TORREMOLINOS
Někdejší útočiště hippies, dnes přímořské letovisko
Španělské pobřeží Středozemního moře je lemováno aglomeracemi přímořských letovisek, které na sebe volně navazují a tvoří tak téměř nepřetržitou výstavbu hotelů a nákupních středisek. Kousek od Málagy, největšího centra oblasti, kde je dokonce i mezinárodní letiště, leží také Torremolinos. Na první pohled není od okolních měst nijak odlišné. Že jste v Torremolinos si vlastně uvědomíte až, když spatříte pár ukazatelů či informační tabule. I tady bylo vybudováno několik obřích hotelů otřesného vzhledu, pláže jsou posety lehátky za 5 euro na odpoledne a všude je plno obchůdků s kýčovitými suvenýry nebo značkovým oblečením, parfumérií či restauraček, snack barů, cukráren a pekáren a kafetérií. Jen málokdo by dnes asi uvěřil, že Torremolinos bývalo jedním z oblíbených útočišť generace hippies. Tuhle zašlou dobu tu však již téměř nic nenasvědčuje. Město dostalo zcela jinou tvář. Jeho stará část byla z většiny zbourána a na jejím místě vyrostly betonová monstra masového turismu. Jen na některých místech může bedlivý pozorovatel objevit několik schovaných starých čtvrtí. Přesněji řečeno jsou tam asi tři a procházky úzkými uličkami jsou opravdu krátké. Každé okno má svůj balkónek s truhlíky plnými květin, většinou se sytě červenými květy, střechy jsou ze zašlých pálených tašek a dveře a nápisy lemovány kachlíky s barevnými vzory různých tvarů a velikostí. Jinak se po starých časech slehla zem. Dnes již nikdo nevidí malé výletní městečko s krásnou architekturou, ale pouze rozlehlo ničím zajímavou aglomeraci uměle vytvořenou pro turisty.
|