|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
O zdraví a o svobodě. Autor: Unge (Občasný) - publikováno 19.2.2002 (09:20:08)
|
| |
O zdraví a o svobodě.
Začnu citátem:
„Říká se, že zdraví je nade vše, ale k čemu se zdravím, když nemůžete nic ? Čili nikoliv zdraví, ale svoboda je nade vše !" (Hana Hegerová)
O tomto výroku by se dalo polemizovat. Například já jsem se v životě cítil subjektivně nejlépe v období tuhé normalizace, když byla naše vlast obsazena sovětskými vojsky. Ptáte se, proč ? Protože jsem tenkrát byl zdravý a na vrcholu svých životních sil ! Stačilo jen trochu kličkovat a nástrahám totality se důsledně vyhýbat. Pokud mě někdo za tento výrok považuje za zbabělce, ať si sáhne do vlastního svědomí. Jenže si musí sáhnout hodně hluboko - pokud možno až na dno - a neměl by se divit, když tam nahmátne bahno. Uvedu několik konkrétních případů:
-- Helena Vodnráčková: Podepsala Antichartu, aby mohla zpívat dál.
-- Karel Gott: O tom, co za svůj život podepsal, se nikdy takticky nezmínil. Ale pokaždé, když šel k prověrkám, tak si říkal: Zpívat ! Zpívat !! Zpívat !!!
-- Waldemar Matuška: Údajně emigroval proto, že u nás nemohl zpívat to, co sám chtěl. Možná, že je to i pravda. Pokud se však odhodlal k emigraci, měl se k ní odhodlat o pár roků dříve - aspoň podle mého soukromého názoru.
Jaký je záměr tohoto mého zamyšlení ? Chci reagovat na drobnou noticku v novinách: policejní vyšetřovatelé, kteří vyšetřují mnohamilionové podvody fiktivních spoečností, musejí mít od jistého času osobní ochranu - protože zakladatelé fiktivních společností mají k dispozici gangsterské bandy na úrovni mafie. Českému kapitalizmu se (zatím u nás) říká „gangsterský kapitalizmus", ale ze zemí Evropské unie již dostáváme zjevné signály: korupce v České republice přesahuje jakoukoliv pro Evropu únosnou mez. Jinými slovy - mnozí naši lidé si představují svobodu „tak trochu po našem". Tohle je, bohužel, velmi špatné zjištění. Kruté zjištění, i když za takovou situaci nesporně mohou i dlouhá léta totality v naší zemi. Já osobně se držím svého osobního kréda: závidím zdravým, protože jsem vstoupil do věku, kdy už je zdraví vzácností. Naopak těm bohatým (téměř) nezávidím jejich peníze. Ty peníze mohou být až hrůzostrašně špinavé !
|
|
|