Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 19.4.
Rostislav
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Hodně slov / Many Words
Autor: Aaen (Stálý) - publikováno 4.8.2010 (09:38:49)

 

 

 

 

Hodně slov

nevypadá to, že JSME slova a pojmy

i když se s nimi ztotožňujeme

kde končí naše těla a kde začíná vesmír?

zvířata asi ještě neumí myslet v pojmech

je to tak lepší

ale zase nemůžou psát básně

které mají

Hodně slov

 

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
anae (Občasný) - 4.8.2010 > Bylo to tu po ránu i in English, where is it? ano, nejsme JEN slova a pojmy :-) ... myslíš, že zvířata čeká ještě evoluce? (jestli je nezahubíme) ... člověk degraduje ..
<reagovat 
Aaen (Stálý) - 4.8.2010 > Ahoj Anae, ano, ten anglický překlad jsem nakonec dal pryč. Přišlo mi, že ve dvou jazykových verzích pod sebou báseň působila spíš rušivě. Takhle to má příjemnější, jasnější a jednodušší formu. Navíc text v AJ nezněl tak dobře jako třeba předchozí "Elven Mirror", a tak jsem nechal jen ČJ.
<reagovat 
isabel (Občasný) - 4.8.2010 >
Doporučil 
<reagovat 
Aaen (Stálý) - 4.8.2010 > Isabel, děkuju..
<reagovat 
zochrova (Občasný) - 5.8.2010 > Hodně slov znamená méňe pravdy o sobě samých ...zajímavé
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 6.8.2010 > zochrova> Pravda je možná i někde mimo slova. A hodně slov ji může zabít. Slova umí zabíjet, ale i oživovat. Netvrdím, že jsou špatná. Někdy je to právě naopak. Je možná dobré dívat se v sobě někdy tam za ně..
<reagovat 
Věza (Občasný) - 6.8.2010 >
Body: 4
<reagovat 
Aaen (Stálý) - 4.8.2010 > Anae, ještě k Tvému dotazu.. Co se týče člověka, inteligence je dána gaussovou křivkou. Málo hodně inteligentních a málo hodně hloupých, většina průměr. Výchovou se inteligence dá ovlivnit prý asi +20/-20 bodů IQ. A to není málo. Inteligentní lidé se nemnoží tak často jako ti podprůměrní. A inteligence dědičná absolutně je. A ona ta inteligence taky není všechno; má různé části, je to složitější. Jde taky o to, jak ji kdo používá. Každý člověk, který trochu cítí, musí vidět tu mentální degeneraci "lidí" okolo. Je to hodně způsobeno médii a působěním záměrné manipulace společnosti na člověka. Ale lze se tomu postavit. A zvířata? Je normální, aby byla takhle domestikovaná?! Pes u boudy na obojku, kráva, která celý život stojí v chlívě a dojí.. To není v pořádku. Jen to tak známe, odmalička, a přijde nám to normální. Zvířata mají duši.. A velkochovy, jatka..
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 5.8.2010 > Aaen> Co jsem četl, tak prý dědičnost vs. výchova je cca 50 : 50 ...a pořád se o to lidi přou jak to vlastně je. S tou mentální degenerací i argumentem s médii souhlasím. Holt se s tím nedá moc dělat..je to taky dáno tím, že čím víc je na světě lidí, tím víc telat najdeš...chce to se dívat i na světlou stránku věci, protože tím víc je i lidí vzdělanějších :)


Jinak k samotnému textu. Zaujalo mne to...začátek suprovej, akorát 4. řádek jde v tomhle konkrétním textu mimo mě.

Můžu poprosit i o tu anglickou verzi (třeba do zpráv)?:) Díky..
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 6.8.2010 > Sartori> Zdravím Tě Sartori, a děkuju za názory.
ad 1) Dědičnost a výchova 50:50, to se mi moc nezdá. Geny dělají podle mě základ. Podívej se třeba na psy. Proč vznikají chovné stanice, proč mají plemena svá pozitiva a negativa, vlastní speciální charakteristiky, proč se psi prodávají s papíry rodokmenu.. Ne, to není jen o snobismu chovatelů a vzhledu psa. Co je v genech, to se zkombinuje od rodičů a přenese dál. Znám několik lidí z oboru práce s dětmi, pozoruju dění okolo sebe. Co se týče inteligence, ta se prý podle výzkumů prý průměruje z IQ otce a matky a dá se ovlivnit výchovou-podněty-rozvíjením dítěte cca o -20/+20 bodů. Otázka je, o kolik si člověk může IQ zvýšit v dospělosti a zda je to možné - na to se názory liší. Myslím, že to lze. Lidé si nejsou rovni ve svých schopnostech, ale měli by si být rovni ve svých právech. ad 2) Říkáš, čím víc lidí, tím víc telat.. podle mě ten počet až tak nemá vliv, myslím, že je to právě tím destruktivním působením „společnosti“ na člověka, na kterém se myslím shodneme, vedle toho nakažlivý konzumní hodnotový systém, zanedbávání výchovy.. Ale ani inteligence není vše: jsou inteligentní bezcitné bestie a hloupější lidé, kteří mají srdce.

<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 6.8.2010 > Sartori> Anglická verze byl jen klasický překlad z ČJ.. Snažím se teď postupně překládat své staré texty a dojít až k novějším a vytvořit možná "e-book" v AJ.. Angličtina je dnes esperanto.. Tvorba se tak stane kosmopolitnější, i když v překladu.. dostane se to k víc lidem - nejen sem, ale do celého světa. Pomocí AJ třeba dám českým textům trochu jinou dimenzi, pohraju si s nimi. Při důkladném překladu po letech procítím jejich smysl.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 6.8.2010 > Sartori> Sartori, bylo to, myslím, takhle:

<

Many Words
it doesn´t seem that we ARE words and terms
though we identify with them
where is the border between our bodies and space?
animals cannot think in terms
it is better
but they can´t write poems
that have
Many Words

<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 6.8.2010 > Aaen> No inteligence a modrý oči, to je docela rozdíl..ale genetika mne nikdy moc nebrala, takže hádat se nebudu..to by chtělo se zeptat někoho fundovanějšího. Já měl zafixovaný ten fakt 50:50 ještě z doby, kdy do mě tady ty fakta hustila jedna slečna, co studuje psychologii...takže je to z druhý ruky. K otázce víc lidí - víc telat... já to myslel jednoduše - čím lidnatější národ, tím víc blbců na tý ulici potkáš :) Jinak nějaká degenerace společnosti..o tom se dá mluvit v každé generaci a každá generace bude přesvědčená, že za nich bylo líp..ale máš pravdu, že dneska už je to fakt mazec ten svět...

Inteligence se větví na hodně částí...lidi, co mají srdce, mají právě emoční inteligenci - a to se počítá víc než matika :)
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 6.8.2010 > Aaen> Aj verze se mi líbí o něco víc...hlavně mě v ní neruší ten 4. řádek..:)
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 9.8.2010 > K telatům a velikosti národa - jo, to je asi pravda ;)
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 9.8.2010 > Sartori> Jinak si opravdu myslím, že společnost je poslední dobou čím dál víc degenerovaná, bezohledná a slepá.. všechno jde do hajzlu. Jak mi říkal jeden přítel, co učí literaturu na VŠ - noví studenti jsou horší materiál.. A to je jen jeden drobný případ z milionu. Manipulace ke konzumnímu způsobu života (a spoustě jiných věcí, které se mocným hodí) je široká a efektivní.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 9.8.2010 > Sartori> O tom, že inteligence není jen IQ, jsem psal a v tom se shodneme ;) Jinak ale myslím, že EQ a "mít srdce" není úplně to samý. EQ nesouvisí s charakterem. A ani "podstata bytosti" s výší EQ.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 9.8.2010 > Sartori> Ty gen-psych informace mám taky z druhé ruky (ohledně dědičnosti IQ to jsou, myslím, univerzitní přednášky, na nichž jsem sám byl, možná je to ale už z gymplu nebo i odjinud). To, že něco řekne učitel na přednášce, samozřejmě nemusí znamenat, že je to pravda. Má osobní pozorování dědičnosti taky nejsou nějak velká a exaktní, a tak též nemohu říct, jak to přesně je.
<reagovat 
Sartori (Občasný) - 11.8.2010 > To s tou kvalitou studentů je trochu dvojsečné, protože "kvalita" studenta se odvíjí od nároků, které na něj kladou, aby mohl být student - tzn. začarovaný kruh. Otázka povahy to je jiná - ale to si myslím není tak horké, spíš je to dáno dobou, která nějaký způsobem určuje kudy se ubírá mainstream... Btw. tady do těch vod už je to trochu na tenkým ledě, protože sám jsem student, tak nemám co kecat :-)
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 13.8.2010 > Sartori> Sartori, díky za odpověď, diskuse o zajímavém tématu. Taky jsem byl před několika lety student :) Jinak myslím, že to s klesající kvalitou mladých lidí (nejen studentů) není až tak úplně relativní, jak se může zdát. Nevztahuju to ale samozřejmě na všechny do jednoho. Doba a mainstream – ano, přesně tak, souhlas. A k tomu usouvztažním právě tu záměrnou manipulaci, kterou praktikují ti mocní. Vím, že je to složitý, plný různejch faktorů a vlivů, ale podrtženo-sečteno se mi dost zdá, že to s „charakterem doby“ jde dolů – právě k té DUCHOVNÍ (ano, to je to slovo!) degeneraci. A ta se nemusí vysloveně týkat IQ nebo schopnosti studovat atp. Např. kolik je dnes mezi mladými šikany, drog atd. Jak tráví volný čas apod. Svět bude za pár let myslím dost zajímavý. Že tohle říkala každá starší generace? Možná tomu tak často bylo. Ale i hippies, i když s nimi nemusíme ve všem souhlasit, měli určité duchovno, i sexuální revoluce měla něco do sebe, i New Age, revolta proti křesťanství, dekadence, všechny formy avantgardy, české národní obrození, jazz, metal nebo třeba HC. Třeba s mnoha věcmi z těchhle "revolucí" nesouhlasím, ale něco v nich bylo - myšlenka, názor. Ale dneska? Co je tam navíc?... za ukájením jednoduchých pudů, free-cool-in syndromem, zaostalostí, tagováním na čerstvě nařenou omítku nebo kupé ve vlaku, intolerancí a konzumním způsobem života, ...........
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 15.8.2010 > Aaen> To už souvisí s jedním tématem, kterého se děsím už delší dobu a to...pokud před 30ti lety byla ta nejdrsnější věc v éteru, která děsila celou generaci středního věku a výše, heavymetal - tzn. hlavně Iron Maiden, kteří určovali směr a nejvíc stojí za zmínku (btw. ty miluji) a společnost se vyvinula do současné podoby, kdy klasický heavík Maidenovského typu je prakticky měkká věc na úrovni rocku - tak se naprosto a totálně děsím budoucnosti, když dnešní směr určují ty gangsta násilnický zvrhlosti. Co se týče brutality v hudbě, tak nepočítám žádné odvětví metalu typu death, grind atp. , protože v těhle případech je to těžký underground, oproti rapovému mainstreamu..
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 17.8.2010 > Sartori> Zajímavý dát vývoj společnosti do souvislosti s hudbou, Sartori. Sám poslouchám taky často tzv. tvrdou hudbu, vyrostl jsem na metalu, odmalička. I na Iron Maiden. Pár lidí z „metalové hudební branže“ znám taky. Pokud mohu soudit ze své zkušenosti, přijde mi, že lidi, co dělaj agresivní hudbu, nejsou agresivní v životě (vyb/L/ijou si to na koncertech a při poslechu nahrávek?). Poslech tvrdé hudby je navíc často spojen se vzdorem proti společnosti (a ten je často prožíván citlivými lidmi, kteří od přirozenosti většinou nejsou vysloveně zlí). Když si vezmu death/grind koncert a diskotéku, to druhé mi přijde jako daleko nebezpečnější místo. Často je navenek velmi slušně a seriózně vypadající člověk (typ: manažer, odbarvenej blonďáček, značkově ohozený porevoluční zbohatlík atd.) daleko nebezpečnější než potetovaná mánička v triku Iron Maiden nebo Kreator s hřebíkama na rukou.. Příslovečnou výjimkou z pravidla je tady společensky nebezpečný nacionálně sociální black metal apod., tady se hudební agrese spojuje s podněcováním k agresi reálné - a právě v tomto případě je vše špatně.
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 17.8.2010 > Sartori> btw podle mě je Blaze stejně lepší - Dickinson ano, ale jeho sólovka Chemical Wedding :)
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 18.8.2010 > Aaen> Právě, že ta souvislost tam je - a vzhledem k těm hopovejm zvrhlostem, co se všude prezentujou je to děsivý. Přiznávám, že jako milovník metalu a progu, jsem proti hopu mírně zaujatý, ale teď nesoudím z hlediska melodie nebo originality, ale z hlediska obsahu. Ona je pravda, že milion lidí ty texty ani nezajímají, ale když se do mainstreamu dostanou texty o znásilňování, vraždění a jiných podobně výchovných věcech..a všichni to žerou, tak je něco špatně. Pokud by šlo o nějakou ujetou subkulturu na úrovni grindu, tak by mi to nevadilo - to s tím Kreatorem si popsal dobře. S blakoušema taky souhlasím, ty se z toho metalovýho světa dost vyčleňujou svým chovaním, některá hudba z toho žánru mi nevadí (přeci jen mým faforitem je doom met.), ale ta komunita je ujetá - a imho i dost trapná.
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 18.8.2010 > Aaen> Dikinson je náhodou frajer (druhý hned za Chuckem Norrisem :) ) :-D Neznám renesančnějšího člověka.. Od IM je to nejlepší zpěvák ..ale každý má něco. Třeba song Strange World, co nazpíval Paul Di'Anno (tuším) je hodně hodně... hodně dobrý.
<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 18.8.2010 > Aaen> K těm hoperům ještě vždycky říkám, že bych chtěl vidět ty rapový drsňáky, kdyby je zavřeli do jedný místnosti s Brujerií :) :)
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 18.8.2010 > Sartori> Čteš skoro myšlenky, nedávno jsem na Brujerii myslel, chaoticky v kontextu slova „brujo“ a basisty Billa Goulda.....
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 18.8.2010 > Sartori> Blaze sice asi nemá takovej rozsah, ale je génius..--- :) X-Factor a Virtual XI jsou nadčasové, úžasné. Aspoň pro mě ;)
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 18.8.2010 > Sartori> Zkus tohle a vydrž to do konce...... http://www.youtube.com/watch?v=l91UeGN5Mzg&feature=related
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 18.8.2010 > Sartori> V hopu se nevyznám, tenhle (životní i hudební) styl mě minul. Co se týče hopové komunity u nás, asi to jediný, co o nich snad vím, je to, že dost žijou hulením trávy (jejich věc) a že tagujou (dle mého absolutně primitivní bezohledný a trestuhodný). Zajímavá informace a názor. Možná máš pravdu. Jinak doom byl léta mým nejoblíběnějším stylem a prog ano... Seš asi mírně na podobný vlně (asi až na Dickinsona). :)

<reagovat 
 Sartori (Občasný) - 31.8.2010 > Aaen> Znáš Last.fm ?
<reagovat 
 Aaen (Stálý) - 2.9.2010 > Sartori> to je nějaký "stream server" na poslouchání hudby, ale nikdy jsem to nepoužíval.. jen vím, že obsahuje i některé naše skladby, objevuje se to, když občas zagoogluju, kdo o nás co napsal :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je jedna + dvě ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter