součást vědomí.
Ve tmě jsem viděl mlhoviny a z nich se vynořily hvězdy. Najednou byly všude kolem a začaly se točit do spirály.
Zjevil se mi ATON jako oslnivě zářící proud koncentrované energie celého vesmíru, na něm v prstencích obíhaly jasně červené a modré paprsky, jako symboly dvou polarit. Ta ohromná síla mě až děsila, to je generátor Všeho!
Zavřel jsem oči a vnímal, jako bych měl v hlavě jasné proměňující se fraktály koulí a tunelů jasných barev a složených z nekonečně malých a jasných dílků. Bylo to úžasně krásné, zároveň neuvěřitelné a chvílemi až šílené. Nepojmutelné, nepochopitelné a téměř nevstřebatelné. Prožil jsem i pocit ztráty vnímání těla, nastoupila svoboda a otevřený prostor do všech stran, pocit je to zvláštně nádherný. Ztratila se tím však další navyklá jistota, což byl další šok pro ego. Byl jsem po chvíli rád, že ho zase vnímám, ale vlastně jsem se cítil stále mimo něj. Mé vědomí prostupovalo vším, a tím jsem byl, tělo mi připadalo jen jako neohrabaná hadrová loutka.
Silná transformační energie mě doslova drtila téměř celou meditaci, spodek hloupého myšlení chvílemi skoro šílel z téměř nesnesitelného tlaku energií, které bouraly všechny staré iluze a omezující představy i s navyklými pocity a jednoduchým vnímáním. Jakoby se pohled na vše otočil o 180° a překlopil do jiné dimenze. V extázích a zrychleném proudu Božské Hyperreality jsem se téměř ztrácel, byl jsem skoro úplně mimo sebe, bez individuality, mimo známý čas i prostor. Ve světě úplně odlišných zákonitostí a pocitů. Vše se odehrávalo jako postupně, zároveň nepopsatelně naráz a bylo to roztažené do věčnosti. Stal jsem se věčným proudem stále se proměňujících prožitků. Nic nebylo pevné, vše se proměňovalo do nečekaných forem a pocitů, neustálé ohromení novým, nepoznaným, avšak v podstatě stále týmž. Připadalo mi to nekonečné, že už se z toho nikdy nedostanu, že už nebudu „normální“. To mě děsilo a rozhazovalo.
Myšlení to nebylo absolutně schopno pobírat, bylo vykolejené, sevřené strachy, šokované, zatlačené Dokonalostí Boha. Snaha namluvit si, že je to jen virtuální halucinace mého ega vedla k silnému procítění, že jádrem mě je cosi neuchopitelně silného, nepojmutelného a neuvěřitelně dokonalého. Zároveň jsem věděl, že je to jen silný proces a šok pro vytržení ze starého vědomí. Nutilo mě to však prožívat naplno, věděl jsem, že nezbývá, než vše přijímat, jak to přichází. Nešlo před tím uniknout. Nebylo kam, všechny myšlenky a touhy do něčeho uniknout byli v zápětí zrušeny neúprosnou majestátností a nadhledem Boha. Ego svírala jeho nedokonalost a malost. Nezbývá mu než pokorné přijímání BOHA a smíření se se svou rolí ve věčné Hře.
Ráno se vše rychle a nečekaně zlidnilo, zůstával však mírný pocit „Nekonečna za vším“.
Změnilo se mi prožívání života. Začal jsem být uvolněnější, prohloubilo se mi soucítění a vnímání pocitů druhých. Lehce se mi projasnily pocity a vnímaní. Zesílil se ve mě pocit nového vědomí, jakoby mě zevnitř jemně roztahuje a propojuje s Věčným Bytím.


Pozn. Zápis z meditace prováděl až po několika dnech. Znovu si uvědomění prožitého ho znovu uvádělo do extáze. Ponořil se do Boha znovu přes 60 procent a v tom stavu již nemohl psát, jen vnímat…



Poznámky k tomuto příspěvku
farišta (Občasný) - 7.1.2002 > číst to celý najednou je hřích, musím po malých kouskách, aby mi nic neuteklo. fakt bych tomu chtěl rozumět, ale nejde mi to. takhle se jenom "idiotsky" pobavím, ale taky tě trochu lituju...
<reagovat 
Quotidiana (Občasný) - 7.1.2002 > Pokud je tohle sci-fi povídka, fantazie, proč ne, tak se mi to líbí, ale protože tomu tak asi není, tak to teda potěš!
To byl ten dotyčný (odhaduju podle posledního odstavce) pod vlivem drog, nebo tohle dokáže jenom hypnóza?

