Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 25.4.
Marek
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<předchozí ve sbírce Vykradači hrobek z kolekce Učeň poetiky
Autor: Raimund (Občasný) - publikováno 12.11.2006 (10:41:03)
další ve sbírce>

Chuť kakaové polevy

přilnula loži celá

planina náležitě mohylná

chmýr mramorových jablek

zralostí dosahuje slávy

ach, koupele parfémické

nemáte tikot katafalku

jen holé nitky souvisejí

loupeno sviňsky

ledacos může být světlicí

krém zlátne mandlemi

tak vznosné rubáše

spočívají ladem

spíš veršům polonézou

kost převyšuje lunu

sladkou grotesku, ba zhroucení

a perla -

lebeční skvost



Poznámky k tomuto příspěvku
Ondrej Kern (Občasný) - 12.11.2006 > ... se nezapřeš!
Body: 5
<reagovat 
Loco (Občasný) - 13.11.2006 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Barča (Občasný) - 12.11.2006 > Trošku až chaos .... celek není asi tak dobrý jako jednotlivé, velmi zajímavé obrazy ...
Body: 5
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.11.2006 > Barča> 

Chaos zajímavých obrazů - to je forma.


<reagovat 
Smetiprach (Občasný) - 13.11.2006 >
Body: 5
<reagovat 
BELA1 (Občasný) - 13.11.2006 >

Pěkné obrazy, i když působí zmateně, myslím že je to tvé oblíbené a rád mateš (ne tělem), ale básněmi


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.11.2006 > ALISSIE> Lyrika se vyznačuje nedějovostí a subjektivním podáním.Musel jsem si to najít ve slovníku, protože nějak zcházím z cesty, to se mi ulevilo !
<reagovat 
holger (Občasný) - 13.11.2006 > Pro někoho zmatená, dle mě perlí invencí. Naštěstí básně nepitvám hlavou, to už bych asi cestoval do Dobřan. ÷))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Ondrej Kern (Občasný) - 14.11.2006 > holger> Co je v Dobřanech?
<reagovat 
 holger (Občasný) - 14.11.2006 > Ondrej Kern> Blázinec Ondřeji, blázinec. ÷))
<reagovat 
 Ondrej Kern (Občasný) - 14.11.2006 > holger> jo ahá... ten pragocentrismus mě jednou zabije. Jsem si říkal, jo kdyby jel do Bohnic, to chápu, ale co proboha v Dobřanech, tam chcíp pes? - A vono je to všechno jinak. Děkuji za výmluvnou odpověď.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 15.11.2006 > Ondrej Kern> Nechtěli byste se náhodou přestěhovat s tou debatou pod básničku někohoo jinýho ?
<reagovat 
 holger (Občasný) - 15.11.2006 > Raimund> Omlouvám se , již pádím v dál. ÷))
<reagovat 
yossarian (Občasný) - 12.11.2006 > které to je století? neleze to z huby
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 13.11.2006 > yossarian> Moje básně nejsou určeny ani ke zpěvu v koupelně, ani k řečnickým cvičením.
<reagovat 
 yossarian (Občasný) - 16.11.2006 > Raimund> K řečnickým cvičením možná. No a básně tu píše jenom špetka učnů poetiky..
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 16.11.2006 > yossarian> Po názorech koncilia to určitě opravím.Je tam rozpor.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 16.11.2006 > Raimund> Už jsem opravil.Ještě bych chtěl připomenout - lyrika - nedějovost - pocity.
<reagovat 
Kelly (Občasný) - 13.11.2006 > Líbí se mi obraznost - následně význam, ač leckdy jen tuším, mohu si poměrně klidně dosaditi do svého rámu :o) Jen mě trochu mate to střídání minulého a přítomného času, tedy on je minulý vlastně jen na začátku a na konci... zajímavé, vytváří to docela napětí!
Body: 5
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 16.11.2006 > Kelly> Po schůzi koncilia jsem nakonec časy a významy opravil - byl chaos.
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 15.11.2006 > Kelly> Občas se zde ozvou hlasy, že Aristoteles patří do starýho železa, tak jsem toho využil a ty časy dál neřešil.
<reagovat 
 Kelly (Občasný) - 20.11.2006 > Raimund> zuper - podle mě teď lepší!
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 17.1.2007 > Kteréže je to století?No přeci to klímovské, to mé...ach, koupele parfémické
nemáte tikot katafalku...To je překrásné, zimniční něhu vzbuzující...Na jednom nejmenovaném serveru si říkám katafolk, zdá s emi to slovo více přáznačné pro devatenácté století...Můj otec nedávno vyfotografoval zvláštní úkaz, mohutný dub prorostl kořeny starý hrob, pak se vyvrátil...Lebka byla v kořenech mohutně zaklesnutá...Mám z celé básně dojem, že nejde o vykradače zdejší, ale od Nilu...Ona to ani báseň není, jen jakýsi chaos asociací, s tenkou spojující nití...Ale nacházím zde to své, to své zneklidňující...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 18.1.2007 > Janele z Liků> 

Potěšilo mne, že báseň zneklidňuje , ta fotografie  - ano, to je ta směs, oscilace nejistoty,pocit krásy, příjemných věcí a třebas smrti.

Asociace moc rád nemám , i když je někdy "uměle" vytvářím.Jaký je rozdíl mezi metaforou a asociací ? Skalní totemáci mí odpovídali v tom smyslu, že středoškolák by si to uměl najít v příslušné literatuře,...někdy to je s nima těžký...


<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 19.1.2007 > Někdo může tvou báseň pochopit jako volné psaní, řetězení asociací, jiný jako metafory, řazené chaoticky...Neznáme tvůrčí způsob, kterým Vykradači hrobek vznikli...
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 19.1.2007 > Mezi metaforou a asociací je opravdu rozdíl...Asociace je volné řetězení myšlenek, motivů, které ti volně vyplynou při vyslovení nějaké skutečnosti, zhlédnutí obrazu, jevu atp.Bez nějaké autoregulace, zkrátka vyjevíš, co tě zrovna napadne, co se ti vybaví...Metafora je přenesené pojmenování na základě podobnosti, obrazné vyjádření, zde již nad tím, co použiješ přemýšlíš, zasahuješ, pozměňuješ vědomě, snažíš se skutečnost nějak opsat, popsat pomocí nejvýstižnějšího přirovnání...

<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 19.1.2007 > Janele z Liků> a...co se děje, když čteš něčí metaforu, a ...na jakém základě metaforu tvoříš ? Nevyplývá metafora z asociací ?A když použiju nějakou abstraktní ( obraznou ) představu, kterou neumím automaticky pojmenovat slovem ( protože asociace jsou snad i obrazné vybavování ) je to metafora, nebo asociace ?
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 19.1.2007 > Ano, metafora vyplývá z asociací...nejprve máš asociaci, pak tvoříš metaforu...Když čteš něčí metaforuu, tak se ti zase na mysli odehrávají tvé asociace, poté metafory.-)...Když to bude obraz, který vznikne jako nepojmenovatelná obrazná představa, bude to metafora něčeho, co neumíš popsat, která budí asociace.-)Příjdou lidé k obrazu a dokáží na základě svých asociací přijít na nějaké metafory.-)
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 19.1.2007 > Janele z Liků> 

Tak, uf...teď ještě musím promyslet, jestli je možné , abych při sdělení asociace vystačil se slovem a omezil vliv pojmu.

 


<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 19.1.2007 > Pojmy zanech teoretikům a literárním kritikům, oni hledají společnou řeč,jak popsat mimostojící a přesahující zázrak, dar...
<reagovat 
 Raimund (Občasný) - 20.1.2007 > Janele z Liků> Black Sabbath mi říkají něco jiného,... i Jimi .Asi bych měl teoretiky a kritky majznout kyblíčkemn...dík za debatu .
<reagovat 
Janele z Liků (Občasný) - 20.1.2007 > Nevyložil sis tu mou větu špatně? Zkrátka že kritici potřebují dílo, autor nepotřebuje kritika, aby nějaké napsal.-)Kašli na kritiky, pojmy, piš jak cítíš...Oni se jen snaží si vůbec definovat to, co jiní tvoří a cítí, nějak unifikovat základy, aby se na nich mohli přiživovat a vystavět svá ega...
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
0 0 1 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 (17) 18 19 20 21
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter