|
|
|
ariel (Občasný) - 26.9.2006 > Vnímaná omylnost (perceived fallibility) je další z faktorů ovlivňujících oblíbenost – zvláště u úspěšných lidí. Zdá se, že máme raději, když se lidé chovají „lidsky“ a čas od času udělají nějakou chybu, než když se jim vše stále daří a neuvidíme u nich ani jediný náznak slabosti.
Aronson, Willerman a Floyd (1966) přehrávali respondentům nahrávky rozhovorů se soutěžícími jedné kvizové soutěže. V určitém okamžiku byl v nahrávce slyšet hluk a jeden soutěžící poznamenal, že si rozlil kávu na svůj nový oblek. Když si respondenti mysleli, že se to stalo velmi kvalifikovanému soutěžícímu, který měl v soutěži dobré výsledky, líbil se jim díky své nešikovnosti ještě víc, ale kdy ž se jednalo o neúspěšného soutěžícího, který dosáhl jen 30% úspěšnosti v soutěži, líbil se jim po nehodě naopak méně.
| | | <reagovat |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|