Večerní koncert nazvaný Beseda u cimbálu je pořádán Cimbálovou muzikou Franty Černého. Cimbálová muzika Franty Černého je sestava čtyř muzikantů : Petrem Surým, Dušanem Kovaříkem, Jaroslavem Panušem a Františkem Černým. Každý z nich působí i v jiných hudebních tělesech, jejichž činnost zasahuje do různých hudebních žánrů. Čtveřice muzikantů si hrála nejprve jen pro sebe a pro velký zájem posluchačů začala pořádat veřejné koncerty. V jejich projevuje je znát uvolněnost a chuť hrát. Pozvaný host večera z některé oblasti našeho nebo i jiného státu je hlavním motem koncertu a v tomto duchu se také celý koncert hraje, povídá i tančí. Půlka večera Besedy u cimbálu je věnovaná písničkám oblasti pozvaného hosta a druhá půlka večera je pro ty, kteří přišli tento večer poslouchat. Mohou si nechat zahrát tu svou oblíbenou písničku. Zatančit, položit líčko na líčko, zaposlouchat se do svých oblíbených písniček z mládí, nebo si nechat zahrát tu kterou objevili docela nedávno a utkvěla jim v paměti. Třeba právě z Besedy u cimbálu. V březnový večer jsme mohli mimo krásných krumvířských lidovek obdivovat pánský a dámský kroj z této oblasti a také tance tak jak je tančí zdejší chasa. Hostem Besedy u cimbálu byl Jožka Šmukař, lidový zpěvák z Krumvíře. Zde se každoročně konají srpnové Bartolomějské hody. Krumvíř je také známý díky svému kvalitnímu vínu. Obec Krumvíř leží v mělké proláklině mírně zvlněné krajiny jižní Moravy. Krajina v okolí Krumvíře je bez lesů. Krumvíř je obklopen poli, zahradami a vinicemi. Je to proto kraj beze stínu. S cimbálovou muzikou Franty Černého se můžete opět setkat v Hotelu Kozák v dalším pokračování Besedy cimbálu. Kdo bude hostem večera? Necháme se překvapit. Více na stránkách kapely www.cimbal-muzika .
|