Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Mystika, filosofie
 > Mystika, filosofie
 > Filosofie
 > Náboženství
 > Duševno, mystika
 > Literatura, odkazy
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Možno člověku pochopiti vnitřní podstatu Boží? z kolekce A. Kardec, The Spirit\\\\\\\'s book
Autor: dr. Wojtek (Občasný) - publikováno 20.11.2008 (22:34:22)
další>
Vlastnosti Boží

Možno člověku pochopiti vnitřní podstatu Boží? ... nevtělené bytosti odpovídají, 2.pol. 19.stol. - část 3; A. Kardec, The Spirit's book Možno člověku pochopiti vnitřní podstatu Boží?
„Shora již bylo nazančeno; schází mu k tomu smysly."


Bude nám svým časem popřáno prohlédnouti tajemství Boží?
„Až váš duch nebude tísněn hmotou a až se svou dokonalostí přiblížíte k Němu, pak pochopíte alespoň částečně Jeho podstatu. Omezenost smyslů člověka nedovoluje odkrýti vnitřní podstaty Boží. V dětinství svém často Ho pomíchá se stvořením, jehož nedokonalosti Mu připisuje. Tou měrou, jak se v člověku vyvinuje smysl mravní, vniká jeho rozum lépe do příčin a utvoří si o Něm pravdivější a zdravému rozumu přiměřenější, ačkoliv ještě nedokonalý pojem."


Když již nemůžeme pochopiti vnitřní podstaty Boží, bude nám možno alespoň poznati Jeho vlastnosti?
„Některé ano! Člověk je chápe tím lépe, čím více ovládá hmotu a čím dříve se jí sprostí."


Pravíme-li, že Bůh jest věčný, nekonečný, nezměnitelný, bezhmotný, jediný, všemohoucí, nejvýš spravedlivý a dobrý, nemáme o Jeho vlastnostech správné a úplné idey?
„Z vašeho stanoviska ano, vždyť se domníváte, že všeho dohlédnete; ale pamatujte si dobře, že jsou věci, které převyšují rozum i toho nejvzdělanějšího člověka a pro které vaše řeč, jsouc omezena jen na jeho pojmy a pocity, nemá výrazů. Rozum vám praví, že Bůh, existuje-li, musí nezbytně míti tyto vlastnosti v nejvyšší míře, jinak by nepřevyšoval všeho a nebyl by Bohem. Aby Bůh trůnil nade vším, nesmí býti podroben žádné změně a nesmí míti žádné nedokonalosti, jakou si můžeme představiti.

Bůh jest věčný, neboť kdyby měl počátek, povstal by z ničeho, nebo by byl býval stvořen nějakou dřívější bytostí. Tak přijde se k nekonečnému a k věčnosti.

Bůh jest nezměnitelný, neboť kdyby byl podroben změnám, nebyly by jeho zákony řídící vesmír stálými.

Bůh jest bezhmotný, což znamená, že se liší ode všeho, co nazýváme hmotou, sice by byl jako hmota proměnlivým.

Bůh jest jediný, neboť kdyby bylo více bohů, nebylo by jednoty ani v záměrech, ani v řízení všehomíra.

Bůh jest všemohoucí, poněvadž jest jediný. Kdyby neměl nejvyšší mohoucnosti, byl by někdo mocnější, anebo stejně mocný a pak by nebyl On stvořil všeho a čeho by On nestvořil, bylo by stvořením boha jiného.

Bůh jest nejvýš moudrý, spravedlivý, dobrotivý a milosrdný.





Prozřetelná moudrost jeví se v zákonech světa mikroskopického i makroskopického. Naprostou spravedlnost a dobrotivost i milosrdnost dokazuje v našem neomezeném počtu životů hmotných i duchovních, neboť popřává každému bez podmínky prožíti vše a dojíti k dokonalosti."






"Pozn.: citát-úryvek; -překlad cca z roku 1922, tudíž volně šiřitelné ."

Poznámky k tomuto příspěvku
dr. Wojtek (Občasný) - 20.11.2008 > ... omlouváam se, ten nadpis se mi nedaří opravit
<reagovat 
kalice (Stálý) - 20.11.2008 >

Pěkné. Jen souhlasím s výrokem písma, že "Vždyť to, co lze o Bohu poznat, je jim přístupné, Bůh jim to přece odhalil. Jeho věčnou moc a božství, které jsou neviditelné, lze totiž od stvoření světa vidět, když lidé PŘEMÝŠLEJÍ o jeho díle, takže nemají výmluvu.")Řím.1.19-20

A jeho moudrost, spravedlnost a milosrdenství vidím v tom, že každý má právě jen ten svůj jeden život pro své rozhodnutí. Buď milost přijme a bude žít, nebo ne... Všechno ostatní je na Bohu. Dokonalosti nedosáhneme viz.Řím.3.10. . My můžeme (pokud chceme) obléknout Kristovu spravedlnost.


<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 21.11.2008 > kalice> "Souhlasim s Vámi, sám se považuji za křesťana" - stejně ovšem, jako se za něj považoval např. R. STEINER, ale i pravě A. Kardec.-Vaše pozn. o "jediném životě" mě přesvědčuje -kromě toho "marasmu" v některých příspěvcích zde na serveru - o tom, ze pro SLÁVU BOŽÍ bude užitečnější, když sem pověsím další úryvkycitáty, než abych sem cpal nejaké "své slátaNINy".-Jinak bych doporučoval přečíst, bytost bez těla má mnohem širší rozhled, a jen prvých pár stránek Vás přesvědčí o "nemožnosti" toho, že by se snad mohlo jednat o podvrh, nebo "o něco podobného". Berte ale ohled na to, že tazatel žil v 19.stol., a odpovídající mu tím pádem své odpovědi museli přizpůsobovat. -Jste mi sympatická nejen podle názoru, ale i jaksi jinak...NEVIM,jak se tu pise srdíčko.
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 22.11.2008 > S "TIMTO TO", ZE NAROZDIL od vyše "jmenovanych" tito odpovidajici zrejme podstatně lépe viděli- viz dále - pokročilé NEVTĚLENÉ BYTOSTI, a vse další,co s timto stavem souvisí.
<reagovat 
JDiviš (Občasný) - 21.11.2008 > mnoho odpovědí na málo otázek
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 21.11.2008 > Buran> Houby odpovědi, to je dogma.
<reagovat 
 JDiviš (Občasný) - 21.11.2008 > jiri-jirik> Dogma = mnoho odpovědí na málo otázek. Napsal jsem něco jiného?
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 21.11.2008 > Buran> :))
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 22.11.2008 > jiri-jirik> Nekdo z nas zde zrejme nedobre chape pojem "dogma"- tito odpovidajici byli pokročilé NEVTĚLENÉ BYTOSTI.- LEDAŽE,což samozřejmě vyloučiti nemůžeme, i takzv,. DUCHOVÉ podléhají dogmatům - - -.
<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 23.11.2008 > dr. Wojtek> 

No jo, jasně, nevím co je dogma, to bude tím.

 


<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 24.11.2008 > jiri-jirik> ... ne, pane, to si tedy opravdu nemyslim"; -mozna byla chyba na me strane,v tom, ze jsem dostatecne nevysvetlil, jaky že text to vlastně předkládám... - viz ma poznamka kpro "Uther Pendragon"; omlouvam se .
<reagovat 
Uther Pendragon (Občasný) - 22.11.2008 >

Aurelius, Akvinský, Nietzsche, novotomismus -> co s tímto?


<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 22.11.2008 > Uther Pendragon> S "TIMTO TO", ZE NAROZDIL od vyše "jmenovanych" tito odpovidajici zrejme podstatně lépe viděli- viz dále - pokročilé NEVTĚLENÉ BYTOSTI, a vse další, co s timto stavem souvisí.
<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 22.11.2008 > dr. Wojtek> Vtip? /Jestli ne, musím vás informovat, že píšete trochu nesrozumitelně./
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 24.11.2008 > Uther Pendragon> -PROČ vtip? - chtel jsem jiz napsat, ze Vase reakce podivne nekoresponduji s poznamkami - ci primo s celym prispevem, ze "TVARI v tvar PRAVDE veskera filosofie je mrtva", atd., ale uvedomuji si, ze jste mozna jen nepochopil, jaky text zde prekdladam. -Tak tedy, opakuji: -Jedna se o odpovedi "bytosti, nenachazejících se zrovna v žádném hmotném těle" na otázky p. A.Kardeca, který tomuto dílu, mimochodem, zasvětil takřka celý svůj tehdy žitý pozemský život. -Kvůli nelehké"komunikaci"jsou odpovědi většinou stručné, a jsou "přizpusobeny" tazatelově době, tedy 2.pol. 19.st. I tak si ovšem myslím, že nám mnohým mají co říci i dnes, a záleží jen na příslušném "strážci prahu", kam dál nás koho pusti, že. - Mate-li zájem, a uvedené dilo neznate, ozvete se mi na E-mail, jsem ochoten úryvky, které mám k dispozici - mimochodem od p. Ernesta R. "Zeanddrich", kterého jsem zde na serveru take objevil, pPřeposlat. - Jeste podotknu -ano, priznavam, ja co jsem zatim "prijal- absorboval" na sve Ceste, prijal jsem vetsinou na zaklade dlouhodobeho studia, logiky a "důkazů". -Muj "starobylý" a "starodavný" přítel práve, jiz "zmiňovaný" Mr. E.R.Z.", to ma jaksi "sam ze sebe,". -Problem u nej je, ze jiz vetsinou "jen mlci", kdezto "mně to neda", ja se peru, kde to jde, hlava nehlava... atd.


<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 24.11.2008 > dr. Wojtek> Ale jo, já "chápu, jaký text zde předkládáte". Jen mi není jasné, co je v něm zajímavého či nového; ve vašich /z mého pohledu? :o)/ roztržitých poznámkách se pak vyznám jen stěží.
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 24.11.2008 > Uther Pendragon> netvrdil jsem, že v něm musí pro každého být "něco nového či zajímavého" ... -TO BY naopak BYLO, myslím, dost SMUTNÉ. - apropo, co R. Steiner, znáte?
<reagovat 
 Uther Pendragon (Občasný) - 24.11.2008 > dr. Wojtek> Máte na mysli Rudolfa? Takový ten trochu mystik? :-) Bohužel, neměl jsem zatím tu čest nějak víc se setkat s jeho dílem.
<reagovat 
 dr. Wojtek (Občasný) - 24.11.2008 > Uther Pendragon> ... tak to je PRÁVĚ ten další stupeň- KROMĚ "VLASTNÍHO" PROŽITKU ovšem, který se mi, alespoŇ prozatím, víceméně vyhýbá; -a možná i vrchol, alespoň tady u nás, na "západě"; ...- filosofie a MYSTIKA "východu", popravdě řečeno, mě tak nějak podivn'ě odpuzuje... .
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 27.11.2008 > "


."
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 3.12.2008 > "... -ale "mluvit" zde o mne, a ještě "prozrazovat""moje jména", to byste tedy nemusel, p.doktore... .


."
<reagovat 
jiri-jirik (Občasný) - 25.11.2008 >

Steiner, Blavatská, Abdrušin, Ignatěnko to sou misionáři vlastní víry, se vším co k tomu patří, tedy i s trestem za "slepotu". Dítětem jejich přístupu k mystice je reiki, jehož hodnosti je možné zakoupit na netu :))


<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 29.6.2011 > jiri-jirik> 

"... nechci posuzovat ty další -"znám" nemnoho jen od

 

 

 Blavavatské- ale R. Steiner, který "prokazatelně" "četl" v Akáše, mi do žádného seznamu těch, co trpěli kdy nějakou "významnější" "...slepotou", rozhodně nezapadá; ..... .

."


<reagovat 
 jiri-jirik (Občasný) - 11.8.2012 > Zeanddrich E.> Každej sme nějak slepej.
Číst v Akáše není důkaz vševidoucnosti
Nicméně, misionář víry vidí jako slepého každého, kdo jeho víře nevěří, tohle sem myslel oním "i s trestem za slepotu"
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je šest + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 1 2 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter