Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Hudba
 > Hudba
 > Profily
 > Recenze
 > Zajímavosti
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Beastie Boys se svým výročím
Autor: mystik (Občasný) - publikováno 26.7.2012 (17:39:53)

25.7.2012 je výročí 23 let od vydání v červenci 1989:

 

Beastie Boys – Paul's Boutique::
01 To All the Girls
02 Shake Your Rump
03 Johnny Ryall
04 Eggman
05 High Plains Drifter
06 The Sounds of Science
07 3-Minute Rule
08 Hey Ladies
09 5-Piece Chicken Dinner
10 Looking Down the Barrell of a Gun
11 Car Thief
12 What Goes Around
13 Shadrach
14 Ask for Janice
15 B-Boy Boullabaisse:
a 59 Chrystie Street
b Get on the Mic
c Stop that Train
d A Year and A Day
e Hello Brooklyn
f Dropping Names
g Lay it on Me
h Mike on the Mic
i A.W.O.L.

 

Trojice bílých „obludných hochů“ udělala v roce 1986 svým debutem „Licensed to Ill“ díru do světa rapu. Trhalo všemožné první příčky, od nejvyššího umístění mega-úspěšného singlu „Fight for Your Right (to Party)“ v hitparádách po dobu několika týdnů až po nejprodávanější rapové album 80tých let. Obsahovalo spoustu tvrdých samplů kytar, mimojiné i od AC/DC a Black Sabbath, neskutečně provokativní texty a vzbudilo velký rozruch. Nemálo lidí skupinu nesnášelo a považovalo ji za marketingový trik či ostudu rapu. Přesto si získali masu fanoušků a ti se časem začali shánět po novém albu, kterého se dočkali až za 3 roky. Od Beastie Boys každý očekával druhý příchod ve stylu „Licensed to Ill", jenže kluci překvapili a přišli s něčím úplně jiným. A dobře udělali. Poté, co spory mezi Def Jamem a Beastie Boys začaly nabírat stále ostřejší ráz, odletěli do Los Angeles a usadili se u Capitol Records. Na západním pobřeží se posléze na jedné párty seznámili s teamem Dust Brothers, kteří si kluky pozvali k sobě a pustili jim fůru svých instrumentálek. „Celá ta bohatá hudba s tolika nabalenými vrstvami zněla fakt neuvěřitelně," zavzpomínal si později MCA. Brzy nato byl na světě první singl „Shake Your Rump" a s ním i spolupráce s Dust Brothers na nahrávání alba číslo 2.

Deska, o které je řeč, se jmenuje „Paul's Boutique" a je pojmenovaná po jednom obchůdku v Brooklynu, který je taky vyfocený na obálce. Booklet obsahuje kompletní texty, ale pokud byste je chtěli sjíždět při poslechu, nemáte šanci. Zaprvé jsou na sebe naplácané jako jeden článek, takže najít slova ke konkrétnímu tracku je obtížné, zadruhé jsou psané miniaturním písmem a zatřetí rappeři občas jedou šíleně rychle. Album zní naprosto odlišně od „Licensed to Ill" a od ostatních alb Beastií se liší tím, že je kompletně hip-hopové (pominu-li jeden ze srandy přidaný skit). Metalové kytary vystřídaly lehčí a příjemnější funkové tóny z let 60tých a 70tých a melodické basové linky. K tomu se přidaly všemožné piánka, zvonečky, elektrické efekty a obrovská škála přídavných zvuků. Na excelentní úrovni se drží produkce. Není to žádná smyčka, ke které se občas přidá melodie na zvýraznění refrénu. Tohle je směsice dokonale poskládaných zvuků, u níž je nemožné se nudit. Každou chvíli nějaké překvapení a k tomu vždy v pravý moment přijdou scratche. Výjimečnost alba tkví mimo jiné i v nezvyklé četnosti samplů, v jednom tracku se jich často skrývají desítky. O tom se můžete přesvědčit v „Hey Ladies", kde na vás ve 4 minutách stihne vybafnout James Brown, Afrika Bambaataa, Fab Five Freddy, Kurtis Blow a mraky dalších hlášek, vypůjčených od jiných jmen. Kdo ví, jak by celá deska zněla, kdyby se nikdy s Dust Brothers nesetkali, protože původně plánovali tvorbu s několika různými producenty najednou.

Kdo zná Beastie Boys (tzn. 99 ze sta čtenářů) ví, o co půjde. Vtipné texty, klukovské hlasy, zábavný přednes, časté střídání a překřikování rapperů. Výjimka potvrzující pravidlo je „3 Minute Rule", zajetá dnes populárním stylem „každej MC jednu sloku". Když jsem včera poslouchal Jurassic 5, říkal jsem si, že se od nich určitě inspirovali, protože rapujou dost příbuzným stylem, ale to říkám jen tak na okraj. Nejznámější kousek, co se tu nalézá, je bezpochyby veselá „Hey Ladies" a její téma je jasné už z názvu. Úvodní „To All the Girls" obsazuje zároveň i pozici outra a táhne se v ní pomalá kytarka, do níž Bboys zdraví holky z celého světa. Jenže klidné tempo dlouho nevydrží a smršť bubnů otvírá další pecku „Shake Your Rump", později předělanou do skladby „33% God", která na tomhle singlu vyšla. Co mě ovšem totálně drtí jsou prvotřídní hity „What Comes Around" a „Sounds of Science". Zatímco na té první mě baví dokonalý funky podklad, ke kterému se uprostřed připojí piánová melodie, druhá mě upoutala hlavně svým začátkem. Zprvu slyšíte tóny znějící jako z dětského piánka Casio a k nim se okamžitě přidávájí všichni 3 MC's, zajíždějící současně text perfektně pasující do pohodové instrošky. V půlce se vše zastaví, zazní sampl KRS-One a naběhne zabijácká hudba, 2x rychlejší než v první polovičce tracku a energii do ní opět přilévají všichni 3 křiklouni zároveň. Krutý. Jako zajímavost zmiňuju, že v tomhle songu jsou smícháný 4 samply od Beatles. Zajímavý nápad je použit v „High Plains Drifter", kde se v refrénu překrývají 2 hlasy a vy nevíte, který máte poslouchat. „5 Piece Chicken Dinner" je název skitu parodujícího country ve formě půlminutového řvaní do zběsilého banja. Jako další singly z alba vyšly "Shadrach" doplněná ženským vokálem a „Looking Down the Barrel of a Gun". Zrovna ta druhá je tu podle mě nejhorší, ale přesto dobrá. Závěrečná „B-Boy Bouillabaisse" trvá přes 12 minut a skrývá v sobě 9 kratších písniček. Nejznámější z nich je nejspíš óda na rodnou čtvrť „Hello Brooklyn" s famózním nájezdem "New York, New York it´s a hell of town, the Bronx is up and I´m Brooklyn down".

Co vám budu povídat, od jedničky do patnáctky je to mistrovské dílo, které často a rád poslouchám. Považuju tenhle kousek za nejlepší práci, kterou za svou existenci „ohavní hoši" udělali. Ač 23 let staré, tak pro mě jedno z nejlepších alb. Přestože je „Paul's Boutique" nářez, nebylo z pro mě nepochopitelných důvodů moc úspěšné. Ovšem já ho i navzdory zubu času stále dál vysoce cením.


EGGMAN (Vaječný mužík)

 

Díval jsem se z okna a zahlídnul jeho pleš

běžel jsem do lednice a vytáhnul jsem vejce

mířil jsem na něj z téhle pozice, neměl žádný vlasy

vymrštil jsem po něm ránu a on to schytal tam

sledoval jsem kabriolet za jízdy v přestřelce

nabil jsem prak a vystřelil jsem jedno

on zdrhal a zjistil, že u sebe nemá nic

držel jsem ho v šachu s vaječnou puškou

vejce, jasný symbol života,

pronikám do tvého domu a krotím tvou ženskou

vytasil jsem pušku, on si myslel, že to je vtip

stiskl jsem mu na tváři spoušť, byl v ní žloutek

sáhnul jsem mu do kapsy, sebral jsem mu všecky peníze

zmizel jsem a nechal jsem ho tam s vaječným knírem

slabochů je k mání na trhu za krejcar tucet

a když říkám tucet, víš, co myslím, hochu

 

Pan Vajíčko humpty dumpty bylo korpulentní vejce

hrálo si u zdi a potom si zlomilo nohu

vyhodil jsem ho z vokna, tři minuty jsem ho vařil

strefuje rastamana, lamentoval: „sražená krev!"

co bylo dřív, slepice nebo vejce?

obalil jsem slepici na vejcích, pak jsem snědl stehno

jedu vlakem mezi auty

když vystupuju ze stanice, ty dostaneš to svoje

přestřelka vajec ochromila Los Angeles

oni to zrovna pálili na mého malého bratránka Ese

někdy vařené na tvrdo, někdy tekuté

pochází ze slepice, né z králíčka náhražka

lidi se smějou, to není vtip

jmenuju se Yauch a házím žloutek

teď mě zavřeli do cely, ale mně to nevadí

aspoň jsem potom nachytal spoutané lidi tady

 

Všichni jsme oblečeni v černém, motali jsme se vzadu

začali jsme útočit, vejce udělala prásk na Hazyho zádech

strýčku Same, já se ztotožním s programem US army

zelená barva armády, vejce se šunkou, Yosemite Sam (animovaná postavička)

nastává Halloween, máš o mně zjištěno, že zůstanu uvázanej

mířím to na popletu K-Papa

udělal jsi chybu, že soudíš člověka podle jeho rasy

kráčíš životem s vejcem na tváři

probudil jsi se ráno s divným pocitem

podíval ses a viděl jsi, jak kape vejce ze stropu

rodiny, punkeři nebo obchodníka

budu pronásledovat kohokoliv s vajíčkem v ruce

né jako praskání, které předpokládáš v báchorce

ale praskání na tvém čele, tady máš ručník, utři se

 

 

YEAR AND A DAY (Rok a den)

 

M.C. pro to, čím jsem a co dělám

A. je značka pro Adama a texty opravdové

tak jak se modlím a doufám a poselství je vysláno

a žiju ve snech, které se mi zdály

protože jsem součást tria, nezastavitelné trojky

já a Adam a D. jsme zrození M.C.

a moje tělo a duše a rozum jsou čisté

né pošpiněné nebo rozředěné nebo postižené od léků

prostě texty ode mě pro vás recitované

zatčenej a propuštěnej na kauci, ale dal jsem jim facku a byl jsem obviněnej

přicházím do ringu jako když s pompou přecházím jeviště

světla jsou rozmístěná nízko a noc se stala plnoletou

beru si mikrofon do ruky jako důkaz, že jsem profík

říkám svoje vědomosti lidem a provedení je speciální

že jsem bard, ale né ten nejvyšší

já jsem sám pro sebe král a tohle je můj hrad

sídlím v říši přítomnosti, ale pamatuju si je z minulosti

koukám se letmými pohledy před sebe a nemyslím, že už naposledy

a vy na to můžete vsadit svůj krk

 

Sjíždím nadzemní dráhu, když lyžuju

hulím a hubnu

dávám lyže na střechu skoro každej víkend

nemůžu zastavit ohromení emocí, když se roztáčejí současně

nemůžu zastavit hladký průběh projížďky, když je to silná jízda

rozbilo se mi vázání, lev s křídly

zvěstuju jeho slovo ve zpěvu B-Boye

já jsem k sobě zajedno, když otáčím směr

dávám přednost snům před realitou

dávám přednost jen svému životu, nepotřebuju ženu od jiného muže

nepotřebuju vůbec bláznivej životní styl se stresy a potyčkami

ale je dobré vyzkoušet si bejt král na jeden den

nebo na týden nebo na rok nebo na rok v jednom dni

ať se stane cokoliv

 

Rybařím se svým člunem a chytám pstruhy

míchám pivo Bass Ale se značkou Guinness Stout

chci vylovit udičku uvnitř své hlavy

a pozoruju svět skrze svou okenní tabuli

každej den má mnoho barev, protože sklo je barevné

všechno se změnilo, ale tohle zůstává stejné

tak jednou se zase vztyčilo zrcadlo a já se vidím jasně jako den

a půjdu až na hranice svého konečného osudu

cítím se tak jako by mě někdo pokoušel

ten, kdo vidí konec od počátku času

mám před sebou celou věčnost, co je, co bylo a co vždycky bude

zkoumám prorocké pasáže na stránkách

...on je známý pod přezdívkou Disco Dave

 

 

HIGH PLAINS DRIFTER (Tulák vysokých plání)

 

Nemůžou mě lokalizovat, nikdy mě nenajdou

nikdy se nedozví, že jsem tulák vysokých plání

zajel jsem si k řece, abych si odpočinul

vytáhnul jsem kleště a vyndal jsem kulku z mojí skříňky

strach a odpor cestou necestou, poslouchám svou 8. skladbu

šáhnul jsem za sedadlo a vytáhnul jsem Kool z balíčku

dlouhá vzdálenost od mojí holky a já mluvím na její mozkové buňky

ona řekla, že jí to mrzelo a já jsem jí řek: byla jsi peklo

kontroluju si zpětné zrcátko, kontroluju display – zlatej zub

kontroluju tachometr a vydal jsem se na cestu

protože jsem tulák vysokých plání, nejlepší, jakého tu můžete mít

svázanej zloděj je na krámu, pirát na kazetě

mlátím Travise Bickle, když cítím, že je na mě vyvíjeno násilí

nepřibližuj se ke mně, nebo tě rozdrtím

dělám 120 škrábanců na schránky na dopisy

radarovej detektor by mi měl prozradit, kde je policie

trávím další noc v motelu 6

platím 5 dolarů extra za porno film

míchám černou a hnědou v mojí štamprli brandy

jsem zlodějíček z K-Martu kleptoman

příjem peněz nelze zvýšit, tak jsem si musel vydělat z džobu

našel jsem pěkné místo k návštěvě, ale lepší na okradení

nechal jsem auto postávat venku s pořád běžícím motorem

je čas si pospíšit do obchodu 7-Eleven

vešel jsem dovnitř, abych si vyzvedl peníze

popadnul jsem, co tam u něj bylo, musel jsem vzít všecko, co měl

 

Chytrák v lahůdkách mě zkoušel natáhnout na ceně

tak jsem po něm mrštil roládu se sáčkem ledu

jemná jako želé, studená jako limonáda

vzal jsem roha a domníval jsem se, že tím to hasne

cítím se jako Steve McQueen, bejvalá filmová hvězda

koukám se do zpětného zrcátka, vidím policejní vůz

litr balantínky s puzzle na víčku

nemohl jsem si pomoci, ale všimni si, že mě chytli do „radarové pasti"

sprostá Mary, bláznivej Larry, na útěku od nekalého Harry

schovávám naráz peníze, ale svou pušku držím u sebe

vidím modrou a červenou blikat hluboko v noci

přichystal jsem si alibi a zajel jsem ke kraji vozovky

policajt zaťukal na moje okno a řekl: hochu, copak hoří, že tak spěcháš?

máš poštovní schránku na nárazníku a holou přední obruč

vystupuj z vozu, vlasatče, vypálili jsme ti rybník

přečtěte mi moje práva, vzali mi otisky prstů a zapsali si mě

jsem jako v delíriu, řídím v návalu velikého vzteku

tam, kde si odložím klobouk, mám domov a moje minulost je trošku potemnělá

na každého se jednou usměje štěstí a na mě je to před soudem

já jsem tulák vysokých plání a nikdy nepospíchám

přečtěte mi moje práva, jako bych je neznal

hodili mě do lochu s ožralou přezdívaným Otis

s jeho odpoledním stínem (fousy po ranním oholení), smrděl 3 dny starým pivem

můj parťák se ke mně otočil a ptal se: za co tady sedíš?

já povídám: jsem okouzlující a energický, rozbíjím auta z půjčovny

padělané doklady procházejí při placení půjčovného

přišel jsem před soudce, on mě poslal do Brooklyn House of D.

říkal mi chovej se slušně, synku, nebo zahodíme klíč

Harry Houdini sundal želízka, kopnul jsem policistu do holeně

sebral jsem peněženku soudního sluhy a šel jsem rovnou na O.T.B. (diskrétní sázení)

měl jsem dobrej pocit, lehce nabyl lehce pozbyl

vsadil jsem si na jednoho koně, abych vyhrál a tvojí matce se ukázal

a samozřejmě že ta kobyla se osvědčila

donesl jsem tiket k oknu a vyzvednul jsem si výhru

vloupal jsem se do svého nového auta s drátěným háčkem

udělal jsem zkrat při startování, rozjel kola a Zuzka má sestřih na ofinu

 

 

Shadrach (snad víte, kdo byli, jsou v knize Daniela, nový Zákon Bible...)

Riddle me this brother can you handle it
Your style to my style you can't hold a candle to it
Equinox symmetry and the balance is right
Smokin' and drinkin' on a Tuesday night
It's not how you play the game it's how you win it
I cheat and steal and sin and I'm a cynic
For those about to rock we salute you
The dirty thoughts for dirty minds we contribute to
I once was lost but now I'm found
The music washes over and you're one with the sound
Who shall inherit the earth the meek shall
I think I'm starting to peak now Al
And then the man upstairs well I hope that he cares
If I had a penny for my thoughts I'd be a millionaire
We're just 3 M.C.'s and we're on the go
SHADRACH MESACH ABEDNAGO

Only 24 hours in a day
Only 12 notes a man can play
Music for all and not just one people
And now we're gonna bust with the Putney Swope sequel
More Adidas sneakers that a plumber got pliers
Got more suites that Jacoby & Meyers
If not for my vices my bugged out desires
My year would be good just like Goodyear's tires
So I'm out pickin' pockets at the Atlantic Antic
And nobody wants to hear you cause your rhymes are so frantic
I mix business with pleasure way too much
I mean wine and women and song and such
I don't get blue I gotta mean red streak
You don't pay the band your friends and that's weak
Get even like Steven like pulling a Rambo
SHADRACH MESACH ABEDNAGO

Steal from the rich and I'm out robbing banks
Give to the poor and I always give thanks
Got more stories that J.D. got Salinger
I hold the title and you are the challenger
I've got money like Charles Dickens
Got the girlies in the Coupe like the Colonel's got the chickens
Always go out dapper like Harry S. Truman
I'm madder than Mad's Alfred E. Newman
Never gonna let them say that I don't love you

My noggin is hoggin all kinds of thoughts
Adam Yoggin is Yauch and he's rockin of course
Smoke the holy chalice got my own religion
Rally round the stage and check the funky dope musicians
Jerry Lee Swaggert or Jerry Lee Falwell
You love Mario Andretti cause he always drives his car well
Vicious circle of reality since the day you were born
And we love the hot butter on what the popcorn
Sippin on wine and mackin
Rockin on the stage with all the hands clappin
Ride the wave of fate it don't ride me
Being very proud to be an M.C.
And the man upstairs I hope that he cares
If I had a penny for my thoughts I'd be a millionaire
Amps and crossovers under my rear hood
The bass is bumpin from the back of my Fleetwood
They tell us what to do hell no
SHADRACH MESACH ABEDNAGO
 

 

 

Mike D. The Beastie Boys

Měl jste učitele nebo někoho, kdo vás vedl? Pokud ano, co jste se od něj naučil, co vám dal?

 

Pořád nějakého hledám. Měli jsme štěstí a potkali jsme lidi, kteří nás vždycky postrčili dál, řekl bych, že to vlastně byla jedna pomocná ruka za druhou. Například David Pardone s námi natočil první desku v Rat Cage Records, musíme poděkovat Ricku Rubinovi a Russellovi a tak dále. Jako inspiraci bych chtěl uvést svého staršího bratra, New York, jeho hudbu a kulturu, a pak taky kamarády, z nichž se posléze stali kolegové v kapele.

 

Jaká byla vaše první práce v oboru a jak jste k ní přišel?

 

Kromě hraní jsem měl spoustu všelijakých zaměstnání, abych se uživil, ale první práce v tomhle oboru byla skupina Beastie Boys. Nejdřív jsme byli s Adamem Yauchem a Johnem Berrym kamarádi, chodili jsme na různé koncerty, pořád jsme někde lítali, až jsme postupně dospěli k názoru, že bychom si chtěli a mohli založit vlastní kapelu.

 

Jak jste se prosadil a co s vámi ta velká událost udělala?

 

Prosadili jsme se asi hned při prvním koncertu, dá-li se tomu vystoupení tak říkat. Bylo to na šestnáctých nebo sedmnáctých narozeninách Adama Yaucha. Oslavu jsme zorganizovali v půdních prostorách na Upper West Side. Dave Parsons tehdy měl dole na Manhattanu nahrávací společnost Rat Cage, specializoval se na punk a rock. Tehdy taky byl na oslavě, pak za námi zašel a nabídl nám: „Kluci, kdybyste chtěli desku, tak stačí říct. Dáme ji dohromady.“ A tak jsme se dostali do kurzu. Tehdy jsme společně hráli dva tři dny, víc ne.

 

Co vás den co den motivuje k další práci?

 

Připadá mi, že jsme měli obrovské štěstí a jsem hrozně rád, že můžu pracovat se dvěma nejlepšími kamarády, takže jsem vděčný za každý den společné práce. Nahrávání a zpívání nás baví, navíc prostřednictvím hudby můžeme ventilovat i to, co se děje kolem nás i v nás, to je paráda.

 

Jaké vlastnosti vám nejvíc dopomohly k úspěchu?

 

Smysl pro detail. Ale to je asi samotná podstata, jinak by se člověk dřel jako mezek, ale nikam by nedošel. A taky člověk musí věřit tomu, co dělá, musí být přesvědčený o tom, že právě k tomuhle byl stvořený. Sám nejsem dokonalý příklad, jelikož zpočátku jsme byli jen nadšenci a posluchači, s hraním jsme začali vlastně docela pozdě. A když už jsme začali, hráli jsme pro radost, nabídka na výdělek byla dost nečekaná. Mám dojem, že jsme výjimka, která potvrzuje pravidlo, protože vím, jak druzí dřou, aby mohli natočit první desku. Mám dost známých, kteří zkoušeli a hráli jako o život, ale cíle nedosáhli. Pak zase znám lidi, kteří taky makali jako šílení a nakonec se prosadili. Každopádně nadšení nestačí, je třeba ještě oddanost a vytrvalost.

 

Kdybyste na samém začátku věděl to, co víte dnes, co byste tehdy udělal jinak?

 

V první řadě chci říct, že každou chybu nebo neúspěch považujeme za zdroj změny a posunu dál – bez nich bychom se byli tolik nenaučili. I proto jsme k sobě maximálně otevření a upřímní, nemá cenu, abychom si lhali do očí. Jsme tým, děláme všechno společně, nehrajem si každý na svém písečku. Kromě jiného klademe obzvlášť velký důraz na kamarádství, takže ať se ve světě hudby děje cokoliv, my držíme spolu. To nás taky hodně posiluje. Sice nám nějakou dobu trvalo, než jsme na to přišli, ale teď je to pravidlo číslo jedna.

 

Jaké největší ponaučení jste si odnesl?

 

Největším ponaučením pro mě jako hudebníka je, že s lidmi mám vždycky jednat co nejslušněji, ať dělají cokoli, ať se jedná o kohokoliv. Prostě s každým jednám zdvořile.

 

Která alba vás oslovila?

 

The Slits – „Cut“

Bad Brains – „Attitude: The ROIR Sessions“

Sly & the Family Stone – „There´s a Riot Going On“ 

Run-D.M.C. – „Run-D.M.C.“

Stevie Wonder – „Talking Book“

 

Měl jste jako dítě v pokojíčku plakáty na zdi? Kdo na nich byl?

 

Byli to Isaac Gates a Beatles (plakát k albu White Album).

 

Která představení, akce nebo koncerty vás nejvíc zaujaly?

 

The Commodores, Bob Marley a the Waiters a Kurtis Blow v Madison Square Garden v NY v roce 1979.

The Clash v Palladiu v New Yorku.

Bad Brains, bar Country, Blue Grass & Blues v New Yorku.

 

Které písničky vám přirostly k srdci?

 

Bob Dylan – „Forever Young“

Beatles – „Across the Universe“ nebo „It´s All Too Much“

Public Enemy – „Bring the Noise“

Stevie Wonder – „10 Zillion Light Years“

Bob Marley – „Get up, stand up“

 

Zkuste uvést maximálně deset rad pro ty, kteří se chtějí prosadit v hudebním průmyslu.

 

Buďte vstřícní a ohleduplní. Proč by člověk měl být nepříjemný, když může být milý?

 

Nejdříve myslete na druhé, teprve potom na sebe. Na první pohled to možná vypadá divně, protože člověka napadne, že takhle to daleko nedotáhne, ale ujišťuju vás, že opak je pravdou.

 

Nečekejte, až vám někdo řekne, co máte dělat. Pusťte se právě do toho, co je podle vás třeba udělat.

Pokud vás někdo – nadřízený, kolega, kdokoli – požádá, abyste něco udělali, nikdy nezklamte. Když něco nepůjde, svět se samozřejmě nezboří, ale dotyčnému to předem řekněte a vysvětlete.

Buďte upřímní. Lež vede jen k dalším lžím, ty zase k nedůvěře a pak se začarovaný kruh uzavře.

Buďte dochvilní. Na tomhle pracuju pořád, ale věřte mi, že je to hrozně moc důležité. Jakmile přijdete pozdě, dáváte druhému najevo, že vám na něm zas tolik nezáleží nebo že si svého času považujete víc než jeho.

Soustřeďte se na jednu věc, nenechte se zahltit. V současném světě na nás působí tolik podnětů, že nevíme kam dřív skočit. Rozložte si cíle, požadavky nebo úkoly na dílčí body a pak je probírejte jeden po druhém.

Ke každému se chovejte ohleduplně, mezi lidmi nedělejte rozdíly, protože tak to má být a protože lidi, kteří jsou dneska poslíčky, číšníky, servírkami, sekretářkami a tak dále, mohou už zítra být velkými hvězdami, řediteli, manažery a tak dále a tak podobně.

 

 

CALMA, CALMA... (Ticho, ticho...)

Všem, kteří věří na nadřazenou rasu.

 

Všem novinářům, kteří překrucují informace.

 

Všem, kteří si myslí, že jsou lepší, protože mají peníze.

 

Všem, kteří nikdy nepokládají otázky.

 

Všem, kteří nikdy neodpovídají.

 

Všem, kteří vidí rozdělení jako jediné možné řešení,

a především těm, kteří ukrývají svoje osobní zájmy za „zájmy lidu“,

nezávisle na těch, kteří sedí v parlamentu z rozhodnutí voličů

nebo jen proto, že někdo mocnější než oni rozhodl, aby se stali jeho součástí...

 



Poznámky k tomuto příspěvku
čtenář Ivanos - 11.8.2012 > super text, jinak BB jsou nejlepší to je jasný :)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter