Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Úterý 16.4.
Irena
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Tři dny v Budapešti
Autor: JjAaNnAa (Občasný) - publikováno 12.9.2016 (00:01:45)
Pojedete-li někdy do Budapeště, naplánujte si dobu příjezdu tak, abyste dorazili kolem setmění. Zářící město vás pohltí, překvapí a nabudí.
Budete se cítit jako ve filmu až půjdete po rozsvíceném Széchenyi Lánchíd mostě.
Romantikou sršící okolí vás uprostřed mostu při pohledu na Dunaj a všechny ty zářící budovy přinutí políbit vašeho parťáka. A pak strávíte celý večer na břehu Dunaje, hned naproti Parlamentu. A když budete mít to štěstí co já a budete s sebou mít toho správného parťáka, nebudete potřebovat ani alkohol, k tomu abyste se cítili krásně a tři hodiny v kuse se jen smáli a užívali si to. A to všechno při nekončícím pohledu na pohádkovou budovu, nad kterou prolétávají bez ustání osvětlení ptáci, co z dálky vypadají jako světlušky.
Až se nabažíte, vydáte se hledat místo na spaní. Po chvíli zjistíte, že se do toho „parku“, který na mapě vypadal tak ideálně , nemáte šanci dostat. Je celý oplocený a vlastně to není ani tak park, jako spíš keři a trním zarostlá bažina.
Únavou pokračujete dál. Po chvíli vás zastaví podivný chlápek v monterkách se svítilnou . V ruce chipsy a plechovku levného piva. Ani vás pomalu nepozdraví a už vás zve domů na přenocování, přičemž vám říká že je pravý maďar, a že je policajt..no veřili byste mu? Všechno ve vás křičí ano chci postel, ano chci sprchu, nedejte se !
Ok přespíme u kolejiště. Po chvíli najdete zahradu, je opuštěná.
Zdá se být. Přespíte v ní. Jen co se zabalíte do spacáku začne z domku v zahradě hrát hudba a s každým rupnutím větve se vám v mysli odehraje katastrofický skeč. Po pár hodinách musíte vstát. Setřepete slimáky, kteří vlezli úplně všude, na benzince bez sprchy si dáte sprchu a jdete na prohlídku města. V metru si dáte desetiminutové rande s revizorem a večer už odsud chcete vypadnout. Avšak stopovat v noci není zrovna nejlepší nápad. A tak nakonec zažijete noční párty večer v uličkách snad celé Budapeště. Nadšení střídá zklamání, hledání, ztrácení se..očekávané jistoty se rozplynují nad žijícím městem. A tak přespíte na dunajském ostrově v centru města. Bezdomovci si už zabrali všechna vhodná místa a tak si lehnete prostě za strom. Ráno kolem vás prochází davy lidí. Koukaj na vás a smějou se. A vy se smějete taky.
V Dunaji se vykoupat prý nemůžte a o další schůzku s policií nestojíte. Atak jdete dál.
Kolem vás probíhají mraky běžců jeden za druhým, z protilehlého břehu města se line nádherná maďarská hudba jejíž tóny se tříští o kameny, naproti vás učí tatínek poprvé jezdit svého syna na kole bez koleček, svalovec se pomalu protahuje na trávníku a rodinky putují někam směrem za vás..
A v tu chvíli to ucítíte.
Vďěčnost, dík a krásu jedné chvíle.
Nesmrtelnost jednoho okamžiku, nedělního dopoledne, na ostrově v Budapešťi. Poslední den letních prázdnin.
Necítite ani špetku závisti, jen vďečnost, že můžete být součástí Tohoto.
Radost z hlubokého dotknutí se, někde v hloubi vás.
Cítíte ten všeobjímající klid a lásku v samé podstatě vaší existence..
Vteřinová chvíle nekonečnosti,
kterou si nesete navždy v sobě dál.


Poznámky k tomuto příspěvku
P.V.Ctihodný (Občasný) - 13.9.2016 > Pěkná reportáž.A ten mystický závěr ! Je to už třicet let, co jsem tohle město ( cestou do "Jugošky" ) s kamarádem navštívil a mám podobné vzpomínky.
Body: 5
<reagovat 
Gogin (Stálý) - 17.4.2021 > v principu dobrý report - jen - řekl bych - neuškodilo trochu korekce - především typograficky - členění na odstavce - Maďar v velkým "M" atd
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + jedna ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter