Myš v jednopokojovém činžovním bytě
Dvě křesla, lampa s oranžovým stínítkem a světle modrý koberec. Na stole stojí dva hrnky, ozdobené červenými kaňkovitými fleky, s logrem a hluboký talíř s posledníma křupkama. On kouří a ona mhouří oči. Je půlnoc a kolem činžovního domu, ve kterém se nachází její jednopokojový byt, právě projíždí poslední tramvaj. V té chvíli se kolem jejich nohou otře rezavý kocour a zavrní do rytmu odlupujících se kol tramvaje. Na zem spadne lžička od kafe. Oba oddychují a takhle o sobě navzájem ví.
On se zvedá z hlubokého křesla a chce odejít. Bere si z věšáku bundu a kráčí ke dveřím. Ona má obličej odřený a červený od pláče, nic neříká. On pomalu otevírá dveře. Neotáčí se.
Škvírou ve dveřích najednou proklouzne do spoře osvětleného pokoje šedá myš. Rezavý kocour vyskočí na skříň a zaujme polohu číhajícího lovce. On se otáčí a vrací se nazpátek do jednopokojového bytu.
On sedí v křesle a pozoruje rezavého kocoura. Ona sedí v křesle a čeká na okamžik, kdy šedá myš vyleze ze skříně. Kocourovi, jí i jemu tluče nahlas srdce. Všichni tři čekají na šedou myš, která se dostala do jejího bytu. Ona je ráda, že on tu ještě sedí. On je rád, že ji tady nenechal se šedou myší. Kocour je rád, že v těchto nočních hodinách existuje nějaká myš .
V pokoji jsou dvě křesla, lampa s oranžovým stínítkem a modrý koberec. Na stole stojí dva hrnky, ozdobené červenými kaňkovitými fleky, s logrem. Na zemi leží lžička. Hluboký talíř bez křupek. Ona sedí v křesle a dívá se na něho. On sedí v křesle a dívá se na ni. Ve skříni spí myš a na skříni číhá kocour na myš ve skříni.
Po ulici vedle činžovního domu projíždí ranní tramvaj. Ona a on spí vedle sebe namačkáni na jedné posteli. Myš spí ve skříni, kocour spí na skříni a dveře jednopokojového bytu v jednom činžovním domě jsou stále otevřené.
|