Provozované WEBy:   Totem.cz |  Čítárny |  Český film |  Seaplanet |  Humor/Hry/Flash |  Flash CHAT    Chcete svůj WEB? Napište nám 
Zpět na úvodní stranuISSN 1214-3529
Čtvrtek 28.3.
Soňa
Zde se můžeš přihlásit jméno:
heslo:
nové 

 Všechny rubriky 
  Próza
 > Próza
 > Povídky
 > Fejetony
 > Úvahy
 > Pohádky
 > Životní příběhy
 > Cestopisy, reportáže
 
    

   
 
 Napsat do fóra o>
   
  

Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků.
<Zpátky Strach z kolekce foto
Autor: stanislav (Občasný) - publikováno 23.1.2004 (00:19:50)
Pokračování>

 

 

 

 

 

undefined 

8.1.2004

 

 

 

 

 

Jarek: Hele, Lothare, nezešedivěl jsi zase, takovejch bílejch vlasů jsi ještě minule neměl, nebo se mi to jen zdá?
Lothar: No Jarku, jsem rád, že se tak dobře známe, a tak ti to můžu říct, a ty se snad nebudeš ani tolik podivovat. Člověče, včera se mi dály hrozný věci. Ani se mi o tom vlastně nechce moc mluvit.
Jarek: Ale naposledy jsi byl docela v pohodě, zamilovanej a tak, ne?
Lothar: No jo, ale potom. Večer jsem jel od matky domů, byl jsem u rodičů na večeři, víš, a najednou jsem zjistil, byla už skoro tma, že kolem je úplně všechno jen smrt, všude jen bohapusto, lidi mluvili odněkud z dálky, ty zbytky života v jejich očích, to byl jen odraz, ale ve skutečnosti bylo všechno mrtvý, tak příšerně cizí, jediný, co bylo doopravdy, byl vystrašenej pohled takovýho malýho čoklíka, evidentně se bál, že ho co nevidět někdo zabije, takový dva milenci se spolu objímali, jako by se měli vidět naposled, loučili se se životem nebo tak nějak, normálně za bděla jsem měl sen o koncentráku, nikdo nemohl uniknout, všichni byli odsouzený, nebrečeli, věděli o tom, byli si tím jistí, měli suchý oči, ve kterejch se už dala číst jen smrt, domy kolem byly takový jen kulisy z dávno odehranýho představení, ale nikde žádný vrazi, život uniknul sám od sebe, a začal jsem se bát, že tady ani nikdy nebyl, jakoby někdo strhnul závěs, a za ním, před ním, prostě nikde nic nebylo, měl jsem husí kůži i na duši, a pak mi to došlo, že mrtví nejsou ty okolo, ale já, úplně se změnily rozměry všech věcí, všechno bylo strašidelně veliký, než jsem došel těch pár kroků od autobusu domů, myslel jsem si, že uteklo sto let, co krok, to příšerně dlouhá doba, a nepřibližoval jsem se, ale vzdaloval, děsně jsem se všeho lekal, každýho zvuku, pohybu, všude číhalo něco šíleně nebezpečnýho, bylo mi tak ukrutně cize, všechno kolem bylo úplně odjinud, no prostě děs, strašidelný tak, že to nejde slovama ani popsat.
Jarek: Ty vole, psychózka jak vyšitá. A jaks to zmáknul, přešlo to?
Lothar: Houby přešlo, ten strach byl čím dál tím větší, já se ti bál i u sebe doma, topení jelo na plný koule, ale mně bylo příšerně zima, drkotal jsem zubama, všecko kolem mě byl jen sen, ale uvnitř, tam hluboko, nic, úplný nic. Co jsem komu probůh provedl, že to takhle naplno dostávám sežrat.
Jarek: No a jak to s tebou dopadlo, usnul jsi?
Lothar: Nemoh' jsem, zavolal jsem radši Janě a řek' jí to, jak mi je, ona pak přijela a pokusila se mě dát zase do pořádku, ale asi jsem ji pěkně vyděsil. Rozsvítila svíčky, aby zahnala tu tmu, a já čučel na to sluníčko, cos mi namaloval na zeď, jak vyplazuje ten jazyk, aby zahnalo zlý duchy.
Jarek: No, aspoň, že tak. Odpoledne jdeme za Romanou a Mimínkem, ty tě postavěj do latě. Tyhle tvoje strachy, to přejde, nějakej ten ochrannej duch se nad tebou smiluje a najde si tě, neboj. Já těmhle věcem rozumím, prostě kapku tápeš, ale to se spraví. Třeba kolem tebe poletujou takový ty mrtvý duše, co se jim nechce ani sem, ani tam, ty jsi takový dobrý médium, přitahuješ je, a nebo si tě některej z nich vybral, aby si tady za něj něco vyřešil, ale třeba je to jinak, hlavně klídek.
Lothar: Klídek, to se ti řekne.
Jarek: Hele, mně můžeš věřit, já v těhle věcech mám jasno, a když říkám, že ty tvoje propady do temnot jsou jen takový přechodný stavy, tak to platí. Nejsi jedinej, kdo si tím musí projít, nejsi sám cizinec na tomhle světě.
Lothar: No, tak jo. Hlavně mám takovej pocit, že horší to snad ani být nemůže, a tak to snad může být akorát lepší, ne?
Jarek: O tom nepochybuj.
Lothar: Stejnak mám kapku strach ještě teď.
Jarek: Strach máš jenom z toho, co neznáš.
Lothar: A z toho, co znám, mám strach ještě větší.
Jarek: Ale dost, nech toho, nemysli už na to, vypni se.
Lothar: Radši bych se zapnul.
Jarek: No tak se zapni. A přestaň furt o tý smrti, jsem snad já mrtvej?
Lothar: No nevypadáš, to je fakt.
Jarek: Ha, a máš to. A když já jsem živej a takhle v poklidu s tebou žvaním, tak ani ty nebudeš mrtvej. S mrtvejma já si tedy moc netykám. Ty jsou v jiným světě. A mezi tímhle a jejich světem je zeď. A tak se nesnaž jí furt přelejzat, ale vyhejbej se jí, sakra.
Lothar: No, ale včera jsem žádnou zeď nepřelézal, prostě jsem tam byl, v tý zemi, kde všechno je jen jako, nic tam neexistuje, všude jen ozvěny, lidský hlasy nejsou hlasy, ale jehly, co se ti zapichujou rovnou do mozku. A všechny ostatní zvuky taky.
Jarek: Hele Lothare, včera bylo včera. Já se ti nikam nezapichuju, můj melodickej hlásek není žádný mrtvolovo sípání, a tak už buď konečně v klidu, jo.
Lothar: Skoro začínám být. To tvoje melodický žvanění mě fakt ujistilo o tom, že žiju. Dík. Za to cígo, ne za to tvoje blafání.

1.12.2001

 

 



Poznámky k tomuto příspěvku
noa (Občasný) - 23.1.2004 > přelejzat zdi, nebo nepřelejzat - that is THE question

zcela a úplně padlo na úrodnou půdu této pokročilé hodiny
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
cannabia (Občasný) - 23.1.2004 > to je..... sqělý:o)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Monty (Občasný) - 23.1.2004 >

Ja ja, das war einmal...

Škoda, že jsem se s těma dobama nějak netrefila...


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Yfča (Občasný) - 23.1.2004 > Jó... Lohtar s Jarkem - to jsou šibalové!
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 23.1.2004 > Yfča> no jo, teď sou nějaký vochrápaný, ale spokojený...
<reagovat 
Pescatore (Občasný) - 23.1.2004 > Bať že jo. Někdy pomůže strachům trochu tykat, někdy nakopat tykadla, a když se moc rozlejzaj a je "nejhůř", tak takovej antistrachovej "ochránce v zastoupení" taky není marnej
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.1.2004 > cígo je někdy lepší než tuny blafání......stanislave......zase si mě svými proslovy dostaľ,ďáble....:o))
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
fungus2 (Občasný) - 23.1.2004 > Tak to je povedené!
Body: 5
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 23.1.2004 >
<reagovat 
Petrax (Občasný) - 23.1.2004 > Konečně nová próza!! To těšení stálo za to..
Svět mrtvých v tom našem za "závěsem" neurózy-jsem unešena:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
HáDé! (Občasný) - 23.1.2004 >

Čtivý, dobrý, dobrý! A dobrej kámoš je k nezaplacení! jíííí přelejzat je slang? :-)


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 24.1.2004 > HáDé!> ji přelézat jaksi je nevyslovitelné...
<reagovat 
Max Bubakoff (Občasný) - 24.1.2004 >

QUENTINOFFKA


<reagovat 
ziggy (Občasný) - 24.1.2004 > paráda :)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Blamáž (Občasný) - 25.1.2004 > Dík za to blafání :-))) Dobrý.
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Simonka (Občasný) - 26.1.2004 > Husí kůže i na duši
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Jimmmy. (Občasný) - 26.1.2004 > Jedním dechem...
Body: 5
<reagovat 
BlueSky (Občasný) - 26.1.2004 >

Je o strach to cist, aby to neprobudilo demony v nas.........

Pěknej popis strachu, pěknej popis kámoše k nezaplacení


Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.1.2004 > BlueSky> ono to trošku mate, ale Lothar a Jarek jsou jedna osoba, která si vede řeči sama se sebou...
<reagovat 
Luk Malér (Občasný) - 26.1.2004 > Tohle jo, to je strach ne jako andrste - mohs to zkrátit, ale i tak to hezky běží...
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.1.2004 > Luk Malér> ono tohle je už zkrácená verze, bolo to dlhšie...
<reagovat 
delikt (Občasný) - 24.1.2004 > Pěkné pojednání...  Jen foto zdá se býti krapítek přespříliš optimistické k tomuto husokožnému textíku!! :)))
Body: 5
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.1.2004 > delikt> já nevím, ale vymlácenej karlín, s parkovištěm místo domů mi až tak hepy nepříde...
<reagovat 
barlach (Občasný) - 27.1.2004 > Pauáda stando, pauáda.
Body: 5
<reagovat 
Přáníčková víla (Občasný) - 26.1.2004 > ..nejsi sám cizinec na tomhle světě. Mohu se zeptat na pohnutky, jež Tě vedly k napsání? Dala jsem Ti D, máš ho tam a nevidím ho jenom já, nebo se prostě nepřipsalo?
Doporučil 
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 26.1.2004 > Přáníčková víla> 

já myslím, že je to tam dost explicitně vypsáno... ono to je jaksi reálný zápisek...

a proč jsem to zapsal? protože psaní beru jako rekapitulaci stavů svých či mírně odkoukaných...


<reagovat 
 Přáníčková víla (Občasný) - 27.1.2004 > stanislav> Jejej, Tebe bych ráda potkala v reálu, jenomže na "papír" člověk asi hodí víc.. Zkopčila jsem si vytiskla, snad nevadí?, ozdobíš mi pokoj společně s Vilonovými baladami.:o)
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 27.1.2004 > Přáníčková víla> jasně, že nevadí, naopak, a je pravda, že wahrheit a dichtung je věc nezbytná, i když já jsem poměrně realista... :o)
<reagovat 
 Přáníčková víla (Občasný) - 27.1.2004 > stanislav> A teď mi ještě vysvětli ta ošklivá německá slova a budu v obraze:o))). Vypadá to, že teď snad už to D půjde..doufám..
<reagovat 
 stanislav (Občasný) - 27.1.2004 > Přáníčková víla> "Pravda a báseň (či fantazie)"     
<reagovat 
 Přáníčková víla (Občasný) - 27.1.2004 > stanislav> Tak těch je třeba vždy..:o) A nejlépe v kombinaci:o).
<reagovat 
jakpro (Občasný) - 31.1.2004 > co by si ten Lothar bez Jarka počal, ten ho z toho dycky vyseká...:)
Body: 5
Doporučil 
<reagovat 
Ing. Výkundortík (Občasný) - 2.2.2004 > Krásný závod!
<reagovat 
P.i.k.o (Občasný) - 16.3.2004 > howno lepsi uz to nebude
Body: 5
<reagovat 
  Zrušit obrázky    Zrušit větvení  

Přidat vlastní poznámku a hodnocení k příspěvku
<jméno   e-mail>

Kontrolní otázka proti SPAMu: Kolik je pět + osm ? 

  
  Napsat autorovi (Občasný)  
 
 
Zpátky   
0 0 4 10 15 17 18 19 20 25 (29) 31 35 41 52 64 77 78 79 86 87 90 92 96 108 109 111 114 118 122 123 124 125 126 134 137 147 148 149 150 158 165 234 235 236 239 240 245 248 251 252 255 257 258 259 260 263 279 282 313 322 346 348 374 375 384 402 414 424 431
 

 


Copyright © 1999-2003 WEB2U.cz, Doslovné ani částečně upravené přebírání příspěvků a informací z tohoto serveru není povoleno bez předchozího písemného svolení vydavatele.

Design by Váš WEB

Addictive Zone Orbital Defender Game
free web hit counter