|
Ve VAŠEM prostoru redakce Totemu nezodpovídá za obsah jednotlivých příspěvků. |
|
Reverze souvislostí Autor: Meth (Občasný) - publikováno 19.7.2007 (15:39:30)
|
| |
Jak se stává, jak se co povede, nebo ne, to už patří k našemu potrhlému hobby., pod krycím názvem radioamatérismus.
Vlastně jde o diagnózu, daleko víc, než o řemeslo i když u mne je to nejen hobby, a navíc celoživotní zaměstnání a korunované mnoha změnami, i když vždy nedaleko oboru, tak povětšinou s přídavným rozšířením tedy začal jsem kolem roku 1962 (+-) rok Živě si pamatuji jakousi spartakiádu, kde jsem i byl a potom totéž viděl na TV. Bylo to v Praze a moje teta měla jeden z prvních TVP , co měl v té době pouze jeden kanál- Cukrák.
Jak dnes vím, mělo to jen přímé zesílení signálů, tehdy neexistoval ještě kanálový volič, zato v tom monstru bylo i radio. Později se k tomu prodávala plastiková čočka , plnila se vodou a měla "zvětšit obraz Pak rovněž byla jakási celofánová folie a to "dělalo barevný obraz".
No a tot "pribór" měl nějakou poruchu a teta koupila nějakou elektronku, podle rady prodavače a tu zkoušela sama měnit !! povedlo se to až na několikátý pokus, lítaly pojistky, ale ten vergl pak zase jel !! Já jako malej kluk zíral a přišlo první zásadní životní rozhodnutí, že toto teda musím umět taky !! Moje matka doma v Brně zase někdy musela měnit i pojistky sama, čímž jsem se stal zastáncem "ženské nepřemožitelnosti". A tak jsem pozoroval, jak ženy i navzdory neznalosti dovedly opravit přepálené vlákno v žehličce, nebo vařiči a můj obdiv k elektrice tím jen rostl. Tedy jsem nadosmrti zastáncem teorie o tom, že chlap, co bude nedaleko ode mne tvrdit, že existují jen ženské práce , tak bude briskně označen za vola !
P.S. Nejsem feminista, jen dovedu poznat, kdy je toho blábolení kolem jaksi dost.
|
|
|