Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Film
 > Film
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Letní filmová škola v Uherském Hradišti
Autor: Martin (Stálý,Redaktor) - publikováno 18.7.2008 (09:43:24)

Letní filmová škola v Uherském Hradišti

www.lfs.cz

34. ročník Letní filmové školy se uskuteční již za týden a to ve dnech 25. července až 3. srpna 2008 tradičně v Uherském Hradišti. Hlavním pořadatelem je Asociace českých filmových klubů, generálním partnerem město Uherské Hradiště.

 

Kdo každý rok jezdíte do Uherského Hradiště za filmem, posadíte se večer ve městě na trávě či zajdete do některého z mnoha zdejších kin, letos je pro na vás v programu připraveno cca 180 celovečerních, 45 středometrážních a 160 krátkometrážních filmů, promítat se bude na 9 místech (kino Hvězda, klub Mír, Slovácké divadlo, Klub kultury, Reduta, 2 učebny na UTB, Masarykovo náměstí, Smetanovy sady), doprovodný program bude kromě předchozích sálů probíhat na dalších 8 místech Uherského Hradiště (Malá scéna Slováckého divadla, 2 učebny UTB, Galerie Slováckého muzea, stan DNO, Kolejní nádvoří, nádvoří Reduty, podkroví Reduty). Centrem LFŠ je kino Hvězda (hlavní sál, akreditace účastníků, infocentrum, štáb), tiskové centrum a guest service sídlí ve Sportovní hale.

 

 

Podle dalších informací, které jsme obdrželi od Lenky Zemánkové z Asociace českých filmových klubů, na vás na festivalu mimo jiné čekají:

 

- atraktivní filmové cykly (Film a magie, Možnosti dialogu: Izrael/Palestina, Přepisování minulosti, Současný český a slovenský film, Panorama filmové kritiky a mnohé další) doplněné debatami s filmovými odborníky a tvůrci

- retrospektivy filmů Julia Medema, Juraje Jakubiska, Jana Švankmajera, Veita Helmera, Jerzyho Stuhra a Pavla Kohouta za osobní účasti režisérů

- retrospektiva filmů mystika Alejandra Jodorowského (v distribuci Krtek, Svatá hora)

- Lekce filmu - Peter Michalovič uvádí Juraje Jakubiska, Peter Hames uvádí Jana Švankmajera

- cyklus Totalita ve filmu a ve skutečnosti otevřený pro všechny zájemce a připravený Ministerstvem obrany a jeho filmovým archívem, Českou televizí, Národním filmovým archívem, projektem Příběhy bezpráví společnosti Člověk v tísni a LFŠ

- jedinečná velká výstava z díla Evy a Jana Švankmajerových Salamandr, pořádaná ve spolupráci s Galerií Slováckého muzea

- nu-jazzový trumpetista Erik Truffaz, izraelská world music Izraeli Ethnic Ensemble a plno dalších koncertů

- česko-polská road-movie Paměť krajiny - Krajina paměti a další divadelní představení

- audiovizuální variace a improvizace na večerech Mír LAB (MIDI LIDI, OTK, Mateřídouška...)

- stan DNO, literární čtení, Respekt Forum

- dílny a divadelní představení pro děti

- intenzivní filmové kurzy pro středoškoláky

- škola digitálního videa

 

 

Díky Letní filmové škole navštíví Uherské Hradiště mezi jinými i tito významní hosté:
¨

 

Julio Medem (na LFŠ 31. 7. – 3. 8.)
Známý baskický režisér bude jedním z hlavních hostů 34. Letní filmové školy v Uherském Hradišti. Kromě obsáhlé retrospektivy Medemových filmů se uskuteční i Lekce filmu podle Julia Medema, v níž režisér představí tvůrčí metody a postupy. Retrospektiva magicko-realistických filmů Julia Medema doplňuje jeden z cyklů letošní LFŠ, Film a magie.
V roce 1992 po sérii krátkých filmů natočil Medem svůj první celovečerní film Krávy. Za snímek Zrzavá veverka získal cenu na výročních cenách Goya, poté natočil úspěšné snímky Země, Milenci z polárního kruhu nebo Sex a Lucía. Jeho posledním snímkem je Chaotická Ana, která bude rovněž na LFŠ uvedena.

 

Juraj Jakubisko (na LFŠ 25. – 28. 7.)
Legenda slovenského filmu představí za osobní účasti takřka kompletní kolekci svojí tvorby, od krátkých studentských snímků a reklamních spotů přes příspěvky k hnutí československé nové vlny až po slavnostně uvedený, dlouho očekávaný velkofilm Bathory. V rámci retrospektivy bude promítnuto zhruba 45 Jakubiskových filmů, doplněných dvěma dokumenty slovenského režiséra Martina Šulíka, jejichž tématem je umělecká osobnost Juraje Jakubiska (Nenakrútěné filmy Juraja J., Monolog Juraja J.) a Lekcí filmu, kde Jakubisko promluví o svém životě a díle.

 

Jan Švankmajer (na LFŠ 25. – 28. 7.)
Jan Švankmajer představuje bezesporu nejznámějšího a nejoceňovanějšího českého filmového tvůrce v zahraničí a zároveň inspiraci mnoha slavných jmen světového filmu (Terry Gilliam, Tim Burton, bratři Quayové). Na letošní Letní filmové škole osobně doprovodí kompletní kolekci svých krátkometrážních i celovečerních snímků, jejíž součástí budou i projekce dokumentů věnovaných jeho osobnosti (Kabinet Jana Švankmajera bratří Quayových, Chiméry Jana Švankmajera režiséra Michela Leclerca), uvedení rozsáhlé výstavy výtvarného díla Jana a Evy Švankmajerových s názvem Salamandr či vystoupení předního světového odborníka na Švankmajerovo dílo, britského spisovatele a teoretika Petera Hamese.

Amos Gitai (na LFŠ 31. 7. – 3. 8.)
V současné době představuje Amos Gitai nejuznávanějšího a nejoceňovanějšího tvůrce blízkého východu, který spolupracuje s předními světovými herci (Jeanne Moreau, Natalie Portman, Juliette Binoche). Na letošní Letní filmové škole uvede Amos Gitai osobně kolekci svých filmů, které se váží k ústřednímu tématu sekce Možnosti dialogu, kterým je vývoj a směřování izraelsko-palestinského konfliktu. V této speciální kolekci filmů se objeví snímky hrané (Kedma, Free Zone, 11´09´´01, Uvolnění) i dokumentární (Dům, Give Peace a Chance, Pomeranč). Amos Gitai se také podělí s diváky o své praktické zkušenosti v Lekci filmu.


Pavel Kohout (na LFŠ 24. 7. – 27. 7.)
Pavel Kohout zosobňuje vývoj domácí literatury, dramatiky a politiky v průběhu druhé poloviny 20. století. Poprvé na sebe upozornil na začátku 50. let, kdy se jeho poezie stala prototypem socialisticko-realistické estetiky, na konci dekády už se v jeho tvorbě objevuje sílící kritický tón. Po revoluci se Pavel Kohout věnuje především kulturním vztahům České republiky a německy mluvících zemí. Soubor filmů uvedených na letošní LFŠ mapuje celoživotní aktivní vztah Pavla Kohouta k filmu a zároveň kopíruje jeho křivolakou osobní cestu novodobými dějinami naší země.  Součástí cyklu Pavel Kohout (a film) budou také dokumenty o Pavlu Kohoutovi (Fenomén Kohout, Gen: Pavel Kohout), Lekce filmu podle Pavla Kohouta, připomenutí osmdesátých narozenin tohoto spisovatele a dramatika a vydání speciálního sborníku.

 

Peter Hames (na LFŠ 25. 7. – 3. 8.)
Retrospektivu filmů Jana Švankmajera podpoří svou účastí britský filmový historik Peter Hames, renomovaný odborník na problematiku českého filmu a Švankmajerovo dílo. Hames nyní dokončuje ediční práce na druhém vydání obsáhlé Švankmajerovy biografie, která ve Velké Británii vyjde v letošním roce. Peter Hames bude na LFŠ moderovat besedu s Janem Švankmajerem a uvede některé jeho filmy.


Rashid Masharawi (na LFŠ 28. 7. – 1. 8.)
Palestinský filmař dlouhá léta žil a aktivně působil v Ramalláhu, dnes žije v Paříži. Jeho první režijní prací je snímek Zákaz vycházení z roku 1994, dalším Masharawiho mezinárodním úspěchem se stal film Lístek do Jeruzaléma (2002) s opět zřetelně autobiografickým příběhem hrdiny křižujícího zemi s pojízdným kinem. Zatím poslední Masharawiho hraný film Čekání (2005) je další dramatickou road-movie po Izraeli. Všechny tři snímky budou na Letní filmové škole uvedeny za osobní účasti Rashida Masharawiho a jeho manželky, významné palestinské herečky Areen Omari.

 

Michel Khleifi (na LFŠ 25. – 27. 7.)
Během svého pobytu na festivalu uvede Khleifi osobně celkem 6 svých celovečerních snímků, které tematizují izraelsko-palestinský konflikt. Mezi magnety programu bude patřit slavné drama Svatba v Galileji (cena FIPRESCI na festivalu v Cannes) a také dokumentární odysea Palestince Khleifiho a jeho izraelského kolegy Eyala Sivana po jejich zničené zemi nazvaná Route 181. Khleifiho dokument o první intifádě Chvalozpěv kamenů (1990) byl vůbec prvním dokumentem, vybraným do soutěže na festivalu v Cannes, další prvenství si Khleifi připsal v roce 1995 s hraným filmem Příběh tří šperků, prvním snímkem natočeným v okupovaném pásmu Gazy.

 

Veit Helmer (na LFŠ 27. – 30. 7.)
Celosvětově se prosazující německý režisér uvede na LFŠ sérii svých celovečerních hraných filmů – Tuvalu (1999), Bránu do nebes (2003) a Absurdistán (2008), doplněnou o celovečerní dokument Za pohovkou – Casting v Hollywoodu (2005), který je kaleidoskopem každodenních strastí účastníků hollywoodských castingů. Bohaté kolekci krátkých filmů vévodí snímek Eiffelova věž (1994), s rozpočtem 120 000 Euro jeden z nejdražších německých krátkometrážních filmů vůbec. Helmer se s diváky setká i na vernisáži výstavy velkoformátových fotografií z filmů Tuvalu a Brána do nebes a bude lektorovat Lekci filmu podle Veita Helmera.

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
kink (Občasný) - 18.7.2008 > aha, ejhle :-)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je devět + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý,Redaktor)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter