Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Moře - 1630
Autor: Miroslavek (Občasný) - publikováno 26.11.2019 (05:47:47)
MOŘE


Moře svá hoře člověku nesvěří,
v hlubinách ukrývá, co pro něj zátěží…

Je mocný nepřítel,
když probudí svou zlost!
Vlny jsou ústa zlá a pěnou vzteku řičí,
vzdují se, propadnou,
ve vzdoru zas se vztyčí.

Člověk je nicotný,
nedbá, když slyší:
„Dost!“

Plachty, jak žíly, se strachem napínají,
cyklón a uragán probudí peklo v ráji;
pak bárky, co třísky, svůj kurz již neuhájí.

Však v jeden krásný okamžik
slunce tu vodu oblaží,
štěstí rozhostí ve vlnách,
člověk zatouží po moři
a opustí jej strach…

Paprsky rozlijí polibky vnadných žen;
toť Boha moře krásný sen,
requiem v příměří.

Loďky i lidé pak vlnkám těm vlídným
znovu a znovu uvěří…

Pozor však, kdo moře podcení!
Ten klid a mír jsou jako pápěří,
přeludů lásky zjevení,
naivních lidí mámení.

Šálivé ticho před bouří!


Poznámky k tomuto příspěvku
1 helen (Občasný) - 27.11.2019 > !!!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Zeanddrich E. (Stálý) - 28.11.2019 >

..nechej toho
<reagovat 
Miroslavek (Občasný) - 28.11.2019 > to je inteligentní komentář!Uber s čikuli!
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 4.12.2019 > To je jiný Miroslavek, než tu býval.
<reagovat 
 Miroslavek (Občasný) - 4.12.2019 > zkouška> a to je dobře nebo špatně? Napiš mi to jasně a srozumitelně a uveď důvody, ať máme jasno. Že by přicházelo Zkouškové období?
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 5.12.2019 > Báseň je to pěkná, snad i krásná. ale jako by zůstala viset kdesi v čase. Realie, ty plachty, dřevo atd, ale i psychický nátisk, ji vytrhují ze současnosti, oslabují její prožívání, odsouvají ji spíše na okraj individuálního zájmu. Co je potom platný veškerý um, který jsi tady prokázal. Nejde mi o to hodnotit, kdo byl lepší básník. Ani nemohu, k tomu bych potřebovala alespoň 15 - 20 (rozmanitých, ne na jedno brdo) básní. Původní Miroslavek byl ale i poučený kritik. Pravda, jeho znalosti se zdály spíše vyčtené než získané vlastní zkušeností. Někdy byl neurvalý až nesnesitelný, ale málokdy se mýlil. V základních věcech už vůbec ne. A jiné tu připadají v úvahu jen teoreticky.
Osobně bych byl raději, kdyby ten nick zůstal původnímu Miroslavkovi. Ale zřejmě už tu není, jinak by registrace neproběhla, možná se psal trochu jinak.
<reagovat 
 Miroslavek (Občasný) - 6.12.2019 > zkouška> tady se zmatenost mísí s nevědomostí! někdy vystupuješ za ženu, teď za muže! to napovídá hodně! Miroslawek uměl jen kritizovat, ale psal špatné básně a ty 2-3 skorodobré vykrad od Skácela! Nepochopilas moji úlohu na Totemu! Mnohé indicie jsem už naznačil, chytří pochopili. Říkáš, že báseň Moře je na jedno brďo... s čím? s kterou jinou? To je úplně zcestné tvrzení! Až mi odpovíš, povím víc...
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 8.12.2019 > Miroslavku, vkládáš mi do pera něco, co jsem nenapsala. Jakou pak má cenu s tebou o něčem diskutovat? Otázka byla, je-li dobře nebo špatně, že je pod nickem Miroalavek někdo jiný. A já říkám, že bych byla raději, kdyby nick zůstal původnímu Miroslavkovi. Dokonce jsem ti napsala proč. Tím mám splněno a nepotřebuji žabomyší tahanice. Ty sis zřejmě převzetím nicku polechtal ego. No prosím, proti gustu ... navíc jsem ti pochválila báseň. Tobě se to nelíbí. Dobře, přecházím na tvou stranu a plním tvé přání. Stojí za hovno. Jsi teď spokojen? Ne-li napiš. Udělám podle tvého.
<reagovat 
Miroslavek (Občasný) - 8.12.2019 > kdybych si chtěl honit ego tak si dám nick džulián. Mně se od Miroslawka líbila jen ta 1 věc, ze které julian udělal hezkou báseň a já trochu přispěl. Jinak ty nekradené jsou bezcenné a nelíbí se mi. Sám fakt, že bych se měl a chtěl přirovnávat ke zloději a vykradači mě uráží! Dnes jsi tedy prozměnu za ženu? Jde o to, proč jsem tady, a to ti zatím nedochází, proto i tenhle nick, ale na vysvětlení je moře času. Já jsem rád, že se ti Moře líbilo, ale neodpovědělas s čím je ta báseň na 1 brďo, což není pochvala, tak se mi nediv.
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 9.12.2019 > Miroslavku, to je jalová debata. Několik dní bychom si vymezovali, co vlastně znamená "na jedno brdo" a pak klopýtali od jednoho nesmyslu ke druhému. Škoda času.
<reagovat 
 Miroslavek (Občasný) - 10.12.2019 > zkouška> nezkoušej to obracet! aspoň vidíš, že nemáš dělat jalové komentáře! Pouč se! Doporučuji každý den číst a STUDOVAT článek O kritice u j. f. juliána, ten hovoří jasně, ale že by se z něj někdo, třeba ty, poučil, to neshledávám...
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 10.12.2019 > Miroslavku, to je prima, máme to vyřešené.
<reagovat 
Miroslavek (Občasný) - 12.12.2019 > pár? aha...
<reagovat 
 Čtenář - 12.12.2019 > Miroslavek> Tak popravdě, co jsou opravdu dobré a nesmrtelné věci Beatles?

Come Together
I Want You
Tomorrow Never Knows
Strawberry Fields Forever
A Day in the Life
Možná While My Guitar Gently Weeps, Penny Lane, Here Comes the Sun. Občas nějaká ta Harrisonova drnkačka na sitar, části Bílého alba a Magical Mystery Tour. Tu a tam nějaké béčko jako What's the New Mary Jane?

Chápu, že hysterické, vlhnoucí a jaštící pičky mají radši Sie liebt dich, Ticket to Ride a Since I Saw her Standing There, ale kdyby Býdls zůstali u těchhle sraček, dneska bys o nich nebásnil, protože by nebyli ani nejlepší kapela pro hloupé lidi.

<reagovat 
Miroslavek (Občasný) - 13.12.2019 > vždyť ty se nezvládneš ani přihlásit, tak nešiř bludy a fake news!
<reagovat 
FrantišekL (Občasný) - 8.12.2019 > Miroslavku, já jsem neřekla, že je ta báseň na jedno brdo, ale že k nějakému závěru je třeba více kousků, nejméně 15 - 20 a že nesmí být na jedno brdo.
<reagovat 
 Miroslavek (Občasný) - 9.12.2019 > zkouška> nesmí??
to je blbost, tomu se říká osobní styl, třeba Horáček atd to má taky na 1 brďo, to je právě ta originalita, která se cení-ROZPOZNATELNOST! Já to tak bohužel nemám, jsem v podstatě jen nájemný vrah, ale julián, kterýho uznávám a on nejen tady přesahuje všechny, tak tam by to amatér a ignorant říct mohl, jenže on už to vysvětloval, jako že to je v podstatě na 1 téma z monotematický knihy, tak to jiný být ani nemůže. No, je to věc názoru, ale ten vlastní styl je asi cíl u všech umělců, si teda myslím já. Přesto tam může být rozmanitost a čtenář nebo posluchač už ani změnu stylu nechce, naopak mu vadí. Když posloucháš Gotta, čteš Hrabala ap. tak chceš právě ten styl a ne experiment jako dělali, a neúspěšně, třeba Beatles.
<reagovat 
 Miroslavek (Občasný) - 19.3.2020 > zkouška> asi jako počet tvých kousků?
<reagovat 
 Miroslavek (Občasný) - 19.3.2020 > zkouška> asi jako počet tvých kousků?
<reagovat 
 Čtenář - 10.12.2019 > Miroslavek> Beatles nahráli těch pár dobrých věcí, právě když experimentovali.




<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je sedm + pět ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter