Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Divadlo
 > Divadlo
 > Recenze
 > Zajímavosti
 > Dramata
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

 
Kup si to! z kolekce Dramata
Autor: barlach (Občasný) - publikováno 1.11.2002 (18:03:12), v časopise 22.11.2002
následující v kolekci>
 

Michal Bärlach

 

Kup si to!

 

Na scéně je stůl, na něm pod jakousi plachtou cosi, co lze zakryté těžko identifikovat. Na portálech visí po obou stranách cedule s ozdobným nápisem „Death dog“ . Znělka (melodie na klávesy, nic složitého, spíš vlezlého. Na scénu přichází rozesmátý mladý sympatický muž oblečen v černých kalhotách, bílé košili a křiklavém saku. Z reproduktorů se ozývá aplaus a emotivní výkřiky diváků vítající hrdinu televizních show. Muž pracuje s velkými gesty a mohutnou mimikou. Vždy si ale dává záležet, aby se nepřestal usmívat.

 

Robert              když ohlas ustane Dobrý večer přátelé. Asi mě neznáte, jsem tu nový… z reproduktorů se ozve smích a potlesk Dobře dobře, pro ty co se dívají prvně, jsem Robert Kršný a dnes jsem si pro Vás připravil něco, co Vám doslova vyrazí dech. Nejprve ale přivítejme mého hosta. Je jím herečka a kráska, hrdinka muzikálů, Kateřina Šperková. jméno není náhodné a postavu inspirující jmenovat nebudu. Přichází žena, je vidět jak má každou svou „emoci“ promyšlenou, není přirozená, stále se usmívá na všechny strany, z reproduktorů se ozývá mohutný potlesk a pískot převážně mužského obecenstva, Kateřina posílá mužům vzdušný polibek a můžeme začít Ahoj Kateřino, moc Tě tady vítám. Jsem rád, žes přijala mé pozvání.

 

Kateřina           pohladí jej jemně po rameni To nešlo odmítnout Roberte, jsem zvědavá, co sis pro mě dnes připravil…

 

Robert              To budeš, odpusťte, valit bulvy. ozve se slabý smích, obrátí se k obecenstvu Takže můžeme začít? ozve se potlesk, dupání atd. Kateřino, taky Tě někdy mrzí, že Ti chcípnul pes?

 

Kateřina           Roberte, máš pravdu, vždycky jsem z toho pár hodin celá pryč, ale s tím se nedá nic dělat, to je biologie.

 

Robert              Ano, je to vždy nehezký zážitek a navíc té práce. Odklidit tu mrtvolku a pak ji ještě zakopat. Navíc to nechceš udělat na zahradě, protože by Ti Tvého miláčka to místo jen připomínalo, mám pravdu?

 

Kateřina           Naprostou – a přestože by na tom místě později jistě vyrostlo vše co bys jen zkusil zasadit – protože to je nějakých živin – nechceš se k tomu místu vůbec přiblížit a necháš ten kousek zahrady ležet ladem.

 

Robert              A ty pracuješ hodně na zahradě?

 

Kateřina           Jakmile mám volnou chvilku, miluji vůni čerstvých květin…

 

Robert              Ano, pak Ti zbývá odnést mrtvolku kamsi do lesa. A to je většinou daleko.Uvědomme si, že žijeme v době rozlehlých sídlišť panelových domů a lesy jsou od nás na hony vzdálené… Bydlíš v bytě?

 

 

Kateřina           Ano, ale mám zahrádku, abych mohla pěstovat své kytičky.

 

Robert              A zakopala bys tam svého miláčka?

 

Kateřina           To asi opravdu ne.

 

Robert              Takže Ti zbývá les, že? Kateřina přikývne A než tam dojedeš vozem…

 

Kateřina           …zasmrádne Ti celé auto – hrozný pach. Nicméně pohřební ústav pro psy neexistuje.

 

Robert              Teď jsi možná někomu vnukla geniální nápad – nech si jej patentovat. Mám pro Tebe ale geniálnější řešení tohoto problému.

 

Kateřina           Opravdu?

 

Robert              Jistě. Death dog.

 

Kateřina           Co je to?

 

Robert              Přesvědči se sama. strhne plachtu, pod ní je Kateřinin pes vycpaný, nehybný, ozve se údiv z reproduktorů Tohle je Tvůj pes. Půjčili jsme si ho dnes,když jsi šla sem do televize a vyřešili Tvůj budoucí problém.

 

Kateřina           Neuvěřitelné, co jste s ním udělali.

 

Robert              Vycpali jsme ho v takovéhle krásné póze – no není rozkošný?!

 

Kateřiny           Je úžasný, ale – Roberte – jaké to má výhody?

 

Robert              No hned několik. Tou první je, že se Ti nikdy nezaběhne a nespustí se s jinými psy- což je třeba fen běžné a nepříjemné. Další výhodou je, že Ti nechcípne. A když Tě omrzí, nemusíš ho vůbec zakopávat – stačí jej hodit do kontejneru před domem. Ozve se bouřlivý aplaus

 

Kateřina           No tohle, je to úžasně praktické – zvlášť to, že nechcípne. Všechny problémy, o kterých jsme tu mluvili tím odpadají. Můžu si jej vzít domů?

 

Robert              Jistě, je Tvůj. A vy přátelé – neváhejte – zašlete nám svého psa a my vám jej do třiceti dnů pošleme vycpaného v nějaké překrásné póze. křik z reproduktorů

 

Kateřina           A cena?

 

Robert              Doslova symbolická – za pouhých 2 999,90 Kč.

 

Kateřina           No to je zadarmo.

 

Robert              Správně. Zadarmo. Dostanete totiž ještě pět fotek zachycujících jeho vycpávání a k tomu kartáč na česání. údiv z reproduktorů

 

Kateřina           Tohle všechno?

 

Robert              Cha, všechno? Prvních 50 zakázek je bonusových a vy dostanete dle zájmu ještě dárek.

 

Kateřina           Neuvěřitelné. Tak nás nenapínej Roberte, co je to?

 

Robert              Jistě máš ráda, když si s Tvým pejskem hrají Tvé děti.

 

Kateřina           Jistě, působí tak šťastně!

 

Robert              Právě proto jsme si ráno vypůjčili i Tvého Petříka a vycpali jej v téhle póze, jak si hraje s Ťapkou. děvče v plavkách nebo jiném kombiné, ale musí působit nepatřičně, a přiveze na vozíčku vycpané dítě

 

Kateřina           Nádherné, jsem dojatá. Skoro mi tečou slzy. To je v ceně?

 

Robert              Ano, ale jen prvních 50 zakázek, pak je dítě s příplatkem 1 000 Kč.

 

Kateřina           I to je zdarma.

 

Robert              Samozřejmě fotečky z vycpávání dítěte jsou v ceně a navíc dostanete žínku na mytí.

 

Kateřina           No to je fantastické. Neváhejte a zavolejte, jen za 2 999 korun 90 haléřů si nechte vyřešit všechny své problémy s umírajícími psy a dětmi!

 

Robert              Pokud se vám námi vybraná póza nebude líbit, máte celých 14 dní na to,abyste nás o tom informovali a dodali k nám vycpaného psíka, popřípadě i děcko, a my pózu změníme dle Vašich návrhů. potlesk

 

Kateřina           Kam na ty nápady chodíte Roberte?

 

Robert              Výrobní tajemství Káťo. Tak neváhejte a zavolejte co nejdříve ať ušetříte 1000,-  za vycpání dítěte. Těšíme se na Vaše telefonáty. A ty se měj Káťo krásně podají si ruce a dají si polibek na tvář, Kateřina popadne psa a dívka v kombiné jí pomáhá odvést dítě, Kateřina ještě posílá volnou rukou vzdušné polibky do publika a na Vás se, přátelé, budu těšit zase příště v pořadu Kup si to. ozývá se mohutný jekot, potlesk pískot, který po odchodu Roberta vystřídá znělka

 

           

 



Poznámky k tomuto příspěvku
centaur (Občasný) - 1.11.2002 > No jo, bohužel to tak už pomalu vypadá...
Body: 5
<reagovat 
tatokalan (Občasný) - 2.11.2002 > Super, týjo, já se snad po.... smíchy! Skvěle zpracovaný a fakt dobrej nápad. Jen doufám, že tak daleko to nedojde... ale když jsme u toho, co sebrat vycpanýho psa a dítě a zkusit to v Teleshoppingu?
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 2.11.2002 > tatokalan> Jsem pro...A neomezil bych se jenom na dítě,já bych to udělal třeba s nějakým politikem.Ty se přeci můžou jít vycpat!Díky moc.
<reagovat 
stanislav (Občasný) - 2.11.2002 >

Tahle verze se mi zdá lepší, o hodně...

Ne a ne na ní najít chybku... 

 

psové se ale už pohřbívaj, v Bohnicích kousek od rozpadlého a opuštěného hřbitova patřícího léčebně je vzkvétající hřbitůvek pro psíky, zajímavý koutek...


Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 2.11.2002 > hubert> No,to je jistě zajímavý koutek...Ale že to nemusím přepisovat? :)Díky moc.
<reagovat 
Sáša (Občasný) - 2.11.2002 > Myslím, že je to o třídu lepší než ta povídka. Trošku to působí jako "Telenákup" v Tele Tele, ale tomu se jednak neubráníš, protože ty postupy v Teleshopingu jsou naprosto stejné, a pak to moc nevadí, protože tohle u nich považuji za to lepší. Navíc to má pořádný nápad! Zatím jsem si to přečetl jednou, ještě se do toho zírnu a ozvu se ti. P.S.: Co mě tak zaujalo - obrat (jak by řekla jedna divadelní porotkyně) "moc Tě vítám" mi přijde úžasně plitký, což se sem hodí.
Body: 5
<reagovat 
čtenář Eva - 2.11.2002 > No,Michale,tohle je dost hnusný.Kdybych tě neznala,řekla bych že jsi úchyla. :-) Líbí se mi to!
Body: 5
<reagovat 
Mildouch (Občasný) - 3.11.2002 > Tak tohle nemá chybu...
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 3.11.2002 > Mildouch> Díky moc.
<reagovat 
Igracek (Občasný) - 4.11.2002 > Kdyz jinak nedas,tak ja ti to Barlachu zkritizuju, drsně:).
Moc se to drzi skutecny teleshow, stejny reci, jenom o necem jinym. Coz sice neni vubec spatny, ale prekvapi to jenom na zacatku. Podle me by to melo byt mnohem vic"crazy"(za uziti tohodlenctoho vejrazu se vomlouvam).

Body: 3
<reagovat 
Kapucín (Občasný) - 22.11.2002 > všechno podstatný už tu bylo řečeno, takže dodávám jenom - vybráno do časopisu :o)
Body: 5
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 22.11.2002 > Kapucín> Je mi ctí :o)
<reagovat 
Dommi (Občasný) - 23.11.2002 > je to drsný....ale fakt mě to pobavilo  dost dobrý
Body: 5
<reagovat 
Rawen (Občasný) - 23.11.2002 > Dneska uz by tusim proslo i tohle... Mas bod.
Body: 5
<reagovat 
Serafita (Občasný) - 25.3.2004 > Bohužel, nepřijde mi to příliš divadelní. Dejme tomu jako parodie - v televizi. Ale postrádám dramatický náboj, nedejbože nějakou propracovanost charakterů. Prostě teleshopping do tele-víze.
<reagovat 
Miroslav Langer (Občasný) - 27.7.2004 >

S prominutím za urážku, i ten Izer to mívá vtipnější...


Body: 1
<reagovat 
 barlach (Občasný) - 31.7.2004 > Okino> Mám jednu vlastnost, která se někdy hodí a jindy mě štve - nikdy se nedokážu urazit :-)))) Ne, tenkrát, když jsem to psal, dal bych za to ruku do ohně, ale dnes mi to přijde dost plitké... Stejně díky!
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
Autor má zájem o hlubší kritiku svého příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
(1) 2 5
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter