Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Sobota 20.4.
Marcela
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Fragment
Autor: back (Občasný) - publikováno 17.2.2008 (18:25:43)
 

       Zapískám naše smluvené znamení. V prvním patře domu se odhrnuje záclona. Vidím Lukyho kudrnaté vlasy. Pokývá hlavou a opět mizí. Sednu si na schody, čekám asi pět minut. „Máš cigára?“ zeptá se Luky místo pozdravu. „Jo,“ odpovím jako tvrďák  hlasem o oktávu nižším. „Hm,“ zamumlá si pod nos a mlčky jdeme ke schodům zámečku. Tam už čeká Michal. „Nazdar Angur,“ pozdravím ho. „Ahoj borcííííí,“ odpoví. Vytahuju krabičku cigaret a rozbaluju jí z boku. Tak to děláme v naší partě. „Jaké číslo ?“ zeptám se. „Čtrnáct,“ řekne Luky. „Šestnáct,“ kontruje Michal. Na krabičce je číslo dvacet. „Kolik?“ zeptá se zvědavě Michal. „Čtrnáct,“ odpovím a Luky se usměje od ucha k uchu. „Ser na to Angur, neštěstí ve hře, štěstí v lásce,“ pronesu ke zklamanému Michalovi. Obal roztrhnu tak, aby bylo číslo nečitelné a nabídnu klukům cigára. Zapálíme si a vychutnáváme tu nádhernou chuť svobody a skorodospělosti.

     „Sem ti to včera domluvil,“ pronese Luky směrem ke mně. Nechápavě se na něj podívám. „ No se Zuzanou přece,“ dodává. Rozkašlu se tak, že mi musí dát Michal pumelici do zad. „Seš chuj, nebo co?“ řeknu Michalovi, jen co popadnu dech. Ale to už se s jejich hlasitý smích rozléhá do širokého okolí.

     „Máš být v pět u věžáku,“ řekne mi Luky, jen co se uklidní. Podívám se na hodiny věže zámečku a zjišťuju, že je za deset minut pět. „No to abych šel,“ pokouším se říct co nejnormálněji, ale jako naschvál mi hlas ujede do fistule. Ti dva hňupové se zase začnou hlasitě smát. Mávnu rukou a odcházím. „Nech nám dvě cigára,“ křičí za mnou Michal. Dělám, že jej neslyším.

     U věžáku jsem něco po páté. Už z dálky vidím Zuzanu. Stojí opřená o dětskou prolézačku, ruce v kapsách a v puse hořící cigaretu. „Ahoj Zuzy,“ pozdravím ji. „Ahój,“ odpoví a usměje se na mě. Vytáhne z pusy cigaretu a naklání se směrem k mému obličeji. Leknu se a o krok ustoupím.“Co jé,“ zeptá se. „S-s-s-e mi dělá opar,“ vyhrknu .“Neva,“ odpoví a vlepí mi hubana. Ucítím směs  vůní potu, tabáku a voňavky. „Co podniknem?“ zeptá se.“Půjdem se projít,“ navrhuju. Souhlasně přikývne a pomalu odcházíme. Po pár metrech mě vezme za ruku. To je strašný. To je ostuda ! Doufám, že nepotkám někoho ze třídy, pomyslím si. Seš nějakej prkennej,“ řekne najednou. „Se ti zdá,“ odpovím a přidám do kroku, aby jsme byli z dohledu zvědavých očí co nejdříve..

     Po cestě vcházíme do lesa a napětí ze mě trochu padá. „Viděl jsi dnes Lukyho?“ zeptá se najednou. „No, neviděl, vlastně viděl,“ vyhrknu ze sebe.“Tak viděl, nebo neviděl?“ dodá zvědavě.“No, potkal jsem ho v obchodě,“ lžu, jako když tiskne.“Hm,“ zamumlá si pod noc.

     Sedáme si na lavičku. Nervózně poklepávám nohou a cítím, jak se mi potí dlaně. Napočítám do deseti a dám ji francouzáka, říkám si. Jedna, dva , tři, počítám, ale to už se na mě vrhne. Líbáme se a já mám pocit, že olizuju popelník. Ale musím to vydržet. Už teď jsem dál, než zbytek naší třídy. Sáhnu jí na prsa. Bože, to jsou normálně kozy, proletí mi hlavou. Jsem čím dál smělejší. Sáhnu jí na koleno, stehno a chci ještě víš. Odstrčí mě a vlepí takového facana, že ze stromu nad lavičkou vystartují holubi. „Cccco děláš,“ vykřiknu. „Si myslíš, že sem nějaká todle, nebo co?“ řve na mě. „A-A-Ale Luky a Angur říkali, že ….“

„Jakože něco bylo jo? To jo. Luky by se furt pusinkoval a Angur utekl ze třetího rande.“

     „Promiň Zuzo, myslel sem…“ pronesu smířlivě. „Tak nemysli vole,“ dostane ze sebe s přicházejícím pláčem. Slzy ji tečou po tváři a hlasitě vzlyká. Snažím se jí pohladit po vlasech. Ucukne. Zvedne se a odchází. Zbytečně na mě houkne : „Nechoď za mnou.“Nechám Zuzu odejít a sleduju vycházející měsíc.



Poznámky k tomuto příspěvku
Quotidiana (Občasný) - 17.2.2008 >  pěkná valentýnská vzpomínka :) ... jen mi tam trochu chybí nějaké bližší určení věku těch hlavních postav - typuju to tak na 12-13...
Body: 5
<reagovat 
MiKa (Občasný) - 17.2.2008 > osobně mám raději bohatší jazyk, taky téma prvních nezralých lásek je takový vděčný a často využívaný, ale co se mi líbí, je čistota a opravdovost, které z textu vyzařují -- ten text si nehraje na víc, než čím je a to je sympatický :)
Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 17.2.2008 > MiKa> Děkuji Miko, právě to jsem potřeboval vědět od někoho nezávislého a erudovaného:-))
<reagovat 
 MiKa (Občasný) - 17.2.2008 > back> s tím přívlastkem "erudovaný/á"  v mym případě bych byla opatrná :)
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 17.2.2008 > takovej nápad

„Máš být v pět u věžáku,“ řekne mi Luky, jen co se uklidní. - proč neškrtnout, že to řekne Luky, jen co se uklidní?
tim myslim, že tyhle zbytečný dovětky občas zadrhávaj čtení
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 17.2.2008 > Hrdý hrdina> 

Jo. Dík za názor.


<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 17.2.2008 > myslim, že píšeš těžkopádně, ale že textem dost prosvěcuje atmosféra

doufám, že tu knížku dopíšeš

tohle vyprávění je super, má víc skrytýho, na pozadí se něco děje
i když teda na konci ukazuješ tu citlivost lidské duše, heh

a holky bych tady neposlouchal
<reagovat 
Hrdý (Občasný) - 17.2.2008 >
<reagovat 
 back (Občasný) - 17.2.2008 > Hrdý Hrdina> Dík :-)) O. K.
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 17.2.2008 > holky nemáš poslouchat..tak teda nebudu nic říkat:-)))
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 18.2.2008 > cheche....vyser se na fragmenty a dej něco dokupy celýho...osobně bych trochu upravil text...přímý řeči do samostatnýho řádku a tak...mi to pak přijde přehlednější, cheche, jinak s číslama pod nálepkou cigár sem si připomněl mládí..;) a tak rozbalovat cíga z boku...:) osobně si nemyslím, že je to psaný těžkopádně, já to slupnul jak malinu, jen by to chtělo něco většího...třebas na pokračování...cheche...a taky sem si připomněl jiný věci...večer...lavička v čekárně busu...ech...paráda...;)
Body: 5
<reagovat 
 back (Občasný) - 18.2.2008 > Max Bubakoff> Díky Maxíku :-)) Něco testuju. Jinak léto u backa platí :-))
<reagovat 
skold (Občasný) - 23.2.2008 > Příjemný ty vole, já mám tolik podobnejch historek, ale až tak do detailu. Musím přestat chlastat, možná si vzpomenu....
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 23.2.2008 > skold> :-))
<reagovat 
skold (Občasný) - 2.3.2008 > přečetl jsem si to ještě jednou s chutí. přidávám D :)
<reagovat 
back (Občasný) - 17.2.2008 > Ano. Možná čtrnáct, patnáct. Dnes je mládež poněkud vyspělejší :-))
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 5.3.2008 > back> tahle tvá nová ikonka je vysoce roztomilá
<reagovat 
 back (Občasný) - 5.3.2008 > stanislav> Dík Stando:-))) Já jsem vlastně celý takový roztomilý :-)))
<reagovat 
bernall (Občasný) - 1.5.2008 >

je to pěkný.

má to atmosféru ,kterou mám ještě někde v neživé paměti....

chybí mi

 

nostalgie to je ono.

 


Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 1.5.2008 > bernall> 

:-))


<reagovat 
Lenki (Občasný) - 1.6.2008 > Líbí
Body: 5
<reagovat 
--------- (Občasný) - 9.10.2008 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
jelen (Občasný) - 15.3.2010 >
Body: 5
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 3.6.2010 > no to jsem se zacetl, neplanovane
Doporučil 
<reagovat 
 back (Občasný) - 3.6.2010 > dr. Wojtek> dík za návštěvu :-))
<reagovat 
A.x.e.l (Občasný) - 27.8.2010 > mě se to líbí tak, jak to je. docela vtipný :-))
<reagovat 
Lenki (Občasný) - 15.11.2011 > Kdy bude pokračování?:-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter