Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<zpátky "Časová z kolekce ze sbírky "O Jellymannovi G. I ,."
Autor: Zeanddrich E. (Stálý) - publikováno 15.7.2020 (23:45:43)
další>
"Časová



Jellymann G. si jednou při nějaké příležitosti uvědomil, že celý jeho čas se skládá z hodin, minut a sekund, útvarů sice umělých, ale již napevno vrostlých do jeho vědomí.

Hodiny a minuty mu tak nevadily, zato ho ale svým "posláním" velice deprimovala vteřinovka. Tím "snad jen jí přináležícím" trhavým pohybem a hlasitým tikotem jako břitvou rozsekávala "celou" tu jemu určenou dobu na titěrné dílky; tyto mu uplývaly mezi prsty v "nenávratnu"..., a on je nemohl zadržet. -Nebyl schopen se ani nadechnout v tom krátkém intervalu, natož se vzpamatovat, pevně se postavit, a nějak smysluplně začít překonávat ty padající přehrady, které ho mezi sebou stále více uvězňovaly, a kvůli kterým nemohl vykonávat vůbec žádnou "cílenou" činnost, neboť perspektiva každé z nich, rozfázovaná na tak obrovské, "nevypočitatelné" množství časových úseků, vyvolávala v něm předem beznaděj a nevíru v možnost jejího úspěšného zakončení.




Musel proto alespoň na čas umlčet všechny časoměřiče, ty pekelné strojky, ve svém blízkém i vzdálenějším okolí.

Mohl pak své sekundy zase utrácet daleko lehkomyslněji.




Splynuly mu opět brzy v pokojnou, třpytivou řeku, jež ho laskavě s sebou unášela.

A ještě si sám určoval směr !


."


Poznámky k tomuto příspěvku
jiri-jirik (Občasný) - 9.4.2009 > Ten tvůj Jellymann je v celku sympatickej :))
Doporučil 
<reagovat 
andzi (Občasný) - 9.4.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
anae (Občasný) - 9.4.2009 >

je skvělé, když člověk nemusí vnímat čas (proto ve dnech volna zahazuju hodinky a odcházím do lesův, k vodám a do strání :-)

vždyť ještě před pár sty lety se člověk řídil jen sluncem a měsícem na obloze!... neupletli jsme si náhodou na sebe bič? .. divná, zrychlující se doba .. a pak ten aglosaský nablblý slogan - Time is money ..... puritáni zatracení!


Doporučil 
<reagovat 
Věza (Občasný) - 9.4.2009 >
Body: 4
<reagovat 
Mbonita (Občasný) - 9.4.2009 >
Doporučil 
<reagovat 
malá a šikovná (Občasný) - 13.4.2009 >
Body: 4
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 13.4.2009 > Jellymann má za ušima
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
dr. Wojtek (Občasný) - 14.4.2009 > No .. ale co ty novějsší - - ?
Body: 4
Doporučil 
<reagovat 
Lamarski (Občasný) - 14.4.2009 > Ani nevím proč, ale při čtení se mi vybavily takové ty hodiny, kde se rozsvěcují vteřiny do času 19,30 ve zprávách na Nově. A přitom to je tak pěkné čtení. Asi že ta vteřinovka byla popsaná tak barvitě:)
Doporučil 
<reagovat 
Mima (Občasný) - 15.4.2009 >
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 16.4.2009 >

..zvědav na celek..

jestli texty vytyčí nějaký ucelený prostor; cítím tam náběh (snad zárodek jakéhosi mýtu) - ale nevím, neznám váš záměr...


Doporučil 
<reagovat 
Sakora (Občasný) - 20.4.2009 > Přečetla jsem teprve druhéhé Jellymana, ale opět nezklamal. Zajímavý a výstižný.
Body: 4
<reagovat 
Čtenář - 16.7.2020 > Nůž stále zabodnutý do vrat-jak nahoře, tak dole.
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 1.5.2009 > díky. popřemýšlím. pročtu. pokusím se pak -v rámci svých možností a schopností- nějak kriticky zhodnotit celek.
<reagovat 
 Čtenář - 16.7.2020 > egil> Už dopopopřemýšlel? Vyjádřil se? A byl si zedrichu spokojen? Ko kokotno toto.
<reagovat 
 Čtenář - 16.7.2020 > čtenář> Taktéž se brzy vyjádřim. K celku. Ale číst to nebudu, to zas po mně nechtěj...
<reagovat 
Čtenář - 16.7.2020 > Hanka je komentátorská hvězdy internetu
<reagovat 
 Čtenář - 16.7.2020 > čtenář> Si piš. Zendricha zná osobním jménem a s egilem ob rok jezdí na tobogánu.
<reagovat 
 Čtenář - 16.7.2020 > čtenář> hvězda
<reagovat 
egil (Občasný,Redaktor) - 16.4.2009 > když cítím autorův ponor do tématu - tak jako třeba tady - trochu mě mrzí, že se nevylovilo víc.. jako by tam chyběla ta jedna skutečně klíčová věta.. první odstavec jsem četl bezmála hladově, pak spíš tak trochu dojezd... (jen takové mé čtenářské dojmy..), ale jinak jako že celkem zaujalo..
Body: 5
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 1.5.2009 > egil> 

".. -děkuji, pane, za Vaše poznámky; -donutily mě opět se zamyslet nad „celou koncepcí" takzv. „Jellymanna G."; .. . .

 ."


<reagovat 
 čtenář Zeanddrich E. - 16.7.2020 > egil> 

Ad ta klíčová věta- co třeba: ..J.G. si také uvědomil, že- zatímco prostor, jakožto jeden ze dvou ..nejpodstatnějších atributů

zdejšího výukového prostoru, je možno si na Katastru nechat vykolíkovat apod. -, ..., se zajištěn.ím času to bude horší.. :).
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 16.7.2020 > ¨
Tentokrát ..ze sklepa:) na
ukázku vytáhl jsem toto (součást souboru povídek z r.1990-91; vydal jsem je asi v r.1992 ):)

..
..
Původně zde publikovano
dne 09. dubna r. 2009 :)




<reagovat 
 Čtenář - 16.7.2020 > Zeanddrich E.> Jistě nás opět podvádíš, zločinný zendrichu. Dílo bylo nepochybně zveřejněno jindy, 13ého nebo patnáctého. Úmyslně nás tedy mateš v zásadních, život určujících informacích. Zločinný zendrichu.
<reagovat 
 čtenář Běla - 17.7.2020 > Zeanddrich E.> Nevyčerpatelné sklepy Zeanddrrichovy, jo?:)
<reagovat 
 čtenář Hanka - 16.7.2020 > čtenář> Roman je poctivý, a celkově je čestná a vzoruhodná osoba, hloupý čtenáři, skrývající se pod rouškou nepřihlášenosti, a podobně!!!!!
<reagovat 
Čtenář - 16.7.2020 > To je teda úroveň, souložit s retardovanou holkou
<reagovat 
 Čtenář - 17.7.2020 > čtenář> To je teda úroveň, souložit s redaktorovo holkou
<reagovat 
čtenář Hanka - 16.7.2020 > Je to opět filozoficky zajímavé, Romane, a nenech se deprimovat komentáři osob, který ti nedosahují po podrážky bot svojí dlouhodobou vyhlášenou čestností a poctivostí
<reagovat 
 Čtenář - 17.7.2020 > čtenář>  Je to opět filozoficky zajímavé Romane
<reagovat 
čtenář Mára z Píčí Komory - 18.7.2020 > Za svědomitou recyklaci tě ověšuji řádem užitečného odpadku.
<reagovat 
čtenář tohodle zmrda TY obhajuje - 18.7.2020 > plňuje to normu neumětelů (teda každý, kdo píše čtyřverší, je neumětel), bože, dědku, tys tak kolosální kokot, že to není možný. vůbec nevíš, co z tý kušny vypouštíš
čtenář ministrině maláčová - 18.7. > čtenář> Přesně tak. Já bych měla sprostýho dědulu taky u prdele, ale co píše, všechna ta sebeudání, to hodnotu prostě mám. No kdo jiný by sám sebe udal, že je panic? Kdo si myslí, že čim kratší text, tím zákonitě proto, že autora delší nenapadl? Za sebe mám ale nejraději ty jeho pokusy vynutit si lítost sliby zítřejší smrti. Prostě je třeba jednou za čas do juliuše rýpnout a on nás pak bude tejden zásobovat nejneuvěřitelnějšími možnými humory. Ten s tou gotovo starou byl jeden z nejlepších, ale předvede další. Proč. Protože JÁ se postarám:)))!
<reagovat 
vlas.ta.há (Občasný) - 18.7.2020 > Mám ráda sofistikované výmluvy
Body: 5
<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 18.7.2020 > vlas.ta.há> 

Díky:)

Výmluva je v tom ..okrajově:), ale

oceňuji, že jsi (patrně jako jediná tady:)) si jí všimla:)


<reagovat 
 Zeanddrich E. (Stálý) - 18.7.2020 > vlas.ta.há> 

Máme patrně ..nějaké

podobné zkušenosti:):)


<reagovat 
Čtenář - 22.7.2020 > Díky, že tu odkrýváš starou dobrou partu autorů
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
 
 
zpátky   
1 2 3 4 5 6 (7) 8 9 10 12 12 13 14 15 16 18 19 20 21 22 23 24
   další
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter