Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 18.4.
Valérie
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Zpovědi, pocity
 > Zpovědi, pocity
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
Sbalím si kufr
Autor: El condor (Stálý) - publikováno 26.6.2020 (00:06:47)

Sbalím si kufr během chvilky malé
a pak odjedu poznávati svět,
mne jeho krásy vábí neustále,
když po jahodách chutná dívčí ret.


Ač na to padne víc než můj plat skromný,
já v tomhle hodlám býti neoblomný.
Chci aspoň chvilku cítit v duši štěstí,
třeba i slůvka bláznivě si plésti,


až v rytmu tance s exotickou kráskou
já budu náhle jako oheň plát,
ve verších šeptat, kterak mám ji rád
a poblouznění nazývati láskou.


Kdybych o tohle ochuzen měl býti,
pochybným zdál by se mi smysl žití...


Poznámky k tomuto příspěvku
vlas.ta.há (Občasný) - 27.6.2020 > Proč psát o tom, co můžeš udělat? Prostě Šťastnou cestu! :) Abys nepromarnil v pochybách.
Body: 3
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 27.6.2020 > Abych označil báseň za dobrou, musí přinést nějaké pochopení, nebo překvapení. Tys jen zveršoval docela obyčejnou zpověď. Tak, jak to cítíš a co z toho vyvozuješ, troufám si říct, je vlastní mnoha mužům. Kdyby tam byla aspoň nějaká netradiční přirovnání... A ty archaismy... fakt problém. Možná máš tenhle způsob spojenej s poezií, ale tohle vážně patří minulosti. Tohle je takové vzletné veršování obyčejných věcí, vhodné dané intimní chvíli, ale asi to nemá schopnost vtáhnout kolemjdoucí.
Body: 3
<reagovat 
 Čtenář - 27.6.2020 > Sallybill> Tohleto je právě, Sallybile, jeden z těch lidí, kteří dlouhodobě nechápou princip, na kterém JE postaven TOTEM. Od 20.04.2012 neutrousil bod či poznámku u žádného jiného díla než už svého. Nejenže tak dlouhodobě nedodržuje zdejší nepsané pravidlo nejméně 5 komentů na 1 svůj příspěvek, ale zároveň tím dává odpuzující příklad nově příchozím, a ponechává zdejší prostor na pospas trollům z party kolem Juliana a Miroslávka. Či dalším. Což zase zmenšuje návštěvnost Totemu, a tím i chuť poctivých autorů tady publikovat. O důvodech nečinnosti redakce můžeme zvenčí jen spekulovat, ale všechno souvisí se vším. Chtělo by to do redakce (což je nehonorovaná, čestná funkce) asi zasloužilého, zajištěného umělce -důchodce, který se jíž nemusí ohánět na trhu pro svou obživu, a disponuje zároveň jistým syndromem charitativnosti. Ale o tom se tu vedla již před několika lety diskuze i na Fóru. Když takový člověk tady zatím chybí, měli by jistou inteligencí vládnoucí poctivější autoři věnovat alespoň kousek svého času a energie pro to, co dělat mohou -a sice pro to pravidlo 5:1.
<reagovat 
čtenář Dan - 27.6.2020 > 1) Nepsal jsem nahoře tak moc o IQ, jako spíše o EQ -ta se dá částečně i naučit během života, a u staršího člověka by se dala tedy předpokládat, že je větší než u dítěte třeba.

2) Ne všechna pravidla je nutno zapsat-právě naše EQ by nás v životě mělo pravidly vést.
Takže třeba pravidlo, svědčící o jisté EQ, nám říká: "Nejdříve musíš něco dát, abys něco zase zpátky dostal". Takže i zde na Totemu by si člověk měl položit otázky: máš zájem, aby fungoval? Máš zájem zde publikovat? Máš zájem o komentáře druhých? Pokud si člověk odpoví kladně, měl by se vzápětí zamyslet nad tím, co pro to dělá.
Ostatně, snaha brát si vychytrale a dlouhodobě (sobecky) něco někde zadarmo se dá vztáhnout i na celou tu osobnost, a člověk si může udělat obrázek širší, ne jen o tom, jak ta osoba funguje na soc.sítích, konkrétně zde Totemu třeba.
Když má někdo čas sepsat báseň apod, mohl by si najít i čas slůvkem či dvěma ohodnotit dílko souseda (kterého si většinou stejně přečte), a od kterého navíc očekává nějakou protislužbu.
<reagovat 
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > J.F.Julián: Díky za podrobný rozbor i dobře míněné rady. Jsem rád, že se ti líbí moje tvorba. Ovšem tady nejenom tobě dlužím jisté vysvětlení. I když jsem to právě zde záměrně neuvedl, byl i tohle pokus o psaní na zadání ve veršotepárně, konkrétně Oněginská strofa na slova: kufr*krása*jahoda*plat*tanec.
Tuhle formu, kterou si Puškin vytvořil pro Evžena Oněgina, jsem zkusil asi jen jednou. My samozřejmě měli zadání velmi zjednodušené na nápodobu formy (ABAB CCDD EFFE GG) a netrápili jsme se se čtyřstopým jambem, pro češtinu obtížným, ani se ženskými rýmy (přízvuk na předposlední slabice) a rýmy mužskými (přízvuk na slabice poslední!) Originální forma je aBaBccDDeFFeGG, kde malá písmena jsou ženské rýmy, velká mužské!
To možná trochu vysvětlí archaický styl i nezvyklé veršované schéma a možná i trochu šroubovaný styl...Navíc těch pět povinných slov bylo zadáváno někdy v průběhu pondělního dopoledne, už nevím, kdy jsem se zrovna k nim dostal já, ale ve čtvrtek než odbila pátá, musela být báseň odeslána. Tohle není zrovna jednoduché schéma, pro mne bylo nové a byť jsme měli to zadání zjednodušené, přidej k tomu ta povinná slova! :-)!
<reagovat 
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > Vlas. ta. há: Přečti si odpověď Juliánovi. :-)
<reagovat 
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > Čtenář (27/6): Neměl jsem internet doma, nešel sem tehdy zavést a až asi tři roky zpět, předtím jen flash O2, kde byla data brzy v háji, navíc jsem byl na montáži, nonstop dvanáctky a max. pomalá wifi z dotykáče na hostelu v Praze Holešovicích na břehu Veliké řeky. A chodil jsem tehdy jinam, kde to žilo...
<reagovat 
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > Čtenář Dan: Máš pravdu, že jsem to četl až teď. Nechodil jsem sem, leda občas z dotykáče přes wi-fi a ten jsem ztratil těsně před operací obou očí minulý a předminulý týden. Jsem na víc místech pod celkem sedmi jmény, ale zanedbával jsem všechny, nejsem ještě v nejlepší formě, byť to prášky trochu srovnaly. :-)
<reagovat 
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > Sallybill: Přečti si předchozí vysvětlení pro J.F.JULIÁNA. Udělal jsem experiment a schválně jsem tu neuvedl, že to bylo na zadání, byť trochu zjednodušené, protože jinde mi vyčetli, že to v anotaci zmiňuji a pak už to vnímají jinak. Archaismus k Puškinově době patří stejně jako jistá teatrálnost... :-)
Uznávám, že to bylo spíše cvičení veršotepecké pohotovosti, ale veršotepárna byla taková zábava pro davy! :-)
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 28.6.2020 > El condor> Ať to uděláš jakkoli, vždycky se najdou mudřeníni, kteří ti řeknou, žes to měl udělat jinak. Jinde jsi to v anotaci zmínil, protože jsi to považoval za logické, protože to logické bylo. Samozřejmě, že to teď vnímám jinak. Víc tomu rozumím. Můj komentář by byl příznivější.
<reagovat 
j.f.julian (Stálý) - 26.6.2020 > Jak se mi líbí tvá tvorba o které se pro tvoje blaho nezmiňuji, jelikož bys byl okamžitě napadán, tak tady si neodpustím koment.

1 strofa - to je jen k zamyšlení, sám jsem donedávna psal stejně, dejme tomu archaicky-já bych změnil slovo poznávati na odjedu poznávat tento svět

2-to je stejný problém neproblém, ale chceš-li setrvati v tomto jazyce ok, mladí to ale nepoberou...

3-tady je je větší -chyba-je blbé slovo, sorry,

až v rytmu tance s exotickou kráskou
já budu náhle jako oheň plát,
ve verších šeptat, kterak mám ji rád
a poblouznění nazývati láskou.

to neladí, tady je potřeba větší zásah,
každopádně 3 řádku prohodit za 4, ale pak to vyžaduje další úpravy, což by se dalo lehce vyřešit tím, že prostě celou báseň zbavíš těch koncovek -ti- a upravíš do melodie verše. Jsem dalek ti více radit, ale mně se to podařilo v podstatě hned a je to v ažuru.
Ta 4 strofa, to je klenot!

5-je nedokončená, je potřeba ji doladit do čtyřverší, nebo ji prostě vynechat, i po 4 je báseň hotova, možná bude současnější než Prokletí básníci, ale nic to neubere na její kráse.

Takže na závěr - jestli o moji radu nestojíš, tak sorry, rozhodně to chápu, člověk si na ty věci musí přijít sám, ahoj, j.


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 Čtenář - 27.6.2020 > j.f.julian> no vidíš juliáne, máš sice naprostou pravdu, ale autor na to sere! Máš poučení nikomu nepomáhat, ty hovada za to fakt nestojí!
<reagovat 
 čtenář D. - 27.6.2020 > čtenář> Autor to možná ještě nečetl, předpokládej vždy o člověku raději to dobré -vrátí se ti to
<reagovat 
 Čtenář - 28.6.2020 > čtenář> Kdo nemá argumenty, používá nadávky. Vulgarita je projev slabomyslnosti
<reagovat 
Čtenář - 29.6.2020 > Psal dílko nebo aspoň jeden komentář tady někdo střízlivej? Nezdá se. Bože bože!
<reagovat 
El condor (Stálý) - 29.6.2020 > Sallybill: Jo, to je pravda. Kritik je člověk, který ti podrobně vysvětlí, jak by to napsal on, kdyby to ovšem uměl... 🙂
Ano, kdybych napsal, že to bylo na zadání, stejně jako když něco označíme jako písňový text nebo jen nevážnou tvorbu, čtenář už k tomu přistoupí jinak. Tady stejně jako i ještě jinde jsem zkusil to dát jen tak, bez zařazení do škatulky, protože mi někdo napsal (a bylo to víc lidí!), proč najednou píšu jen na zadání a že to kvůli té anotaci málem vypustili. Reakce některých byly podobné jako u Juliána.
Dobré rady, jak to srovnat do pravidelné formy, jak použít méně archaický slovník, snaha vtěsnat to do škatulky...Bylo by zajímavé sledovat reakce na Evžena Oněgina, podle něhož je ta forma nazvána! Velcí básníci měli svůj styl, forem na 14 veršů je spousta a třeba i jen sonety mívají často různá schémata. Jenže někdo si to vymyslel, protože mu to zrovna takhle sedlo, napodobit to už občas svazuje. ☺
Díky za porozumění. Ale píšu si pro radost, ne abych počítal, kolikrát mne někdo virtuálně poplácá po rameni. Pro mne je to spíš prostředek sdílení určité nálady či životní filozofie. 🙃
<reagovat 
El condor (Stálý) - 29.6.2020 > Čtenář vs čtenář: Nevím, kdo je kdo, ani zda čtenář Dan a čtenář D. jsou rozličné osoby či zda čtenář, kterého jsem zmínil, že se vyřádil pod jiným mým dílkem, má s těmito něco společného, chci věřit, že ne. Zde zmíněný miroslawek je napříč portály známý pruďas, který rád cituje a používá cizí slova, aby se blýskl znalostmi, ale má to aspoň nějakou úroveň a veršovat umí. Ale ti, co někam anonymně vlétnou, aby si jen léčili své komplexy záplavou vulgarity, ale v podstatě k věci nenapíšou nic, jsou jen hodní politování nebo ani to ne...😱


<reagovat 
Zeanddrich E. (Občasný) - 6.7.2020 >

.. .


Doporučil 
<reagovat 
Megaira (Občasný) - 7.7.2020 > stále romantický El condor je zpět :)
<reagovat 
El condor (Stálý) - 28.6.2020 > Čtenář D.: Jukni se na moji třetí báseň od konce, "Když jsi se ráno probouzela!" Myslíš, že kvůli takovým výlevům anonymních čtenářům se sem někdo požene? Jsem na víc místech, kde se třeba soutěžilo, když byla veršotepárna, moc jsem nestíhal, a internet jen na flash, tam data byla brzy fuč. :-(
Až po volbách mi ho sem zavedli a to jde vzduchem... Je fakt, že na pár portálů jsem už ani nechodil a jinam taky míň... A nejsem odborník na literární teorii, ani takový znalec cizích slov a citátů jako miroslawek, abych někoho stíral jako on....
<reagovat 
 Čtenář - 7.7.2020 > El condor> Doslova každý si může najít nějaký ten důvod, proč zrovna Veliký ON tady nekomentuje (sere na druhé, řečeno naplno). Výsledek je vždy jen jeden a ten samý -další hřebíček do rakve Totemu.
<reagovat 
 Čtenář - 9.7.2020 > El condor> Po kterých volbách?
<reagovat 
 čtenář kolemjdoucí 2 - 7.7.2020 > čtenář> Jo, takhle nějak. Dal jsem si práci, a spočítal jsem, Condore, že od dubna 2012, kdy jsi tady naposled někomu komentoval, jsi tu publikoval 34 příspěvků. Pokud ti data na tvé flešce tak blbě vychází, tak si je lépe rozpočítej. Ale spíš si nech ty blbé vymlouvačné kecy. Kdyby se každý choval jako ty, Totem nefunguje už dávno a vůbec
<reagovat 
 El condor (Stálý) - 9.7.2020 > čtenář> Po těch komunálních, do zastupitelstva. Město jako majitel musí schválit umístění čehokoli na střechu či zdi (např. satelitu). A trvalo to rok, pak to ten technik zvládl během odpoledne, po své práci. Poskytovatel webu je totiž občanské sdružeňí a ti členové to mají jako brigádu.
<reagovat 
 čtenář Dan - 9.7.2020 > čtenář> Více méně s tímto souhlasím. Co se ztratí v dobrých časech, v horších už se neztratí
<reagovat 
 El condor (Stálý) - 9.7.2020 > čtenář kolemjdoucí> Těší mne, že sis dal takovou práci s mojí statistikou. To už bys stihl si zřídit účet a něco sám napsat! Třeba drabble povídku (to je na sto slov!) A lze to napsat i jako veršované drabble!
Ta slova ti spočítá odkaz www.pocetznaku.cz. Píší tam, že to lze využít i pro bakalářské či diplomové práce, takže to pojme hodně znaků či slov (počítá současně obojí!). Využije to i ten, kdo píše někam do soutěže či nakladateli. (Kdysi fungoval i odkaz, který se lišil pomlčkou mezi těmi dvěma slovy, ten toho uměl i víc vč. přepsání textu pozpátku, hashtágu apod.)
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je čtyři + tři ? 

  
  Napsat autorovi (Stálý)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter