|
|
|
ZÁHADA RANNÍ ULICE Autor: MARYLA (Občasný) - publikováno 5.12.2001 (20:40:07), v časopise 16.12.2001
|
| |
ZÁHADA RANNÍ ULICE
Prázdná ulice v nějakém městě. Na východním horizontu se rozprostřely červánky.
Romantično tohoto okamžiku však najednou něco narušuje.
Něco ? Hmm. Někdo !
Je slyšet rychlé kroky. Zpoza rohu vybíhá udýchaný muž středního věku.
Kam běží tak časně ráno ? Zlepšuje si snad kondici ranními běhy ? No ale to snad je zvykem někde v Americe a ne u nás. A není na to ani vhodně oblečen.
Je oblečený úplně obyčejně. Celý jeho vzhled je obyčejný, snad dokonce průměrný.
Takový obyčejný, průměrný člověk běží po ulici.
Proč ? Kam ?
Skutečně běží ? Třeba neběží, ale utíká !
Utíká-li, tak před kým ? Kdo ho pronásleduje ? Proč ?
Nějaká mafie !
Pokud ano, jaká a proč ? Viděl snad něco, co neměl vidět ?
Nebo snad právě naopak. Je to lupič, který právě vykradl obchod a utíká před policií.
Anebo utekl z vězení a také utíká před policií ? Ne, to nebude ono. V tomhle městě není vězení...
A co když je to terorista, který právě někde nastražil bombu ?
Anebo...
Anebo snad vůbec neutíká. Naopak ! Někoho pronásleduje.
Pracuje pro nějakou mafii a pronásleduje někoho, kdo se stal nepohodlným pro jeho zaměstnavatele. Nějakého korunního svědka. Nebo nějakého podnikatele, který odmítá platit výpalné...
Ne. To také nebude ono.
Na takovou práci bývají určitě najímání lidé o něco mladší nebo alespoň fyzicky zdatnější.
Takže to možná bude naopak nějaký policista v civilu, který pronásleduje nějakého zločince. Ale dělal by takovou prácí sám ?
Tak tedy snad...
Muž dobíhá k nádraží.
(Chce tam snad nastražit nějakou výbušninu ?)
Přibíhá k pokladně.
„Jel už vlak do Ostravy ? Ne ? To je dobře. Dejte mi prosím lístek. Už jsem myslel, že to nestihnu.“
Tak o tohle šlo ?!
Ten člověk úplně normálně pospíchal na vlak !!
I když... Kdoví, proč jede do té Ostravy...
|
|
|