<reagovat 
farišta (Občasný) - 7.1.2002 > jo a oprav si aspoň hrubice, došel jsem k "Jeho názory a podněty k čemukoliv naráželi", kde samosebou je ve shodě y.
<reagovat 
farišta (Občasný) - 7.1.2002 > "Ty pocity byli umocněny", "vizemi, které byli spojeny ", "všechny iluze a záměry byli ihned a neomylně prohlédnuty", "všechny myšlenky a touhy do něčeho uniknout byli v zápětí zrušeny" buď ty, nebo dokonalej Miloš kurevsky lítáte v gramatice, vzal jsem jenom to, co mi vlítlo do oka, nečet jsem to celý, ač jsem původně chtěl, blábol s hrubicema, to je k pláči. teď už dávám 5 a víš proč.
<reagovat 
zjihu (Občasný) - 7.1.2002 > je to výborný, ale měl bys do dát do kategorie "vtipy", takhle to nikdo nepochopí....
<reagovat 
romann (Občasný) - 7.1.2002 > co je na tom? Prostě je to mystika. Za hrubky se omlouvam, měl jsem je Milosovi opravit hned. Ono když víříte ve fraktálech archetpů ponořeni do Boha, nějaké y či i je jen hloupý lidský výmysl. Vážně jste nic podobného nečetli? Na www.spirala.cz je takových spousta, třeba http://www.spirala.cz/clanek.asp?id=2096
http://drogy.jinak.cz/houbicky/hub_efx.htm
<reagovat 
j'en ai marre (Občasný) - 8.1.2002 > Znovu opakuji - nemyslím, že by toto byla mystika! Romann si tu prostě píše deníček a VYDÁVÁ to za mystiku.
A ještě něco: když už chceš svá nazření někomu sdělit (a já to opravdu nepovažuju za nutné, ba ani moudré!), tak ti nezbyde než použít jazyka...Z tohoto, jinak banálního faktu, plynou přinejmenším dvě věci:
1) Mystický zážitek překročení subjekt-objektového vnímání (ke kterému je vetšina lidí odsouzena) zabiješ právě tím, že ho převedeš zpět na jazyk, který je už ze své podstaty objektivizací.
2) Pomineme-li bod jedna a usoudíme-li, že se splynutí s Bohem dá vyprávět, pak nezbývá než použít (tvými slovy)"hloupý lidský výmysl" - jazyk. Ten MÁ svá pravidla a jejich porušování bych nesváděl na "vyšší sféry". Hrubice a "neshody" jsou důsledkem tvé nevzdělanosti.
HOWGH
<reagovat 
čtenář Britta - 8.1.2002 > Cte se to fakt dobre, ale zazivat to? Dekuji nechci...
<reagovat 
Henrietta (Občasný) - 8.1.2002 >
Body: 5
<reagovat 
čtenář humbucker - 9.1.2002 > „V extázích a zrychleném proudu Božské Hyperreality jsem se téměř ztrácel, byl jsem skoro úplně mimo sebe, bez individuality, mimo známý čas i prostor. Ve světě úplně odlišných zákonitostí a pocitů. Vše se odehrávalo jako postupně, zároveň nepopsatelně naráz a bylo to roztažené do věčnosti. Stal jsem se věčným proudem stále se proměňujících prožitků.“

Včera jsem byl na Mechanickém pomeranči. Tento úryvek mi velmi silně připomíná Alexovo líčení „ultraviolence“, jehož se dopouštěl se svými kumpány v božské extázi poté, co se zfetovali obohaceným mlíkem.

„Ponořit se do Boha na 60 procent“ by si ovšem zasloužilo umístění v rubrice „Perly týdne“.
<reagovat 
romann (Občasný) - 9.1.2002 > Bobr - ty sis ani neuvědomi, že já to nepsal, ale kamarád Miloš. Když prožiješ něco neuvěřitelně DOKONALEHO, co mnohonásobně překonává tvoji inteligenci, není to mystika? Deník je přece lidský výmysl.
1/souhlas, ale jak to chceš předat jiným? I sám to potřebuješ strávit.
2/kdyby Miloš to nepsal v extázi, chyby by neudělal, má stření školu a počítačovou nástavbu, dělá správce sítě
Britta - já tě také nepřemlouvám, nikdy to nebylo pro každého.
humbucker - to není nic divného, literatury je spousta, od pravěku to šamané zažívali
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 9.1.2002 > romann> Pardon. Přetlumoč tedy moji reakci - včetně "pokárání" za hloupé výmluvy ohledně pravopisu - kolegovi Milošovi.
Myslím, že korekruty i/y by na "autenticitě" zápisu už moc nezměnily.
Dvě věci:
1) "Deník je přece lidský výtvor". Já říkám: "automobil je lidský výtvor!". (v tomto stejně banálním konstatování je ukryta otázka. Co jsi tím chtěl říci?)
2) Asi mám moc "romantickou" představu o mytice. Myslím, totiř, že mystik umí se svým zážitkem žít sám a nemusí o tom "cintat" na potkání. Může sice vnímavějším ukázat cesty, ale ne "zápisem z meditace".
<reagovat 
romann (Občasný) - 9.1.2002 > těch 60 procent je velmi důležité číslo. Pocit je zcela jiný než 55 a jiný než 65. Počítač je plný čísel a tady vám to vadí, zvláštní... Podrobnosti na mystika.mysteria.cz
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 9.1.2002 > romann> Chceš srovnávat výkon počítače se "splynutím s Bohem"? Snad ne.
Připojuji se k humbucekrovi. "Ponořit se do Boha na 60 procent", si zaslouží minimálně perlu týdne!
<reagovat 
 čtenář humbucker - 9.1.2002 > romann> No, nám to vadí, protože jsouce poučeni Bergsonem, domníváme se, že trvání, „vnitřní stavy duše“ nelze ze zasady (Wesen) kvantifikovat. Kvantifikace přísluší vnějšku, prostoru. Viz „Čas a svoboda – Esej o bezprostředních datech vědomí“.
Ostatně pokud říkáš, že to je „zcela jiný pocit“ a přitom ho kvantifikuješ, sám si protiřečíš, neboť kvantifikace předpokládá principiální stejnost a rozdíl jen ve stupni, ale asi jsi to nemyslel tak doslova...
<reagovat 
romann (Občasný) - 10.1.2002 > Bobr - kdybys v tom pracoval 4 roky jako my, věděl bys oc jde. jak chceš něco popsat, musíš to vyjádřit.
1/chtěl jsem tím říci, že se to deníku nepodobá
2/ano, jako všichni laici :-) Musíš se srovnat s tím co zažíváš, je to moc silné i pro tebe. Podívej se na www.spirala.cz tam jich je víc. Vše je nakonec dost jinak, než se píše v knihách o duchovnosti, je to populární literatura :-) Naivní. Učebnice to nejsou, proto je mystiků tak málo. Kvantifikovat to lze, to bylo překvapení i pro nás, jsou na to systémy.
OBA - pustte se do šamanismu či mystiky a NETEORETIZUJTE.
<reagovat 
 j'en ai marre (Občasný) - 10.1.2002 > romann> Děkuji za nabídku, ale nedávám šamanismu šanci. Jestli jsi exponent mystiky ty a jestli jsou vrcholem takovy výplachy mozku, tak fakt nemám zájem.
Dám přednost "tomuto" světu. Nerad bych zešílel, ať už z čehokoliv. A mysli si o mně, že jsem jedna z těch "oveček", co "nenazřely".
<reagovat 
 humbucker (Občasný) - 10.1.2002 > romann> Já nějak na tu „mystiku“ moc nejsem, jsem takovej racionální suchar, ale když vidím, co je jejím produktem (třeba Tvůj článek „Ostré a nebezpečné“), budu se radši s Bobrem držet při zemi. Asi se mi nepodaří splynout s Bohem, ale zas neupadnu do takových bludů. Teorii mám v popisu práce, takže s tím asi nepřestanu. Ale vynasnažím se to dělat co nejlíp ;-)
<reagovat 
romann (Občasný) - 11.1.2002 > jak jsem už tady napsal, není to pro každého, tak jeden z 500 000 lidi...
Humbucker - totéž. Vnímej ale lidi s ostrymi rysy a čsem mi dáš za pravdu...
<reagovat 
 humbucker (Občasný) - 11.1.2002 > romann> Beru to, co píšeš o ostrých rysech lidí. Je to padnoucí metafora, může člověku pomoci něco poznat, odhalit. Ale že z čísla mobilu můžeš poznat něco o jeho majiteli je IMHO blud blud.
Pokud někdo, kdo o sobě píše, že má jakýsi kontakt s Božstvím, Pravdou etc., napíše takovou ptákovinu, ztrácí u mne naprosto důvěryhodnost, protože zatímco my „běžní smrtelníci“ si můžeme omyl dovolit, ba je nutnou součástí našeho nedokonalého poznání a známe mechanismy, jak ho korigovat, ten, kdo má své vědění z „nejvyšších zdrojů“ nemá na omyly nárok. Kde by se mohly vzít a jak by bylo možné je odhalit, když své výroky nepodkládáš argumenty, nýbrž vyšší autoritou?
<reagovat 
humbucker (Občasný) - 11.1.2002 > Numerologii bych teda klidně popřel. Na astrologii možná něco je, ale stejně ji vidím jako poněkud problematickou. Její statut by byl na delší povídání.
Zní to asi paradoxně, ale jako filosof na Absolutno moc nevěřím. A myslím, že málokdo, kdo je poučen 20. stoletím. Kromě toho s ním myslím lidstvo nemá moc dobré zkušenosti.
Na náhody klidně budu věřit a tomu, že žijeme ve virtuální realitě podle mne nic podstatně nenasvědčuje.
Tvůj kamarád má zajímavé vize, ale, nemohu si pomoci, působí to na mne spíše jako flashbacky z nějaké drogy než jako hlas božství. Je to jistě jiný svět, otázka je, jestli „vyšší“, „lepší“. Je známé, že po některých drogách se zvyšuje empatie a některé další duševní schopnosti. To ale nestačí k tomu, abych je začal brát. Podobně s šamanismem, channelingem etc.
BTW: svou předchozí poznámku o Mechanickém pomeranči jsem myslel tak, že pokud se „svěříme“ iraciónalnu, je těžké najít rozlišujícíkritérium mezi dobrým a špatným. Dotyční mladíci v tranzu mlátí staré žebráky, přepadávají a znásilňují, s radostí, smějí se přitom, zpívají si veselé písně. Radost, síla a pohoda... To je co mě na těchle věcech odrazuje. Nebo děsí.
<reagovat 
romann (Občasný) - 14.1.2002 > humbucker- já do programovaní nemluvím, protože to neumím, ač jsem to dělal před 20 lety. Ty nevíš o věci skoro nic, ale mluvíš do ní jako do politiky či fotbalu.
Mumerologie a astrologie je z jednoho hrnce, dělej jí pořádně a jinak nekritizuj, výsledky ti ukáží samy.
Víra není důležitá, ale skutečnost sama. Pust se do toho a za dvacet let budeš mluvit jinak, to ti řeknu...
Kdybys Miloše pozoroval, viděl bys, že to božství má v sobě stále, meditace mu silně zkvalitnily vnímání a jednání, že je jasnovidný, to je samozřejmé, to jsem i já, když jsem ho chann učil... :-)
Bůh ti jasně řene, co je dobré a co zlé, je to naopak než říkáš. Co popisuješ je zneužívání drog, to šamané nedopouštěli, ale mezi nimi asi ty nevidíš rozdíl, škoda.
<reagovat 
humbucker (Občasný) - 14.1.2002 > No, skvělý. Führer byl taky „jasnovidný“, řídil se svou intuicí.
Nemůžu se naplno pustit do něčeho, co považuji za ztrátu času. K tomu mi jaksi chybí motivace. Tvé články a reakce mě nepřesvědčují a tak budu radši dále držet „při zemi“.
Když je ta numerologie tak skvělá a Ty jsi navíc jasnovidný, dám Ti číslo své karty: S 042 210 276 542; napiš mi prosím něco o mně. Třeba tím získás duši pro channeling ;-)
BTW: sám jsi řekl, že to je pro jednoho z 500.000, tak proč to cpeš takovému zabedněnci, jako jsem já?

<reagovat 
romann (Občasný) - 16.1.2002 > já tě do toho nezvu, jen jsem reagoval na tve otazky
<reagovat 
humbucker (Občasný) - 27.1.2002 > Tak jsem čekal, že přijedu z hor a konečně se něco o sobě dozvím, ale zdá se, že Tvá intuice na to nestačí. Nebo je „zakázané“ ji takhle používat?
<reagovat 
romann (Občasný) - 29.1.2002 > pracujeme jen pro vlastní potřebu, navštiv jasnovidce, nic to není.
<reagovat 
romann (Občasný) - 11.1.2002 > ty bys popřel i astrologii a numerologii? Kdybys s nimi měl zkušenost, mluvil bys jinak. jako znalec počítačů bys mohl snáze pochopit, že žijeme ve virtuální realitě, kde není náhod. Procesoru můžeš říkat Bůh, jako věřící, nebo Absolutno jako filozof.
Podívej, jaké maily mě píšou kamarádi, nejsme už z jiného světa?:
<reagovat 
 zjihu (Občasný) - 30.1.2002 > romann> "Je to nekdy sok,
> kdyz jedu autem a jsem mimo ( v aute uletim vzdycky, protoze je spodek
> zamestnan rutinou), tak se vratim treba po 50km a na nic si z cesty
> nepamatuju - z uletu vsechno. Smich... "

Sorry, to je pro mě silný kafe.... Teď se budu bát vystrčit čumák z okna!

<reagovat 
romann (Občasný) - 31.1.2002 > neboj se, je hlídán božským
<reagovat 
čtenář Jinej roman - 29.5.2003 > Je to trapas, romanne!!! Pises o sobe jako o velkem mystikovi, ale mne se zda, ze si neco podstatneho nepochopil. Nebo uz ano?
-------------------------------
"Perly!, Boze!, Perly!!!"
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter