Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Pátek 29.3.
Taťána
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
 Poezie
 > Poezie
 > Klasické verše
 > Básnické slovo
 > Všehochuť
 > Teorie poezie
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
S kapslí jedu v ústech
Autor: abcdefgh (Občasný) - publikováno 27.6.2020 (15:19:49)
Čluny se zvolna šinou k horizontu,
už pouhým okem je viditelné,
že země na obzoru se propadá.
Je konec.
Mraky ujíždějí stejným směrem,
tak jako lodě s vyšňořenými pasažéry,
domácí mazlíčci a všechna zavazadla.
Někteří si cpou do kapes zbytky jídla a šperky,
druzí se v panice vrhají přes palubu.
Ti statečnější stojí ještě vzpřímeně
s pohledem upřeným k pevnině
a čekají.


Poznámky k tomuto příspěvku
Čtenář - 27.6.2020 > ok
<reagovat 
Sallybill (Občasný) - 27.6.2020 > Nějak nedokážu pochopit, jde-li tu o něco konkrétního, nebo jen o osobně zbarvenou momentku. Ale obraz je to plný.
Body: 3
<reagovat 
 Čtenář - 28.6.2020 > Sallybill> jinými slovy Nic jsem nepochopil, ale protože jsem dobrý člověk, aj tak tři body dám. no. a jen tak dál.
<reagovat 
 abcdefgh (Občasný) - 28.6.2020 > čtenář> No, já vīm, že jsem si s tím mohla víc pohrát, aby byl obraz jasnější. Třeba někdy příště....
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 28.6.2020 > abcdefgh> Mate mě panika těch lidí. Jaký k ní mají důvod? To se skutečně propadá země, nebo je to básnický obrat?
<reagovat 
 abcdefgh (Občasný) - 28.6.2020 > Sallybill> Země se propadá, blíží se konec. Doprčic, mne to snad donutí přepisovat :). Ale koukni, vysvětleno a vůbec, první můj příspěvek po mnoha letech, tak co by kdo nechtěl :) Jinak díky za komentář.
<reagovat 
 Sallybill (Občasný) - 28.6.2020 > abcdefgh> Na nic se nelepí snobismus víc než na uměmí a design. Zlatým pravidlem toho snobismu je, tvářit se, že všemu rozumím a přitom poočku pokukovat po ostatních, aby mé reakce byly "na úrovni." Vysvětlovat např. filozofické texty patří k věci, protože v těchto kruzích se pohybují přemýšlivý lidé v upřímné snaze pochopit. Ale vysvětlovat umění je něco sprostého. To by totiž vedlo k tomu, že by měchuřiny splaskly. A stejně jako ve filozofii jsou texty snadné a složité, tak v umění to platí dvojnásob. Dokonce ti, jejichž měchuřina ční nad ostatní, si troufají přiznat, že je dílo nesrozumitelné, což je výhradně chybou autora, protože kdyby tam nějaký význam byl, jim by přece neuniknul.

U tvého dílka jsem nevěděl, jestli to není odkaz na něco známého, co mi uniká. A ano, beru to jako svou nedostatečnost, ne tvoji. Je mi jasné, že ta trojka na případné další hodnotící zapůsobí jinak než pětka, ale o nic nejde. Pamatuj, někteří ti zobou z ruky, aby se dostali k prstům.
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je deset + čtyři ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
   


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter